1396-10-15 06:04
540
0
48746
یادداشت به قلم حجت الاسلام اکبر احمدی؛

ضرورت تبیین فتنه و ابعاد پنهان آن/ دولت با رفع مشکلات مانع سوء استفاده دشمن از اعتراض‎های مردمی شود

اعتراضات اجتماعی می تواند بهترین موقعیت را برای سوء استفاده دشمن ایجاد کند، که این آسیب با حضور جهادی دولتمردان در عرصه اقتصاد قابل رفع است. مدیران باید با مدیریت جهادی به فکر راه هایی برای حل مشکلات معیشتی مردم باشند.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام اکبر احمدی/ فتنه به حالتی گفته می شود که به اسم حق گرایی خواسته باطلی دنبال شود و تشخیص وجهه باطل بر مردم مشتبه شود. در فتنه سال ۱۳۸۸ افرادی به نام اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و شیوع دروغ بزرگ تقلب به دنبال براندازی حکومت اسلامی بودند که خوشبختانه مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی با با جمع بندی و رصدهشت ماه فتنه و نقابی که فتنه گران در روز عاشورای سال ۸۸ از چهره برداشتند، پی بی ماهیت ضد دینی و ضد انقلابی فتنه بردند و حماسه ۹ دی را آفریدند.

در شرایط کنونی نیز دشمن در صدد است به اسم اعتراض به وضعیت معیشت و ضعف اقتصاد گروه های کم درآمد فتنه ای دیگر را رقم بزند و در اغتشاشات اخیر که در بعضی از شهرها اتفاق افتاد دو خواسته باطل توسط فتنه گران دنبال شد.

1-ایجاد ناامنی و بی ثباتی در کشور که همواره یکی از اهداف کوتاه مدت دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی بوده است. بهره ای که دشمن از ایجاد بی ثباتی در کشور ما می برد شکسته شدن جایگاه انقلاب در چشم ملت های منطقه و فرا منطقه بود. به خصوص کشورهایی که چشم امید به انقلاب اسلامی ایران دارند و از طرفی به دنبال تمرکز زدایی انقلاب بر مسائل اساسی منطقه مانند فلسطین و یمن هستند.

2- هدایت ناامنی و چالش به سمت براندازی؛ از آنجایی که هدف غایی و بلند مدت دشمن در مواجهه با انقلاب، براندازی حکومت اسلامی است لذا همواره به دنبال کشاندن چالش ها به مسیری است که منتهی به درگیری های شدید و آشوب های عمیق گردد و شروعی برای موضوع براندازی باشد.

وقتی به محتوای این حضور خیابانی نگاه می کنیم به خوبی می توان اهداف دشمن را در آن مشاهده کرد؛ اولا نوع شعارها اعتراض به مسائل معیشتی و گرانی نیست بلکه شعارهای ساختارشکنانه سر داده می شود و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل نظام و قرآن و شعائر الهی را هدف قرار داده است.

در ثانی نوع حضور، حضور آشوب گرانه است، به اماکن دولتی و خصوصی تعدی و تعرض می شود و اموال مردم و بیت المال به آتش کشیده می شود و هدف پرتاب سنگ و مواد محترقه قرار می گیرد ضمن اینکه تعرض به اماکن مقدس مانند مسجد و حوزه های علمیه نیز در دستور کار آن ها قرار دارد.

سوم اینکه، اغلب افراد شرکت کننده در این اجتماعات هیچ قرابتی با قشر ضعیف و زحمتکش کارگر و یا بی کار و فقیر جامعه ندارند. بر این اساس فتنه بودن این حادثه تایید می شود.

برای آرام ساختن فضای ملتهب این ایام هر کسی به سهم خود باید ایفای نقش کند:

1- مردم با بصیرت و صحنه شناسی، صف اغتشاش گران را از خود جدا کنند و به عبارتی هیچ گونه همراهی با آن ها صورت نگیرد بلکه باید مانند مردم رشت، کاشان و … با حضر منسجم اعلام برائت کرده و از کیان انقلاب اسلامی دفاع کنند.

2- دولتمردان با ایجاد سهولت در معیشت مردم امکان موج سورای را از فتنه گران و سوء استفاده کنندگان این عرصه بگیرند. به هر حال اعتراضات اجتماعی می تواند بهترین موقعیت را برای دشمن ایجاد کند که این آسیب با حضور جهادی دولتمردان در عرصه اقتصاد قابل رفع است. همانطور که رئیس جمهور اشاره کرد باید مدیران قبل از اثر کمبودها در بازار به فکر چاره باشند و این جز حرکت جهادی و مدیریت جهادی و اعمال اقتصاد مقاومتی ممکن نخواهد بود.

3- تبیین فتنه و مطامع دشمن توسط روحانیون و صاحبان تریبون بسیار ضروری است. اگر از مردم، بصیرت خواسته می شود باید دانست که منشاء ایجاد بصیرت و افزایش آن تبیین است، با تبیین و توضیح واقعیات چشم ها ورای غبار و پرده را خواهد دید و باطلی را که دشمن در پی آن است به وضوح خواهند شناخت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.