1396-10-14 11:04
679
0
48737
کارگردان مستند "زمستان یورت" :

استقبال مردم از مستند"زمستان یورت" در جشنواره مردمی فیلم عمار

کارگردان مستند "زمستان یورت" گفت: مستند معدن زمستان یورت در مراسم افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار اکران شد و مورد توجه مردم، منقدان و رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش گلستان ما ؛ ، میرزاباقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره اکران مستند زمستان یورت اظهار داشت: ساخت مستند زمستان یورت از اواسط خرداد ماه امسال آغاز شد و ساخت این مستند 7 ماه به طول انجامید و این مستند به دنبال پرداختن به مشکلات کارگران زمستان یورت در قبل از حادثه معدن زمستان یورت و از سال 1385 بود که در آن زمان اعتراض کارگران زمستان یورت به موضوعات بیمه، ناکافی بودن درآمد و ناامنی معدن توسط مسئولان نادیده گرفته شد.

 کارگردان مستند زمستان یورت تاکید کرد: کارگران  معدن زمستان یورت در سال‌های 1393 و 1394 نیز در راستای مطالبات خود در روبروی فرمانداری آزادشهر اعتراض کردند که در آن زمان اعتراضات کارگران معدن سرکوب شد و اگراین اعتراض‌ها شنیده می‌شد شاید حادثه معدن زمستان یورت که منجر به جان‌باختن 43 معدنچی شد، رخ نمی‌داد.

وی یادآور شد: در پی اعتراض‌هایی که کارگران معدن زمستان یورت داشتند اگر در این سال‌ها این اعتراض‌ها مورد توجه و پیگیری از سوی امام جمعه شهرستان، تشکلات دانشجویی و رسانه‌های محلی  قرار می‌گرفت امروز شاهد چنین حادثه تلخی در معدن نبودیم.

 وی به حضور مستند زمستان یورت در جشنواره مردمی فیلم عمار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مستند زمستانی  در جشنواره مردمی فیلم عمار به خوبی مورد توجه قرار گرفته و در شب نخست و در مراسم افتتاحیه نیز این مستند اکران شد.

کارگردان زمستان یورت افزود: در روز گذشته و در ساعت 19 و 30 دقیقه این مستند در سینما فلسطین تهران در جشنواره مردمی عمار اکران شد و بازخورد خوبی از سوی مردم داشت و به مستند زمستان یورت در برنامه ثریا نیز با حضور کارگردان به نام کشور آقای ده‌نمکی پرداخته شد.

وی ادامه داد: امشب نیز در ساعت 22 از شبکه افق با حضور نادر طالب‌زاده و آقای جلیلی به موضوع مستند زمستان یورت پرداخته می شود.

کارگردان مستند زمستان یورت از رسانه‌های محلی در شهرهای گنبدکاووس و آزادشهر گلایه کرد و افزود: رسانه ملی و رسانه‌های محلی به اندازه و به خوبی به موضوع مستند زمستان‌یورت نپرداختند و بنا دلایلی محافظه‌کاری کردند.

وی با بیان اینکه در ساخت این مستند از مسئولان محلی همراهی لازم اتفاق نیفتاد، یادآور شد: در تهیه این مستند سپاه نینوا استان گلستان در بخش‌هایی ما را همراهی کرد اما ارگان و نهاد خاصی آن‌گونه که باید به مسئله معدن زمستان یورت آزادشهر نپرداخت.

کارگردان مستند زمستان یورت یادآور شد: مسئولان استان گلستان از این که در روبروی دوربین ما قرار بگیرند از آنجایی که خود را مقصر حادثه می‌دیدند ترس داشتند و خودداری می‌کردند./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.