1396-10-14 09:42
900
0
48728
توضیحات یک کارشناس یه مطلب دیروز گلستان ما :

تعطیلی معدن تخت مینودشت برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از تکرار حادثه ای چون زمستان یورت بود/ فقط بخش استخراج تعطیل شد نه کل معدن

یک مقام مطلع گفت : در خصوص بازرسی و نظارت از معدن زغال سنگ تخت در مینودشت و تعطیلی آن ، این اقدام ناظر به عدم تکرار حادثه تلخی چون انفجار معدن زمستان یورت بوده است .

به گزارش گلستان ما ؛ به دنبال درج خبری با عنوان" ضعف شدید مدیریت حوزه روابط کار اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان / لزوم ترمیم حوزه روابط کار با کارشناسان خبره" یکی از کارشناسان این حوزه در این خصوص توضیحاتی داد :

 در خصوص بازرسی و نظارت از معدن زغال سنگ تخت در مینودشت و تعطیلی آن ، این اقدام ناظر به عدم تکرار حادثه تلخی چون انفجار معدن زمستان یورت بوده است .

حدود 11 معدن در استان داریم که 5 معدن به دلایلی چون نداشتن تهویه و ایمنی تعطیل شده اند که یکی از آنها معدن تحت مینودشت می باشد که دلیل عمده نیز صیانت از جان کارگران و ایمنی آنهاست .

از طرفی معدن تخت کارگران زیادی دارد(حدود 200 نفر) و اگر اتفاقی شبیه آنچه در معدن زمستان یورت  افتاد ، در اینجا تکرار بشود نتایج تلخ و جبران ناپذیری خواهد داشت از این جهت مکررا به مسئول این معدن تذکرات جدی در خصوص بالابردن ارتقاء ایمنی و نصب تهویه و ... هشدار داده شد اما توجهی نکرد .

تا اینکه ابتدای آذرماه امسال ناظران و بازرسان به این معدن رفتند تا از نزدیک شاهد مسائل و مشکلات آن باشند  که آنجا با فرمی مواجه شدیم که به کارگران و حتی ناظران داده شد یا این متن که به شما کلاه و ماسک دادیم و اگر اتفاقی داخل معدن افتاد پای خودتان است در حالی که این فرم مبنای قانونی ندارد و حوادثی که روی می دهد پای کارگر نیست .

آنجا ما گفتیم که باید نظارت انجام بشود و هیچ مقامی نمی تواند مانع ورود بازرسان به اماکن کارگری جهت انجام وظیفه خود بشود لذا با ممانعت انجام شده صورتجلسه کردیم و آن را به دادگاه فرستادیم ، اما از آن طرف عده ای کارگران را شارژ کردند که بروید شورای تامین تجمع چون می خواهند شما را بیکار کنند و مسئول معدن نیز حدود 100 نفر را بیکار کرد .

اما در واقع بازرسان ما تونل 2 و بخش استخراج را به دلیل عدم ایمنی تعطیل کردند که حدود 25 کارگر داشت اما مدیر این معدن بیش از 100 نفر را بیکار کرد و آنها نیز مقابل فرمانداری رفتند.

در نهایت دادستان نیز تونل 2 و بخش استخراج را تعطیل کرد و آن 25 نفر در سایر بخش ها مشغول بکار شدند .

یک مشکل عمده ای که ما در زمینه معدن داریم اینست که مدیران معادن استان ما معمولا غیر بومی هستند و فقط مواقع بحران به استان می آیند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.