1396-10-11 11:34
1032
0
48612
واکنش کسبه های گرگانی به اغتشاشات اخیر؛

جوان 17 ساله، چه مطالبه اقتصادی دارد؟/ دشمن دلش برای ما می سوخت؛ تحریممان نمیکرد/ با اخلال گران به شدت برخورد شود

کسبه و بازاریان شهر گرگان از مسئولین امر درخواست کردند که با هر گونه سلب آرامش و نظم عمومی برخورد نمایند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین؛ مردم استان گلستان و ایران اسلامی با نظامی که برای آن هزاران شهید و ایثارگر و جانباز داده اند مشکلی ندارند و مهمترین مشکل آنها مشکلات اقتصادی و معیشت آنهاست که باید مسئولین پاسخگوی این مشکلات باشند.

وضعیت بد اقتصادی، چالش دیروز و امروز مردم استان گلستان و سایر نقاط کشور است که این امر با همت مسئولین قابل برطرف شدن است و در اینجا نیز نباید همه مشکلات اقتصادی را به گردن دولت انداخت، بلکه بخشی از این مشکلات توسط خود مردم قابل حل است.

گرانی موجود در بازار و تبعیض سرمایه ها در اقتصاد؛ موجب گردیده که صدای اعتراض برخی از مردم به گوش برسد و این امر موجب آن شده است که سوء استفاده گران زیادی از این آب گل آلود ماهی بگیرند و درماندگان فتنه سال 88 برای تحقق خواسته های ناحق خود، بر هم زدن امنیت و عقب گرد کشور را در دستور کار خود قرار داده اند.

از حرمت شکنی و توهین به نظام و شهدا گرفته تا خسارت زدن به اموال مردم و اهانت به اعتقادات مذهبی آنها. پروژه ای که توسط دشمنان قسم خورده این نظام و مردم در نقاط مختلف کشور در حال پیاده سازی است.

در همین راستا، در چند روز اخیر و با توجه به دعوت ضدانقلابیون از مردم و جوانان به حضور در خیابان ها و تخریب اموال مردم، امنیت شهر گرگان به وضوح قابل لمس بود، اما در برخی از نقاط مرکزی شهر گرگان، جوانانی که بدون هیچ گونه هدفی اقدام به تخریب اموال عمومی و شخصی مردم به خصوص به کسبه و بازاریان خیابان ولیعصر و پاسداران و برهم زدن آرامش شهر کردند، که این امر قابل گذشت نیست.

انصاف نیست در برابر بی نظمی ها سکوت کنم

در همین راستا، "علی رستمانی" یکی از کسبه خیابان شالیکوبی شهر گرگان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: من با گرفتن یک وام که هنوز در بازپرداخت آن در سر برج، با مشکل مواجه هستم، مغازه ای را ایجاد کردم تا بتوانم امرار و معاش کنم و با در آمد آن، قسط وام خود را پرداخت کنم. متاسفانه اختشاش گران اخیر، بدون هیچ گونه هدفی، به مغازه من خسارت زده اند و حتی برخی از اجناس من را به سرقت برده اند؛ آیا این انصاف است که بخواهم در برابر این بی نظمی که آنها ایجاد کردند، سکوت کنم. مسئولین امنیتی و انتظامی بهتر است به جای مراعات با این افراد که آرامش و امرار و معاش مردم را سلب کرده اند به جد برخورد کند و اجازه ندهند مشکلات مردم چندین برابر شود.

دشمن اگر دلش برای ما می سوخت، تحریم ها را بر میداشت

علی علی محمدی یکی دیگر از کسبه خیابان ولیعصر به خبرنگار ما گفت: اگر مردم از شرایط خود ناراضی هستند باید به صورت قانونی مطالبه گری کنند.

وی تصریح کرد: این مملکت بدون صاحب اداره نمی شود. برای این نظام و این انقلاب چه خون ها که ریخته نشده است. مگر همین جوانانی که اعتراض می کنند، در ایام محرم و تشییع پیکر شهدا، حضور ندارند و سینه زنی نمی کنند. پس چرا دوباره می خواهند حوادث تلخ سال 88 را تکرار کنند. هر خرابکاری که این جوانان انجام دهند، دودش به چشم خودشان و ما می رود.

علی محمدی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که چرا دشمنان ما از این بی نظمی ها و اخلال گران حمایت می کند و دم از شرایط بهتر اقتصادی و آزادی را می دهند؟، اظهار کرد: دشمن اگر دلش برای ما می سوخت، تحریم ها را بر میداشت نه اینکه تحریم ها را چند برابر کند. مردم و جوانان ایران، تا به کی باید از یک سوراخ ده ها بار گزیده شوند. آنها اگر راست می گویند چرا معترضین کشور های خود را سرکوب می کنند و چرا از اخلال گران ما حمایت. آنها دوستان ما نیستند، آنها خونخوارانی هستند که چشم دیدن آرامش مردم ما را ندارند.

جوان 17 الی 18 ساله با چه هدفی به دنبال بر هم زدن نظم عمومی است

یکی دیگر از کسبه گرگانی که مغازه آن در میدان ولیعصر در محل تجمع اعتشاش گران بود، اظهار کرد: در پی حوادث اخیر شهر گرگان؛ منِ کسبه باید از ترس جان و اموالم، مغازه خود را هنگام اذان مغرب ببندم چرا که، این افراد اخلالگر، به من و اموالم خسارت نزند.

وی افزود: من برای تهیه اقلام و سرمایه ام، عمرم را گذاشتم، چرا یک عده از افراد این چیزها را درک نمی کنند. در صدد بر هم زدن امنیت و آرامش مردم هستند.

این کسبه گرگانی تصریح کرد: جوان 17 الی 18 ساله با چه هدفی به دنبال بر هم زدن نظم عمومی است و مطالبه اقتصادی دارد، چرا از مجرای قانونی پیگیری نمی کند. چرا به من نوعی که این افراد را نمیشناسم و با آنها برخورد نکرده ام، خسارت می زنند.

وی در پایان عنوان کرد: نیروی انتظامی و مسئولین باید با این اخلال گران جامعه به شدت برخورد کنند و اجازه جولان به آن ها ندهند.

گفتنی است، مغازه ها و کسبه خیابان ولیعصر و پاسداران و میدان های ولیعصر و وحدت(شهرداری) گرگان، در دو روز گذشته به دلیل تجمع غیر قانونی عده ای جوان، پس از اذان مغرب و عشاء تعطیل شدند و اخلال گران؛ خسارت هایی را به بهانه های شرایط اقتصادی به کسبه گرگانی وارد کرده اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.