1396-10-11 10:51
937
0
48607
گزارش میدانی ؛

نارضایتی کسبه و پزشکان از برگزاری تجمعات در شالیکوبی / تجمعات خودتان را قانونی برگزار کنید/ برخی بیماران از ترس به پزشک مراجعه نکردند

در پی تجمعات دو شب گذشته در خیابان شالیکوبی گرگان تعدادی از مغازه داران ، پزشکان و پاساژ داران به این موضوع اعتراض کرده و خواستار برگزاری این تجمعات در نقاط دیگر شهر و برخورد با عاملان ناامنی شدند .

به گزارش گلستان ما ؛ طی دو شب گذشته شهر گرگان مرکز استان گلستان شرایط ملتهبی را سپری کرد و در حالیکه اعتراض برخی مردم به گرانی و ناکارآمدی بود عده ای عناصر سودجو و تعدای از جوانان و نوجوانان کم سن و سال به دلیل عدم آگاهی و تجربه فضا را به سمتی بردند که به آشوب و اغتشاش انجامید .

در شب اول این عده دست به تخریب اموال عمومی و برخی مغازه ها زدند و مانع تردد مردم به خیابان شالیکوبی جهت انجام امور خود نظیر خرید ، رفتن پیش پزشک و ... شدند .

شب گذشته نیز این افراد وعده تجمع غیر قانونی در خیابان شالیکوبی داشتند که با حضور مامورین انتظامی و نیروهای امنیتی این تجمع غیر قانونی در نطفه خفه شد و آرامش در ساعتهای پایانی به خیابان شالیکوبی بازگشت .

در خبرها آمده بود که اطبا و مغازه داران این مسیر دچار مشکل شده اند و به دادستانی شکایت کرده اند ، صبح امروز دوشنبه 11 دیماه خبرنگار ما به سراغ تعدادی از مغازه داران و کاسبان این خیابان رفت تا نظرات آنها را جویا شود ، غالب آنها از ما خواستند که نامی از آنها برده شود و ما به رسم امانت از ذکر نام آنها خودداری می کنیم .

س – ق مغازه داری که در ابتدای خیابان شالیکوبی است می گوید : دو شب است که آرام و قرار نداریم و کاسبی ما دچار رکود شده است ، همینجوری اش به دلیل وضعیت اقتصادی مردم کسب و کارها کم شده حال که عده ای بخواهند با راه اندازی دسته و تجمع مانع از ورود مردم به این خیابان شوند .

وی گفت: مملکت قانون دارد و هر کاری راهی دارد و اینجوری در کف خیابان مشکلی حل نمی شود و این روش ها بیشتر مشکلات را زیاد می کند.

تجمعات خودتان را قانونی برگزار کنید

ت – ی یکی از دیگر کاسبان خیابان شالیکوبی گرگان نیز به خبرنگار ما بیان کرد: من از دور شعارهای اینها را گوش می کردم در شب اول ، بنظر من هیچکدام از شعارها در نفی گرانی و وضع بد معیشت و ... نبود ، غالب افراد شرکت کننده هم بچه سال بودند و بنظر نمی رسد این تجمعات جواب بدهد.

او به خبرنگار ما گفت: مهمترین چیزی که کاسب می خواهد امنیت است که ما این شبها نداریم .

وی افزود: من کاری با درخواست های مردم ندارم شاید حق هم داشته باشند اما این راهش نیست و بهتر است تجمعات خود را به صورت قانونی و در جای دیگری برگزار کنند ، چطور برای جشن و ... به جاهای دیگر می روند اما برای شلوغی به شالیکوبی می آیند تا کسب و کار ما را به هم بزنند.

آقای ش نیز به خبرنگار ما گفت: دولت باید پاسخ مردم را بدهد ، چرا باید وضع مردم اینگونه باشد که به خیابان ها بیایند و شعار بدهند ، هر چند من برخی شعارها را قبول ندارم اما حق را به مردم می دهم چون واقعا مشکل اقتصادی دارند و برخی ها شرایط سختی را می گذرانند و نان شب برای خوردن ندارند.

بگذارید دوزار ده شاهی شب عید کاسبی کنیم

یکی از خانم هایی که در این مسیر دستفروشی می کند به خبرنگار ما گفت : انتظار من اینست که چون نزدیک به عید است و مردم برای خرید به این نقطه از شهر می آیند دیگر تجمعی در این مکان برگزار نشود و بگذارند ما دوزار ده شاهی کار کنیم .

وی افزود : بابا ما خودمان گرفتاریم و وضع اقتصادی ما بد است اما تصمیم گرفتیم کار کنیم نه اینکه بیایم تو خیابان شعار بدهیم ، چون این وضع با شعاردادن درست نمی شود .

با خبر شدیم وضعیت اطبا هم در این خیابان بهم خورده و برخی از آنها گلایه هایی دارند برای همین به سراغ چند تن از این اطبا رفتیم و آنها علیرغم دردل ها و گلایه هایی داشتند ، تمایل نداشتند مصاحبه های آنها درج شود .

در عین حال دکتر ع به خبرنگار ما گفت : اصلا این روش را برای بیان اعتراضات نمی پسندم و معتقدم قانون بالاترین مرجع در کشور است ، وانگهی هر مشکلی به یک نهاد یا اداره ای بر می گردد پس برای حل آن به همان اداره مراجعه شود .

برخی بیماران از ترس به پزشک مراجعه نکردند

منشی یکی از پزشکان نیز به خبرنگار ما گفت : از دو شب پیش که این اتفاقات افتاده مراجعین ما کم شده و ما مجبوریم خودمان با بیماران تماس بگیریم که کجا هستند و چرا نیامدند پیش دکتر و مردم هم عمدتا می گفتند یا توی ترافیک هستند ، یا راه بسته است و یا آنقدر ازدحام شده که نمی توانند بیایند و یا از ترس امشب به دکتر نمی آیند .

این منشی افزود : دکتر ما طی این دوشب نتوانسته بیماران خود را ویزیت کند و این شرایط خوب نیست چون برخی بیماران حتما باید سر موعد معاینه شوند .

وی اضافه کرد : یکی از مراجعین ما می گفت که یک زن حامله وقتی می خواست به بیمارستان فلسفی برود با خیابان های بسته مواجه شد و در حالیکه درد زیادی می کشید مجبور شد یک ساعت شهر را دور بزند و از مسیر دیگری به بیمارستان برود .

در پایان این گزارش میدانی ذکر این نکته مهم است که واقعا در آستانه عید که شب کاسبی مغازه داران و برخی اقشار می باشد آیا درست است به بهانه هایی که می توان به آن به نوعی دیگر اعتراض کرد ، چنین تجمعاتی دست زد که برای مردم ایجاد مزاحمت و اختلال شود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.