1396-10-09 07:52
517
0
48495
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان:

سزای گرانفروشی "تخم مرغ" نخریدن است / عدم مدیریت مسئولین در حوزه جهاد کشاورزی استان

خزانه دار انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان گلستان عدم مدیریت مسئولین وزارت جهاد کشاورزی را عامل اساسی بالا رفتن قیمت تخم مرغ دانست و گفت: بهتر است مردم فعلا تخم مرغ نخرند.  

به گزارش گلستان ما ؛ مهندس موسی الرضا رضایی رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان گرگان ، با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ طی روزهای اخیر که مختص به استان گلستان هم نیست، اظهار کرد: اگرچه آنفلوآنزای مرغی دلیل اصلی این گرانی اعلام شده، اما از آن مهمتر عدم مدیریت مسئولین در حوزه جهاد کشاورزی استان است ، بدلیل آنکه استان گلستان در زمینه تخم مرغ و مرغ تولید کننده است و این ظلم گزافی ست که بر مردم استان روا داشته شده است و مسئولین استان در کارگروه تنظیم بازار باید پاسخ بدهند تا کنون چه اقداماتی را انجام داده اند.

وی ادامه داد: بین زمانی که بیماری آنفلوآنزا رخ داده تا زمانی‌که  کمبود تخم مرغ در بازار را داشتیم فرصت زیادی بود تا مسئولین بتوانند چاره‌ای برای این بحران بیاندیشند، نه اینکه بگذارند قیمت‌ها بالا برود و مردم اذیت شوند، سپس واردات تخم مرغ انجام دهند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده شهرستان گرگان افزود: به علاوه این بحران چیز غیرقابل پیش بینی نبوده که مسئولین از قبل برای جلوگیری از آن برنامه‌ریزی نداشته باشند.

رضایی با بیان اینکه موضوع بیماری مرغ و کمبود تخم مرغ هر دو در حوزه وزارت جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: نمی‌توانیم بگوییم جهاد کشاورزی از احتمال وقوع این بحران اطلاع نداشته است.

وی با اشاره به کمپین‌هایی که برای نخریدن تخم مرغ بین مردم راه‌اندازی شده، تاکید کرد: این درست نیست که بگذاریم بحران به جایی برسد که مردم خود به فکر هم باشند و کمپین راه بیندازند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده شهرستان گرگان یادآور شد: اگرچه در مجموع با راه‌اندازی یک کمپین برای نخریدن کالا که احتمال سوءاستفاده برخی را فراهم می‌کند موافق نیستم، اما در شرایط کنونی باید گفت سزای گرانفروش نخریدن است.

رضایی خاطرنشان کرد: بهتر است مردم در شرایط کنونی تخم مرغ را با مواد غذایی پروتئینی دیگر در سبد غذایی خود جایگزین کنند و تا وضعیت عادی می‌شود میزان مصرف تخم مرغ را مدیریت کنند. وی اظهار کرد: امیدواریم مسئولین هم از این شیوه مدیریتی که خود مردم انجام می‌دهند، درس بگیرند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.