1396-10-07 06:26
2046
0
48391
گفت و گوی اختصاصی با سیده سوگند ساداتی :

تنها دانش آموز ایرانی و گرگانی که سه سال پیاپی قهرمان قهرمانان UCMAS شد

سیده سوگند ساداتی از گرگان تنها دانش آموز ایرانی است که سه سال پیاپی در مسابقات جهانی UCMAS عنوان قهرمان قهرمانان را به خود اختصاص داده است .

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان ؛ بیست و دومین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی آذرماه امسال در مالزی برگزار شد و "سیده سوگند ساداتی" از استان گلستان برای سومین سال پیاپی مقام "قهرمان قهرمانان" این مسابقات را از آن خود کرد .

خبرگزاری علم و فناوری در راستای شناسایی و معرفی نخبگان استان گلستان با این دختر 13 ساله گرگانی مصاحبه ای ترتیب داد که ماحصل این گفت و گوی دو ساعته از منظرتان می گذرد .

سوال : خانم ساداتی ابتدا خودتان را معرفی کنید ؟

من سیده سوگند ساداتی هستم ، 13 سالمه و سه ساله که در مسابقات UCMAS شرکت می کنم و هر سه سال توانستم مقام قهرمان قهرمانان این مسابقات را کسب کنم .

البته این نکته را بگویم که من تنها دانش آموز ایرانی هستم که طی سه سال متوالی توانسته مقام قهرمان قهرمانان را بدست اورد .

سوال : در مورد مسابقات امسال کمی بیشتر توضیح دهید ؟

امسال 220 نفر از 78 کشور جهان در کشور مالزی گرد هم آمدند تا بیست و دومین دوره مسابقات UCMAS را برگزار کنند .

از ایران هم 180 نفر و از استان گلستان 12 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند .

سوال : چه عناوینی تا بحال کسب کرده اید ؟

نفر اول مسابقات کشوری یوسیمس در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 94 ، نفر اول مسابقات کشوری دانشگاه شهید بهشتی تهران 95  و  نفر اول مسابقات کشوری بابل در سال 96 نیز از جمله افتخارات من بوده است .

در سال 94 در بیستمین دوره در هند در سطح المنتری  A  حائز مقام قهرمان قهرمانان شدم ، در سال 95 در بیست و یکمین دوره در دبی امارات در سطح اینتر بی حائز مقام قهرمان قهرمانان شدم و در بیست و دومین دوره نیز که امسال در مالزی برگزار شد باز هم عنوان قهرمان قهرمانان را درسطح حایر C به خود اختصاص دادم .

مسابقات توسعه ذهنی و محاسبه ذهنی با استفاده از چرتکه یا UCMAS  یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودکان است که در سال 1993 درکشور مالزی ابداع گردید.

سوال : مسابقات UCMAS چیست و کلا برای چه چیزی مفید است؟

UCMAS  یک سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای با استفاده از یک سیستم نوآورانه محاسبه ای است که باعث هماهنگی بین دونیمکره راست و چپ مغز به طور همزمان می شود و سبب افزایش ظرفیت ذهن و مهارتهای نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می شود .

این سیستم دارای 10 سطح اصلی و دو سطح پیش دبستان بوده و یادگیری هر سطح سه ماه و نیم به طول می انجامد که برای دانش آموزان بین 5 تا 8 و 8 تا 13 سال که توانایی خواندن ، نوشتن و توانایی انجام عملیات جمع و تفریق اعداد 1 الی 9 را دارند به اجرا در می آید.

سوال : نحوه برگزاری این مسابقات UCMAS به چه شکلی است؟

این مسابقات در سه سطح فلش کارت ، شنیداری و دیداری برگزار می شود . بخش فلش کارت که مدل جدیدی است و روی مانیتور اعداد می آید و ما باید حساب کنیم و به تازگی وارد ایران شده و ما چون ثبت نام کرده بودیم به این بخش نرسیدیم .

در بخش شنیداری برای شما اعداد را می خوانند و شما داخل ذهنتان حساب می کنید و در بخش دیداری به شما داخل یک برگه 200 تا سوال می دهند که ظرف 8 دقیقه باید محاسبات ذهنی را انجام دهید .

این مسابقات تا سیزده سالگی است و من که امسال سیزده ساله شدم به عنوان معلم و استاد در این بخش می توانم از این به بعد تدریس کنم و دیگر نمی توانم در مسابقات شرکت کنم .

سوال : حرف آخرتان چیست؟

از مسئولان مخصوصا بنیاد نخبگان و جاهایی که می توانند از نخبگان و دانش آموزانی چون من حمایت کنند می خواهم که بیشتر به امثال من فکر کنند چون ما در روزگاری هستیم که در میان انواع تفریحات و سرگرمی و بازیگوشی به فعالیتهای علمی و ریاضی روی آوردیم و داشتن یک چنین نسلی می تواند بنیانهای علمی هر کشوری را قوی کند .

گفت و گو با نفر دوم مسابقات مالزی

همچنین "محمد مهدی نوروزی" هم از استان گلستان که به همراه سیده سوگند ساداتی سه سال است در این مسابقات شرکت می کند توانسته رتبه دوم را کسب کند .

نورورزی نیز در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری گفت : من هم مانند سوگند سه سال است که در این مسابقات شرکت می کنم که در سال اول در هند مقام دوم ، سال دوم در دبی امارات مقام اول و سال سوم در مالزی رتبه دوم را کسب کردم .

وی گفت : چرتکه یعنی بالابردن تمرکز و اینکه استرس نداشته باشیم و سرعت عمل در محاسات ذهنی بالا برود .

نوروزی ادامه داد : این مسابقات 5 ساله در ایران آمده و سه سال در گلستان رایج شده و نوپاست و انتظار می رود که مسئولان از این نخبگان حمایت داشته باشند ضمن اینکه از مامان و بابا و معلمان خودم که برایم زحمت کشیدند تشکر می کنم .

مصاحبه : جواد عموزاد

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.