1396-10-05 17:56
715
0
48312
مشاورمدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مجوزی برای جذب مربیان پیش دبستانی نداریم/ نیازمندی گلستان برای وزارت محرز نشد/4 درصد نیروهای ستادی استان باید تعدیل شوند

مشاورمدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: مجوزی برای جذب مربیان پیش دبستانی درامسال نداریم.وزارت آموزش و پرورش میزان نیازمندی استان گلستان به معلم را رد کرد .

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ بعد از کش و قوس های فراوان و اعتراضات مختلف از سوی مربیان پیش دبستانی استان گلستان و ورود استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی چندی پیش مقرر شد باردیگر نیازمندی های آموزش و پرورش استان گلستان احصا شده و به نمایندگان و مجلس و نماینده استانداری گزارش داده شودو پیگیری های لازم در سطح وزارتی انجام شود .

این نیازمندی از سوی ادراه کل آموزش و پرورش استان گلستان 70 نفربه وزارت آموزش  پرورش اعلام شده است .

در آخرین پیگیری ها از اداره کل آموزش و پرورش استان  "محمدتقی سوخته سرایی" امروزدر گفتگو با خبرنگار کلاس بیست؛ اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش میزان نیازمندی استان گلستان به معلم را  رد کرد .

وی افزود: آمار نیازمندی شهرستان ها از سوی ادارت به استان ارسال شد و با تطبیق اطلاعات متمرکزاداره کل آموزش و پرورش استان، اختلافی وجود داشت. بنابراین با جمع بندی نیازمندی 70 مربی را به وزارت آموزش و پرورش ارسال کردیم.

مشاورمدیرکل آموزش و پرورش گلستان یادآورشد: لازمه استخدام در آموزش و پرورش، موافقت آموزش و پرورش استان ، تایید نیاز ازسوی  وزارت آموزش و پرورش و اخذ کد برای جذب افراد می باشد. اما درخصوص استان گلستان  نیازمندی استان از سوی  وزارتخانه محرز نشد.

وی تصریح کرد: دیدگاه مسئولان با آمارهای متمرکز در وزارت آموزش و پرورش این است که استان گلستان از جمله استان هایی است که باید نیروهای خود را تعدیل کند .

19 درصد نیروهای آموزش و پرورش گلستان ستادی هستند

سوخته سرایی ادامه داد: طبق شاخص های وزارت آموزش و پرورش 85 درصد نیروها در آموزش و پرورش استان باید آموزشی و 15 درصد نیروی ستادی و در ادارات فعالیت داشته باشند اما این عدد در استان گلستان متوازن نیست و 19 درصد نیروها ستادی اعلام شده است.

وی اذعان کرد: ما امسال عملا مجوزی برای جذب نیروی جدید از بین مربیان نداریم و کدی از سوی وزارت آموزش و پرورش دریافت نکرده ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه 4 درصد از نیروهای ستادی استان گلستان باید کاهش یابد، افزود: این نیروها باید به مدرسه بروند و حتی معاونین مدارس کاهش یافته و در کلاس تدریس کنند .

جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش به سه روش امکان پذیر است

سوخته سرایی با اشاره به تمدید فعالیت 900 نیرو برای سومین سال پیایی، خاطرنشان کرد: افراد جدید باید از طریق آزمون جدید آموزش و پرورش اقدام نمایند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درخاتمه اذعان کرد: نگاه ما در استان دیدگاه انفکاکی است اما برطبق نظر وزارت خانه کمبودهای نیروهای ابتدایی باید ازمحل تعدیل نیروهای ستادی و مازاد متوسطه اول و دوم  و تدریس مدیران ومعاونین پوشش داده شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.