1396-10-03 04:36
1031
0
48179
کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش کردکوی تاکید کرد؛

لزوم توجه جدی مسئولان به ورزش دانش آموزان در مدارس/ کمبود فضای ورزشی مناسب در مدارس کردکوی

کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش کردکوی گفت: نهادهای دولتی شهرستان از جمله فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، دهیاری ها و عموم مردم پای کار آیند و در حد امکان از منابع درآمدی شهرستان، مدارس کردکوی را در حوزه ورزشی تجهیز نمایند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ ورزش یکی از مهمترین مساله برای سلامت اجتماعی است به این اهمیت برنامه ریزان مساله تربیت بدنی و ورزش را در برنامه های نظام آموزشی از مقاطع ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی به عنوان یک درس تدوین برنامه کردند.

در مدیریت این درس عملی در مدارس در سطح وزارتخانه معاونتی به این نام تشکیل و امور ساختاری و برنامه ای و پشتیبانی را عهده دار است.

به اهمیت سلامت و نشاط دانش آموزان و آشنایی با برنامه ها، اهداف و بررسی وضعیت نظام آموزشی تربیت بدنی و ورزش و جایگاه آن در سطوح مختلف دانش آموزی در نظر گرفته ایم تا گفتگویی ویژه و اختصاصی با ” عبدالحسین بهرامی کارشناس تربیت بدنی و ورزش اداره آموزش و پرورش شهرستان کردکوی ” ترتیب دهیم و به سمع و نظر شما عزیزان همراه و مخاطبان گرامی برسانیم.

عبدالحسین بهرامی فرزند حجت الاسلام حاج شیخ محمدرضا امام جماعت مسجد مهدیه بالاجاده و از علمای به نام منطقه، از نوجوانی در عرصه ورزش در رشته فوتسال و فوتبال در روستای بالاجاده وارد شده بود و مراحل پیشرفت را طی و در زمره منتخبین تیم روستا به نام شهدا قرار گرفته بود.

وی در باشگاه هایی چون ستاره، پیام و شهدای روستا ورزش فوتبال را حرفه ای انجام میداد و تا جایی که همه معلومات و تجارب خود را بکار گرفته و در کسوت مربیگری به جوانان روستا و بسیجیان پایگاه شهید اسداله بالاجاده اخلاق و تکنیک و فنون ورزش فوتبال را می آموخت و در سایر رشته های گروهی و توپی آشنایی کامل داشت.

عبدالحسین را جامعه به عنوان یک ورزشکار با اخلاق و مربی با تجربه و با تکنیک می شناسند به شرح ذیل این گفتگو تقدیم می شود.


*آقای بهرامی، لطفا خودتان را بیشتر برای کاربران و همراهان رادکانا معرفی بفرمایید:

به نام خدا و با عرض سلام، ادب، ارادت و احترام به محضر ملت بزرگ منطقه، جامعه فرهنگیان و دانش آموزان عزیز منطقه کردکوی.

اینجانب عبدالحسین بهرامی، فرزند حجت الاسلام حاج شیخ محمدرضا، متولد سال 1351 از روستای بالاجاده شهرستان کردکوی، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی علوم ورزشی و تربیت بدنی

کارشناس تربیت بدنی وسلامت شهرستان کردکوی

دارای ۲۶ سال سابقه آموزشی و ورزشی

طی چند سال مربی ومعلم تربیت بدنی مدارس شهرستان

مربی و سرپرست تیم های فوتبال و فوتسال آموزشگاه های استان جهت شرکت در مسابقات آموزشگاه های کشور در چند سال و دوره و کسب رتبه های برتر استانی و کشوری.

* ورزش و تربیت بدنی برای دانش آموزان را تا چه اندازه مفید می دانید؟
تربیت بدنی جزء لاینفک تعلیم و تربیت و وسیله ای برای رسیدن به سلامت روحی نسل جوان است.
تربیت بدنی باید بتواند از طریق فعالیتهای جسمانی و تمرین و ورزش های مختلف رشد و توسعه قوای بدنی توانایی ها و استعدادهای ذهنی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان را تسهیل می کند.
ایجاد روحیه قوی، تقویت قوای جسمانی، آموزش مهارت های ورزشی، تربیت شخصیت و پرورش روحیه همیاری، پرورش حس احترام به قوانین گروهی و اجتماعی و روخیه ایثار و ازخودگذشتگی از فواید دیگر درس تربیت بدنی دانش آموزان می باشد.

* چه برنامه های ورزشی در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است؟

در سالهای اخیر درس تربیت بدنی در مدارس به شکل مدون و برنامه ریزی شده و اصولی اجرا می شود و برای دوره های تحصیلی مهارتها و رشته های ورزشی تخصیص داده شده است.
در دوره ابتدایی برای پایه اول آموزش مهارت های بنیادین پایه دوم آموزش ژیمناستیک، پایه سوم آموز شنا، پایه چهارم آموزش طناب، پایه پنجم آموزش تنیس روی میز، پایه ششم آموزش دومیدانی از طرف معلمان تربیت بدنی باید اجرا شود.

در دوره متوسطه اول یا همان راهنمایی قدیم برای پایه هفتم آموزش بسکتبال، پایه هشتم آموزش والیبال و پایه نهم آموزش هندبال می باشد.

برای متوسطه دوره دوم هم رشته های ورزشی دیگر شامل فوتسال و… مدنظر می باشد.

* آقای بهرامی؛ به عنوان کارشناس تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان کردکوی، “وضعیت ورزش در مدارس منطقه کردکوی به لحاظ تجهیزات و امکانات ( سرانه ورزشی )” را چگونه ارزیابی می کنید؟

از لحاظ امکانات و تجهیزات آموزش و پرورش منطقه در حد وسع خود وسایلی شامل توپ های فوتسال، والیبال، بسکتبال، راکت و توپ بدمینتون، راکت و توپ پینگ پنگ، طناب و محافظ تیرک های والیبال و فوتسال در اختیار مدارس قرار داده است.

ولی بدلیل عدم و یا کمبود اعتبار کافی به همه مدارس وسایل و تجهیزات نرسیده است.

انشالله بتوانیم اعتبار کافی جذب کنیم تا همه مدارس را تجهیز کنیم.

* در سنوات اخیر موضوع “جشنواره های ورزشی دانش آموزان” در سطح مدارس منطقه رشد چشمگیری داشته است این برنامه ها چگونه در سطح مدارس برنامه ریزی شده است و منطقه کردکوی دارای چند تیم در چه رشته هایی می باشد؟

فعالیت های معلمان تربیت بدنی در دو بخش درس تربیت بدنی (آموزش مهارتها) و فعالیتهای مکمل ( شامل المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، جشنواره ها، طرح حیاط پویا، ساختار قامتی دانش آموزان، کانونهای ورزشی ، ورزش صبحگاهی) در مدارس اجرا می شود.

برگزاری جشنواره های ورزشی در استان و شهرستان باعث ایجاد انگیزه در نونهالان و نوجوانان می شود.

در حوزه آموزش و پرورش تیمهای دانش آموزی زیادی داریم که در سطح شهرستان و استان درحال رقابت با شهرستان های دیگر هستند.

تیمهای فوتسال، بسکتبال، والیبال، شطرنج، تنیس روی میز، بدمینتون، دومیدانی، در تمامی مقاطع تحصیلی و هم دختر و هم پسر رقابت می کنند.

* و بدون تعارف: آقای بهرامی : چه رابطه ای بین اداره ورزش و جوانان و ورزش دانش آموزان منطقه کردکوی وجود دارد آیا تعاملاتی اداری و پشتیبانی وجود دارد؟

خوشبختانه هم اداره آموزش وپرورش و هم اداره ورزش و جوانان شهرستان تعامل خیلی بالایی در حوزه تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در برگزاری مسابقات، با در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی دو طرف، در اختیار قرار دادن خوابگاهها به اداره ورزش و همکاری هیئت های ورزشی با انجمن ورزشی آموزش وپرورش و… دارند.

* ورزش دانش آموزی شهرستان کردکوی چه مقام هایی در سالهای اخیر در سطوح ملی و استانی بدست آورده است؟

تیمهای دانش آموزی شهرستان در رشته های شطرنج دختران و پسران ( دوم و سوم استان )

تنیس روی میز دختران(دوم و سوم استان)

والیبال دختران (اول، دوم، سوم استان)

بسکتبال دختر و پسر(دوم و سوم استان)

فوتسال پسران (دوم استان در دو رده)

بدمینتون دختران (اول استان)
لازم بذکراست؛ تیم والیبال ابتدایی و بدمینتون متوسطه اول دختران در سال تحصیلی گذشته به نمایندگی از استان در مسایقات ورزشی آموزشگاه های کشور حضور داشتند.

* توصیه یک مربی و مسئول ورزش دانش آموزی به دانش آموزان منطقه چیست؟

حضور فعال و مستمر در فعالیت های ورزشی مدرسه
فراگیری مهارتهای ورزشی پایه و اصولی از دبیران تربیت بدنی آموزشگاهها
رعایت اصول بهداشتی و سلامت
تربیت شخصیت و پرورش روحیه همیاری و حس احترام
حضور مستمر در کانون های ورزشی برون مدرسه ای و سالن های ورزشی
کسب مهارتهای ورزشی پیشرفته از طریق شرکت در تمرینات هیئت های ورزشی شهرستان و اداره ورزش وجوانان
رعایت اصول اخلاقی و آداب اجتماعی

* آقای بهرامی، کمبودها و مشکلات فراروی ورزش دانش آموزان در سطح منطقه و راهکارهای برون رفت از آن را در چه می دانید؟

بدلیل کمی اعتبار و عدم تخصیص بودجه کافی در سطح کلان باعث شد تربیت بدنی هم به نوعی دچار مشکلات شود.

مهمترین مشکلات:

کمبود فضای ورزشی مناسب در سطح مدارس
کمبود تجهیزات ورزشی در مدارس شامل میله و حلقه بسکتبال دروازه های فوتسال، میله های والیبال
کمی نیروهای متخصص تربیت بدنی در مدارس با توجه به جمعیت دانش آموزی (عدم جذب نیرو در سال های اخیر)
برای رفع مشکلات باید از سطح کلان به ورزش دانش آموزی و پایه توجه و عنایت خاصی شود.
وجود و یا قرار دادن و یا ساخت سالن های ورزشی در داخل مدارس نوساز
جذب نیروهای متخصص تربیت بدنی
در اختیار قرار دادن تجهیزات ورزشی به مدارس
جا دارد که ادارات و نهادهای اداری و دولتی شهرستان از جمله فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، دهیاری ها و عموم مردم پای کار آیند و در حد امکان از منابع درآمدی شهرستان، مدارس شهرستان را تجهیز نمایند.

* نظر شما درباره فعالیت های رسانه ای ما در سطح منطقه چگونه است؟ 

رادکانا یکی از بهترین سامانه هایی است که اطلاعات، اخبار و رویدادها را در کوتاه ترین زمان و بصورت کاملا واقعی و به دور از حاشیه به رویت مردم می رساند و اینجانب هم در اکثر اوقات خبرهای بروز را از این پایگاه خبری دریافت می کنم.

برای همه دست اندرکاران این رسانه آرزوی توفیق و سربلندی را دارم.

* و سخن پایانی شما؟

در ضمن جا دارد بنده به نوبه خود از همه مدیران آموزش و پرورش، همکاران و مسئولانی که اینجانب را در این پست همراهی و همکاری کردند از روسای آموزش و پرورش آقایان بهروز مازندرانی، مسعود بیدلی نامنی، وجیه اله عسکری و امید شهریاری و معاونان حوزه خودم آقای محمدحسین شاعری و مخصوصا در سالهای اخیر آقای سعدالله بهرامی که همواره در اکثر فعالیت های حوزه تربیت بدنی حضور فعال داشتند و بنده راو حمایت کردند تقدیر و تشکر نمایم.

*آقای بهرامی از اینکه وقتی را در اختیار این رسانه و ملت بزرگ منطقه و فرهنگیان عزیز و دانش آموزان گرامی قرار دادید صمیمانه سپاسگزاری می کنیم.

بهرامی : متقابلا از شما دلسوزان فرهنگی منطقه که نقشی موثر و اثرگذار در توسعه همه جانبه منطقه با دلسوزی و بی ادعا و بی منت و به نظر می رسد فقط و فقط با عشق و علاقه به زادگاه و منطقه گام بر می دارید و همه همکاران رسانه ای شما در منطقه که در این مسیر حرکت دارند نیز صمیمانه سپاسگزاری دارم .

گفتگو: از عبدالرسول جوادی بالاجاده

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.