1396-09-29 11:03
758
0
48044
معلول معترض گالیکشی:

رسانه‌ها خواسته‌های خود را در اعتراض من مطرح کردند / سازمان بهزیستی هیچ کمکی به خانواده مدد خواهان ارائه نمی‌کند

معلول معترض گالیکشی همایش روز معلولین استان گلستان گفت: سازمان بهزیستی کشور هیچ کمکی به خانواده مدد خواهان ارائه نمی‌کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، مدتی قبل خبرگزاری فارس استان گلستان فیلم و مطلبی تحت عنوان « توضیحات مدیرکل بهزیستی گلستان در خصوص انعکاس «اعتراض معلول گالیکشی» / فرد معلول خواهان کمک بیشتر بود » در فضای مجازی از اعتراض معلول تحت پوشش بهزیستی گالیکش در همایش روز جهانی معلولین گلستان که با حضور «انوشیروان محسنی بندپی» رییس سازمان بهزیستی کشور در گرگان منتشر کرد.

nyl16

نیلکوه موضوع را از این معلول و رییس اداره بهزیستی گالیکش جویا شده است که در ذیل می‌خوانید:

این شهروند گالیکشی گفت: اصغر تیموری هستم که با 15 سال یکی توان‌خواه‌های قدیمی بهزیستی گلستان هستم که براثر تزریق اشتباه آمپول در کودکی فلج شده‌ام و حال این زمین‌گیری علاوه بر معلولیت مشکلات و بیماری‌های داخلی را نیز برای من ایجاد کرده است.

وی افزود: معلول مستمری‌بگیر بهزیستی و ازکارافتاده هستم و طی یک سال گذشته سکته مغزی و قلبی کرده‌ام.

تیموری افزود: در محیطی 14 متری با خانواده 5 نفره در روستای یورت کاظم از توابع دهستان نیلکوه گالیکش زندگی می‌کنم.

وی به حوادث همایش روز معلولین در گرگان اشاره کرد و گفت: یافتن و سخن گفتن با مسئولین برایم ممکن نیست و در این جلسه حین سخنرانی رییس سازمان بهزیستی اقدام به بیان مشکلاتم که زندگی را برایم طاقت‌فرسا کرده کردم؛ آن‌ها نیز بامتانت پاسخ گفتند اما متأسفانه برخی رسانه‌ها این موضوع را ابزاری برای بیان مطالب خود در خصوص سازمان بهزیستی قراردادند.

تیموری تصریح کرد: از مسئولین بهزیستی شهرستان بسیار راضی هستم. هرگاه سند هزینه کرد درمانی برای آن‌ها آوردم تا جایی که می‌توانستند کمک‌رسان من بودند اما توان سازمان کم است و توانایی کمک بیش از این را ندارد برای همین سعی کردم مشکلاتم را در این همایش به گوش مسئولین برسانم.

وی افزود: متأسفانه بهزیستی تنها بخشی از هزینه‌های درمانی معلولین را پرداخت می‌کند و هیچ‌گونه کمک‌هزینه‌ای برای خانواده‌های معلولین که توان کار کردن را ندارند در نظر نگرفته است.

تیموری گفت: خرجی 5 عضو خانواده‌ام را باید یک هکتار زمین بایر و کم بازده حاشیه جنگل روستای یورت کاظم تأمین کند که کاری نشدنی است.

این معلول گالیکشی در پایان خاطرنشان ساخت: مشکل اصلی این روزهایش هزینه درمان، نداشتن خانه و ناتوانی تهیه جهیزیه دختر دم بختش است و از مسئولین درخواست کمک کرد.

رییس اداره بهزیستی گالیکش نیز در این خصوص گفت: طی این مدت بسته به اعتبارات سازمان به اصغر تیموری کمک‌های موردی انجام‌گرفته است.

علی رمضانی راد افزود: در سال جاری علاوه بر تحویل سبد کالا، تاکنون 3 میلیون و 590 هزار ریال کمک‌هزینه درمان به این توان‌خواه پرداخت‌شده است.

به گفته وی علاوه بر این‌ها، ماهیانه 100 هزار تومان مستمری و از 9 ماه قبل با دو برابر شدن یارانه مبلغ 500 هزار تومان یارانه خانوار دریافت می‌کند.

وی در پاسخ به گفته تیموری که بهزیستی به خانواده مددجویان هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند گفت: در واحد توان‌بخشی بهزیستی خدمات فقط به خود معلولین ارائه می‌شود اما در واحد اجتماعی خدمات به خانواده‌ها نیز تعلق می‌گیرد.

رییس اداره بهزیستی گالیکش گفت: در راستای اجرای بند (ج) تبصره 11، پیشنهاد دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی 200 میلیون ریالی جهت توانمندسازی به این توان‌خواه داده‌شده اما ازآنجایی‌که توان انجام کار را ندارد از گرفتن آن امتناع و تنها به گرفتن مستمری رضایت دارد.

رمضانی راد بیشترین مشکل توان‌خواهان را هزینه‌های درمانی عنوان کرد و گفت: هرچند بهزیستی به معلولین و مددجویان امور اجتماعی و خانواده آن‌ها کمک می‌کند اما بازهم مشکلات مددجویان مرتفع نمی‌شود. هزینه‌های سازمان در این حوزه محدود است و توان چندانی برای کمک به توان‌خواهان نداریم. از ابتدای سال تاکنون مدد خواهان گالیکش حدود 40 میلیون تومان سند پزشکی برای بهزیستی آورده‌اند اما تاکنون تنها 4 میلیون و 200 هزار تومان اعتبار برای بهزیستی گالیکش اختصاص‌یافته.

وی در پایان با اشاره به اعتبارات کم سازمان از خیرین گالیکش خواست تا اداره بهزیستی این شهرستان را برای کمک‌رسانی به توان‌خواهان یاری کنند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.