1396-09-27 12:06
744
0
47960

از پیگیری‎های رجبی برای 3 پروژه بزرگ در گالیکش تا جنگ رسانه‎ای برای یک پروژه در کلاله + تصاویر و اسناد

نماینده سابق شرق گلستان از پیگیری های خود در شهرستان گالیکش برای پروژه های بیمارستان، پروژه آب رسانی و راه ارتباطی قوشه چشمه و طرح کوچ مردم روستای کندسکوه گفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، عبدالکریم رجبی در گفتگویی اظهار داشت: روستاي قوشه چشمه يكي از روستاهاي زيبا ولي محروم گاليكش است که در طول خدمت خود جهت بررسی و پیگیری مشکلات مردم این روستا پنج الي شش بار به اتفاق مسئولين استاني و شهرستاني از نزديك با مردم خونگرم روستا جلسه داشتيم.

وی افزود: مهمترين مشكل روستا، آب و راه ارتباطي بود که برای 700 متر راه ارتباطی خاکی آن با شركت مخابرات كه دكل مخابرات نيز در آنجا قرار داشت مذاكره شد و با پيگيري كه انجام گرفت، پروسه شن ريزي رین راه ارتباطی تکمیل و براي آسفالت آن نيز اعتباری از ماده ١٨٠ در نظر گرفته شد و بر اینکه اين پروژه(آسفالت) به محض تخصيص اعتبار انجام گیرد، تاکید شد.

نماینده سابق شرق گلستان با بیان اینکه رفع مشکل این روستا یکی از دغدغه های کاری ما شده بود، اشاره ای به مشکل آب این روستا داشت و گفت: در مورد آب آشامیدنی این روستا، اعتبار ويژه و به نام روستا از وزير و حمید رضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گرفته شد.

رجبی تصریح کرد: در مورد گازرسانی به روستا هم پيگيري های لازم صورت گرفت و به جهت تسريع در روند آن و نزديكي به روستاي سوار، گازرسانی به این روستا در پكيج شهرستان كلاله قرار داده شد.

ghosheh1 

ghosheh

ghosheh3

ghosheh5

ghosheh4

ghoshe2

ghoshe6

نماینده سابق شرق گلستان در پاسخ به پیگیری های خود در روستای کندسکوه نیز گفت: در خصوص مشکل کوچ این روستا نیز دو بار از نزديك به اتفاق مسئولين بنياد مسكن، منابع طبيعي و فرماندار شهرستان با اهالي روستا ديدار داشتيم و در پی آن تصميمات ذیل اتخاذ شد:

ابتدا از مردم نظر خواهي شود اگر موافق كوچ باشند، اقدام شود كه اين كار انجام شد و در ابتدا مردم موافق نبودند به همين دلیل با بنياد مسكن هماهنگي های لازم جهت مقاوم سازي و ساير مسائل رفاهي انجام شد؛ اما در بازديد بعدي جز چند نفر بقيه اهالی موافق کوچ بودند.

در این راستا براي آنها قطعه زميني از كنار جاده اصلي از منابع طبيعي گرفته و براي تك تك خانواده هاي اصلي و فرعي روستا قطعه بندي و آماده تحويل شد و بعد از تهيه زمين به علت اينكه اكثر اهالي روستا دامدار بودند قرار شد يك مكان هم براي دامداري در نظر گرفته شود كه پيگيريها صورت گرفت.

در وهله بعدی اهالي در خواست داشتند كه محل سكونت آنها خريداري شود كه اين كار هم طي جلسه با مسئولين استاني موافقت آنها گرفته شد كه بر اساس برآورد اوليه، رئيس منابع طبيعي از موافقت واگذاری دو ميليارد تومان اعتبار خبر داد و قرار بر این شد كه به محض تخصيص، اين كار انجام شود.

kondeskooh

رجبی به گریزی به پروژه بیمارستان گالیکش هم داشت و گفت: با توجه به اینکه شهرستان گالیکش در مسیر اصلی جاده بین المللی قرار دارد، وجود یک بیمارستان برای این شهرستان از ملزمات بود و در این خصوص پیگیری های لازم انجام شد و در اینجا تنها به برخی از پیگیرهای خود اکتفا می کنیم و در صورت لزوم در آینده از پیگیری های دیگر خود برای این بیمارستان نیز خواهیم گفت.

bimarestan

bimarestan2

اما فارغ از تلاش های رجبی در شهرستان های مختلف که در جهت رفع مشکلات مردمی بود، روز گذشته خبری در خصوص تسطیح و... جاده مسیر حضرت خالد نبی(ع) بر روی کانال های تلگرامی منتشر شد که یکی از کانال ها از پیگیری های فرماندار کلاله و دهیار روستا گفت، و دیگری از پیگیری های دهیار در استانداری(به تبع آن نماینده آن فرماندار کلاله است) و نماینده شرق گلستان گفت.

photo 2017 12 17 12 23 00

photo 2017 12 17 12 23 02

در این راستا با قاسم دبوری گفتگویی داشتیم و وی اظهار داشت: تسطیح مسیر یاد شده از جمله برنامه های خود اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است و در این اقدام در نظر داریم در بخشی از جاده که میدان دید رانندگان کم است، جهت افزایش دید، خاک برداری های لازم را داشته باشیم و در این خصوص حتی دهیاران نیز اطلاعی نداشتند و پس از شروع پروژه به دهیاران نیز اطلاع دادیم.

وی افزود: روکش آسفالت این مسیر نیز از جمله پیشنهادات ما بود که در کمیته برنامه ریزی مصوب شده، ولی زمان آغاز این پروژه نیز مشخص نیست.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.