1393-08-02 08:52
3601
0
4796
حجت الاسلام سید علی طاهری؛

شورای امنیت برای مسائل داخلی قطعنامه می دهد ولی علیه داعش کاری نمی کند / ترکیه گمان کرده از داعش حمایت کند، در آینده منطقه نقش محوری خواهد داشت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای کوچک‌ترین مسائل جهان و حتی مسائل داخلی کشورهای مختلف از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه و قطعنامه صادر می‌شود اما طی بیش از ۳ تا ۴ سال درگیری‌های خونین در سوریه که تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده و میلیون‌ها نفر را نیز آواره ساخته است، کوچک‌ترین صدایی از شورای امنیت شنیده نمی‌شود.

به گزارش گلستان ما ، حجت الاسلام سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شکی در این نیست که داعش دست پرورده غرب برای لطمه زدن به امنیت منطقه و جاده صاف کن حضور دوباره ارتش‌های بیگانه در منطقه خلیج فارس است و مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی مستقر در خاک سوریه و عراق تنها با قطع حمایت‌های مالی و نظامی آنها میسر است و نیازی به لشکرکشی دوباره به منطقه ندارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقاومت جانانه مردم سوریه و هوشمندی مردم عراق در برابر این جریان‌های تروریستی موجب شده که طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر توفیقات خوبی از سوی ارتش عراق و سوریه در میدان مبارزه با تروریسم رخ دهد.

وی افزود: آمریکایی‌ها در تلاش هستند  با دخالت دادن خودشان در رخدادهای اخیر، بار دیگر زمینه حضور نظامیشان را در منطقه فراهم کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه جریان‌های مرتجع غرب از قدرت ملت‌های مسلمان سخت بیم ناک هستند چرا که پیروزی جریان مقاومت در منطقه را به معنای شکست و اضمحلال خودشان تلقی می‌کنند و چون ذره‌ای وابستگی به ملت‌هایشان ندارند از سقوط حتمی سخت می‌هراسند و به هر شکل ممکن تلاش می‌کنند تا مسیر تفکرات عمومی ملت‌هایشان را منحرف کرده و شرایط را بحرانی جلوه دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: برای کوچک‌ترین مسائل جهان و حتی مسائل داخلی کشورهای مختلف از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه و قطعنامه صادر می‌شود اما طی بیش از ۳ تا ۴ سال درگیری‌های خونین در سوریه که تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده و میلیون‌ها نفر را نیز آواره ساخته است، کوچک‌ترین صدایی از شورای امنیت شنیده نمی‌شود و تنها گاهی در راستای منافع تروریست‌ها و حامیان صهیونیستی آنها بیانیه‌ای نیم بند صادر می‌شود که اساسا منافع ملت‌ها را تضییع می‌کند.

طاهری به نقش ترکیه در تحولات اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: دولت ترکیه گمان می‌کند که اگر از تروریست‌ها حمایت کند، در آینده منطقه نقشی محوری به عهده خواهد گرفت ولی سران این کشور سخت در اشتباهند چرا که گروه‌های تروریستی ثابت کرده‌اند که اگر مواضعشان مستقر و شرایط را مهیا ببینند به هر کشوری حمله می‌کنند و اساسا ارزشی برای سیاست‌های امروز مقامات ترکیه قائل نیستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شکی وجود ندارد که در صورت تداوم حمایت‌های ترکیه از داعش و دیگر گروههای ترویستی منطقه به ‌زودی شاهد حملات تروریست‌ها برعلیه ترکیه خواهیم بود./خانه ملت

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.