1396-09-22 11:02
1018
0
47754
مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان گلستان:

بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال‌زایی در گلستان اختصاص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه امسال دولت برنامه‌های گسترده و متنوعی را برای اشتغال در نظر گرفته گفت: کل تسهیلات اشتغال‌زایی که برای استان گلستان در نظر گرفته شده بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش گلستان ما ؛ سعید مازندرانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 46.5 درصد از جمعیت استان روستانشین هستند اظهار داشت: این روستاها ظرفیت‌های خوبی برای توسعه اقتصادی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دارند.

وی افزود: ما در استان گلستان بیش از 5 هزار نفر فارغ‌التحصیل رشته‌های آی‌تی و آی‌سی‌تی داریم که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. از این ظرفیت می‌توانیم برای ساخت اپلیکیشن‌ها، بازی‌های رایانه‌ای، تجارت الکترونیک و غیره استفاده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: امروزه بیش از 70 درصد فعالیت‌های اقتصادی در برخی از کشورها در حوزه خدمات است که می‌تواند در بخش‌های کشاورزی، آی‌تی، آی‌سی‌تی، صنعت و گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه امسال دولت برنامه‌های گسترده و متنوعی را برای اشتغال در نظر گرفته است، گفت: کل تسهیلات اشتغال‌زایی که برای استان گلستان در نظر گرفته شده بیش از 20 هزار میلیارد ریال است.

مازندرانی افزود: بخش‌های مختلفی در این زمینه کار می‌کنند، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه کارگروه اشتغال، سازمان صنعت در بخش رونق تولید و نوسازی، کمیته امداد، بسیج سازندگی و بهزیستی این تسهیلات را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات طرح مشاغل خانگی اظهار داشت: طرح مشاغل خانگی شروع شده و تسهیلات آن تا 10 میلیون تومان است. کسانی که مدارک مهارتی و فنی و حرفه‌ای را داشته باشند می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خاطرنشان کرد: سهم استان از این تسهیلات 200 میلیارد ریال است که 150 میلیارد ریال طرح معرفی شده و تاکنون نزدیک به 40 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات دیگری از محل بند الف و ب تبصره 18 برای استان در نظر گرفته شده که بالغ بر 4 هزار و 170 میلیارد ریال است. در این طرح هم روستاها به صورت ویژه دیده شدند و می‌توانند از این تسهیلات که دارای دو تا هفت درصد یارانه هستند، استفاده کنند.

مازندرانی درباره اهلیت داشتن افرادی که از این تسهیلات استفاده می‌کنند، گفت: ما تجربه طرح بنگاه‌های زودبازده را داشتیم که انحرافاتی در اجرای آن وجود داشت. در روستاها علاوه بر فارغ التحصیلان دانشگاهی با افرادی که سطح تحصیلات اندکی دارند و متقاضی استفاده از این تسهیلات هستند، سروکار داریم. برای همین وجود شرکت‌های مشاوره‌ای برای طرح نویسی ضروری است. علاوه براین در روستاها نیاز به شرکت‌های پشتیبان داریم که مواد خام و اولیه را در اختیار روستائیان قرار دهد و محصول تولیدی را از آنان خریداری کرده و به فروش برساند. متأسفانه از اینگونه شرکت ها در استان کم داریم.

وی درباره تسهیلات اشتغال روستایی هم افزود: امسال 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای روستاها در نظر گرفته شده که سهم استان گلستان 3.8 درصد معادل 430 میلیارد تومان است. این تسهیلات یک سال تنفس دارد و موقعیت مناسبی است که بتوانیم با استفاده از این فرصت توسعه اقتصادی را در روستاها ایجاد کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: افراد می‌توانند طرح‌های خود را به دستگاه‌های متولی تحویل داده تا در کارگروه‌های شهرستانی مورد بررسی قرار بگیرد. درصورت اهلیت داشتن افراد طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند. البته باید دقت کافی در این زمینه انجام شود که متأسفانه افرادی را داریم بارها از تسهیلات استفاده کردند و موفق نبودند و یا اینکه وام بگیر حرفه‌ای هستند./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.