1396-09-21 12:58
831
0
47727
عضو شورای شهر گرگان؛

شورا با انتخاب «دادبود» ثابت کرد نگاه سیاسی ندارد

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: من اعتقاد دارم در محلی به نام شورای شهر نباید نگاه سیاسی وجود داشته باشد و انتخاب آقای دادبود به عنوان شهردار گرگان نشان داد که اعضای شورای شهر سیاسی عمل نمی‌کنند و انتخاب‌ها و اتخاذ تصمیم بر اساس شایستگی، توانمندی و حرکت به سمت توسعه شهر است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس؛ پس از آغاز به کار شورای دوره پنجم موضوع انتخاب شهردار گرگان به موضوعی پرتلاطم و پیچیده تبدیل شده بود و در نخستین اقدام غیرمنتظره شورایی که با حمایت شهردار دوره چهارم روی کار آمده بودند، وی را عزل کرده و حتی حاضر نشدند وی به مدت سه ماه سرپرست شهرداری باقی بماند و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات برای رفع نواقص وی را عزل کنند.

در ادامه کار، شورای اسلامی دوره پنجم شهر گرگان فردی را به عنوان شهردار انتخاب کرد که از همان ابتدا بسیاری از اعضاء و کارشناسان روی وی نظر مناسبی نداشته و هشدارهای فراوانی را در خصوص این انتخاب به رئیس شورا متذکر می‎شدند و حتی در جلسه معرفی و ارائه برنامه‌ها نیز، آن فرد منتخب مورد انتقاد و سوال‌های پر چالش اعضا قرار می‌گرفت.

اما در نهایت این گزینه پر حرف و حدیث انتخاب شد اما در ادامه روند پیگیری صدور حکم مسئولیت، وی از سوی وزارت کشور رد صلاحیت شده و شورا مجبور به انتخاب شهردار دیگری شد.

در ادامه روند کار حتی بازگشت شهردار دوره چهارم شورا یعنی حسین صادقلو به مطرح اما در نهایت عبدالرضا دادبود به عنوان شهردار گرگان انتخاب شد.

در بین 9 عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر گرگان سعید رحیمی که وکالت پرونده‌های «صادقلو» در محاکم را بر عهده داشته و رابطه حسنه‌ای با وی دارد، جزء اعضایی بود که بازگشت صادقلو را مطرح کرد اما در ادامه روند، رای به شهرداری «دادبود» داد.

در مجالی کوتاه گفت‌وگویی را با این عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر گرگان ترتیب دادیم که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید.

آقای رحیمی ضمن سلام و خسته نباشید و تبریک ورود شما به شورای اسلامی دوره پنجم در شهر گرگان، ابتدا بفرمائید چه شد که شورا به ادامه فعالیت آقای صادقلو رای نداد.

رحیمی: سلام به شما و همه مخاطبان خبرگزاری فعال، پویا و ارزشمند فارس که طی این سال‌ها با تلاش مداوم سعی کرده در اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و سریع به شهروندان تلاش کند.

همانگونه که همه مردم گرگان می‌دانند، اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در زمان انتخابات با شعار واحد یعنی حامیان صادقلو پا به عرصه رقابت انتخاباتی گذاشتند.

ما اعتقاد داشته و داریم که حمایت از صادقلو حمایت از روند توسعه و پیشرفت شهر گرگان بوده و هست اما پس از شروع فعالیت شورا، در اولین جلسه پنج نفر از همکاران شورایی در اقدام غیرقابل قبول و انتظار رای به عدم ابقاء وی داده و «صادقلو» را از سمت شهردار گرگان برکنار کردند.

با وجود اعتراض‌های انجام شده از سوی دوستان همسو و همفکر در شورای شهر به این تصمیم اما فراکسیون به اصطلاح اکثریت در شورا اقدام به انتخاب آقای ثابت‌قدم کرده که وی از سوی وزارت کشور نیز برای این مسوولیت تائید نشد.

اگر چه هر فردی در شورای شهر بر اساس قانون اجازه دارد رای مستقل ارائه دهد و هرکدام از اعضا می‌توانند با در نظر گرفتن مسائل و مباحث مختلف رای خود را در زمان رای‌گیری اعلام کنند ولی می‌بایستی به آرا و خواسته شهروندان که ادامه فعالیت صادقلو بود احترام گذاشته می‌شد.

اگر همکارانی که به پایان فعالیت «صادقلو» رای دادند به برخی اقدامات اخیر وی انتقاد داشته و تصمیم گرفتند وی دیگر در این جایگاه حضور نداشته باشد، انتظار این بود «صادقلو» باقی می‌ماند تا پس از انجام مذاکرات در صورت قانع نشدن، اعضا تصمیم می‌گرفتند.

برخی مسائلی در این بین اتفاق افتاد که نه قابل بیان است و نه بیان کردن آن در این شرایط به صلاح شهر و شهروندان است اما ای‌ کاش در آن زمان همکاران شورایی ما تصمیم بهتری می‌گرفتند و کمی با تحمل و تامل بیشتری اقدام می‌کردند.

اگر چه «صادقلو» دیگر شهردار گرگان نیست اما خدماتی که وی به مردم شهر ارائه کرد همیشه ماندگار است و هرگز فراموش نخواهد شد و مهم برای ما رضایت مردم است که رضایتمندی در اکثریت آراء اخذ شده شورای شهر خود را نشان داد.

چه شد که پس از رد صلاحیت آقای «ثابت‌قدم» از سوی وزارت کشور دوباره نام آقای «صادقلو» در بین نامزدها مطرح شد، در شرایطی که وی حتی به صورت کتبی برای قرارگیری مجدد در این جایگاه اعلام آمادگی نکرد.

رحیمی: پس از رد صلاحیت آقای ثابت‌قدم ما امیدوار بودیم بتوانیم وی را به این جایگاه بازگردانیم و به همین منظور با مشورت چند نفر از اعضای شورا، نام وی در جلسه‌ای مطرح ولیکن اعضا فراکسیون اکثریت مقرر داشته‌اند هر فرد که می‌خواهد در رقابت انتخاب قرار گیرد باید درخواست کتبی خود را به شورا ارائه کند که قانون چنین چیزی نگفته و ما با این کار مخالف بودیم.

در ادامه راه ما با دو تصمیم روبرو بودیم که اولین تصمیم عدم همکاری و مقابله با فراکسیون اکثریت شورا به دلیل عدم ابقاء صادقلو و برکناری وی از مدیریت شهری بود که نتیجه‌ای جز تاخیر در ارائه خدمات و پیشرفت شهر و حتی انحلال شورای شهر و در نهایت ورود ضرر به شهر را نداشت.

راهکار دوم کمک به ادامه مسیر توسعه و پیشرفت شهر گرگان با تعامل فراکسیون اکثریت شورا در انتخاب گزینه‌ای دیگر و در نهایت حرکت دوباره به سمت پیشرفت بود که در نهایت همین راهکار پذیرفته شد.

ما در ابتدای ورود به شورا برای پیشرفت شهر گرگان و حرکت به سمت توسعه و حفظ حقوق شهر و شهروندان قسم یاد کردیم و باید در این راستا حرکت کنیم.

شما 6 گزینه به عنوان گزینه نهایی در لیست داشتید و هر کدام از آنها می‌توانست به عنوان گزینه مناسب برای شهرداری گرگان در نظر گرفته شود، با توجه به رویکرد و تفکر سیاسی فراکسیون اکثریت شورای شهر گرگان چگونه آقای دادبود به عنوان شهردار گرگان انتخاب شد؟

رحیمی: من اعتقاد دارم در محلی به نام شورای شهر نباید نگاه سیاسی وجود داشته باشد و این انتخاب نشان داد که اعضای شورای شهر سیاسی عمل نمی‌کنند و انتخاب‌ها و اتخاذ تصمیم براساس شایستگی، توانمندی و حرکت به سمت توسعه شهر است.

هرچند که معتقدیم تمامی گزینه‌های مطرح شده افرادی مومن، متعهد، کاردان، پاک، فهیم و ارزشمند هستند اما هر فرد دیگری هم در جایگاه اعضای شورای شهر قرار گیرد نهایتا باید یک فرد را انتخاب کند.

بر همین اساس پس از بررسی‌های انجام شده و با نگاه ادامه روند توسعه‌ای شهر و اجرای پروژه‌های تحول‌زا برای شهر گرگان، آقای عبدالرضا دادبود به عنوان شهردار گرگان انتخاب شد که از سابقه مدیریتی و تحصیلات تخصصی در راستای شهرسازی و مدیریت شهری برخوردار است.

وی دارای دکتری برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه اصفهان، فوق‌لیسانس شهرسازی از دانشگاه آزاد تهران، لیسانس عمران از دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر و دارای سوابق مدیریتی متعددی در سطح استانداری‌های مازندران و گلستان است که امیدواریم در اداره امور شهر و شهرداری موثر باشد.

مهمترین انتظار شما از شهردار منتخب چیست و به نظر شما چه موضوعاتی باید در اولویت فعالیت شهردار آینده باشد؟

رحیمی: ادامه مسیر پیشرفتی که از زمان آقای صادقلو شروع شد، عمل به برنامه‌های ارائه شده، تعهد به برنامه‌های دیده شده توسط اعضا شورا و طرح جامع و طرح تفصیلی، توجه و تلاش برای تحقق بودجه سال جاری شهرداری، تعامل و همراهی با اعضای شورا، پرهیز از حاشیه و جنجال‌های رسانه‌ای، حل مشکل ترافیک و اصلاح روند شهرسازی گرگان و توجه به جذب سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری و مراکز تفرجگاهی گرگان از مهمترین برنامه‌ها و انتظاراتی است که شهردار آینده گرگان باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

سخن در خصوص شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان زیاد است و ما نیز سوال‌های فراوانی داریم اما با توجه به کمبود زمان اگر صحبتی در انتهای این گفت‌وگو باقی مانده که بخواهید بیان شود در خدمتتان هستیم.

رحیمی: خیلی سپاسگزارم از پیگیری تمامی خبرنگاران به خصوص خبرنگاران خبرگزاری فارس و امیدوارم ریل‌گذاری توسعه و پیشرفت گرگان که از زمان آقای صادقلو آغاز شد با حضور آقای مهندس دادبود ادامه داشته باشد و بتوانیم با توانمندی وی شاهد گرگانی زیبا و توسعه یافته‌ باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.