1396-09-21 07:35
617
0
47700
مدیرکل آموزش بنیاد شهید کشور در گرگان:

دومین جشنواره ملی ایثار اسفند ماه در کشور برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: جشنواره بزرگ ایثار اسفند ماه در سطح کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان ما، محمدعلی فقیهی امشب در حاشیه تجلیل از دانشجویان نخبه فرزندان شاهد و ایثارگر استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دومین جشنواره بزرگ ایثار اسفند ماه در کشور برگزار می‌شود و از برگزیدگان تحصیلی تقدیر خواهد شد.

وی تاکیدکرد: در کشور بیش از 163 دانشجوی شاهد و ایثار گر در دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و آزاد کشورتحصیلی می‌کنند و در قانون قوانین برای تقویت دانشجویان شاهد و ایثار وضع شده است.

فقیهی با اشاره به اینکه دانشجویان ایثارگر باید 70 درصد نمره علمی را کسب کنند، افزود: در حال حاضر بیش از 60 هزار دانشجوی ممتاز در کشور مشغول هستند که پارسال خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و گزارشی از موفقیت‌های آنها ارائه شد و ما به دنبال ارائه خدمات با تقویت بنیه علمی هستیم.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور تاکیدکرد: بیش از 2100 عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور از فرزندان شاهد و از ایثارگران هستند که فضای این محیط‌ها را تلطیف کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار نفر از این افراد در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند و ما برای اجرای درست قوانین با دستگاه‌های دیگر همکاری می‌کنیم تا قوانین به درستی پیش برود.

فقیهی همچنین از برگزاری جشنواره ملی ایثار در اسفند ماه خبر داد و تاکیدکرد: این جشنواره با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در سطح استان‌ها و سپس منتخبان آنها در سطح ملی با رویکرد نخبگان تحصیلی شاهد و ایثار گر برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: ارتقای سطح تحصیلی و آموزشی فرزندان شاهد و ایثارگر و رشد و بالندگی و توانمندسازی آنها از مهم‌ترین اهداف این طرح است و به منظور ایجاد پویایی، تحرک و افزایش انگیزه تحصیلی و نیز شناسایی، معرفی و تجلیل از مقام آموزشی و تحصیلی برترین‌های جامعه هدف طرح شاهد اعم از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب شاهد و ایثارگر، طرح جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری و مشارکت وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز حوزه‌های علمیه تهیه و به تصویب رسید./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.