1396-09-19 11:25
816
0
47630
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر در استان گلستان:

پرداخت 4 هزار میلیارد تسهیلات قرض الحسنه در گلستان / بانوان بیش از نیمی از مشتریان بانک را تشکیل می دهند

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گلستان گفت: از ابتدای تاسیس این بانک در استان حدود 60 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 4 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده ایم و امسال نیز 10 هزار تسهیلات قرض الحسنه در استان پرداخت شده است.

 به گزارش گلستان ما ؛ رحمن تقوی مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر در استان گلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به مناسبت دهمین سالروز تاسیس این بانک، اظهارکرد: 22 آذر سال 1386 بانک قرض الحسنه مهر ایران بنا به دستور دولت با سهامداری 10 بانک اول ایران شامل «بانک ملی، بانک ملت، بانک صادرات، بانک سپه، بانک مسکن، بانک کشاورزی، بانک رفاه، بانک توسعه صادرات و بانک صنعت و معدن » تاسیس شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف این بانک ترویج سنت قرض الحسنه است ، گفت: ذات این بانک قرض الحسنه است و به هیچ سپرده ای سود تعلق نمی گیرد و در مقابل تسهیلات پرداختی نیز بدون سود است و کارمزد بانک از صفر تا 4 درصد دریافت می شود.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان گلستان تاکیدکرد : یکی از مهمترین رویکردهای این مجموعه رفع نیاز و احتیاجات ضروری ،  جامعه هدف که غالبا اقشار آسیب پذیر و متوسط جامعه اند هست.

وی تصریح کرد: اقبال مشتریان به این بانک روز به روز بیشتر می شود و یکی از دلایل آن حاشیه امنیت این بانک به دلیل وجود مالکین دولتی آن است.

تقوی با اشاره به 540 شعبه و حدود 3 هزار نیروی متخصص این مجموعه گفت : در حال حاضر 9 شعبه از بانک مهر در شهر های " گرگان، کردکوی، بندرترکمن، آق قلا، آزادشهر، کلاله و گنبدکاووس" استان فعال هستند که قصد داریم با مجوز تا پایان سال چند شعبه دیگر را افتتاح و راه اندازی نمائیم .

وی با تاکید براینکه این بانک صد در صد اسلامی است ، افزود : عملیات قرض الحسنه در این بانک شائبه ای ندارد و این باعث شده که اقبال مردم زیاد شود بویژه برادران اهل تسنن استقبال زیادی از این بانک کرده اند.

تقوی به تسهیلات پرداختی «درمان، ازدواج، کمک هزینه مسکن، کشاورزی و دامداری و صنوف»  این بانک اشاره کرد و گفت: این بانک در سیستم سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی ندارد و می توان گفت ظرفیت های مختلف 10 بانک در این مجموعه تجمیع شده است .

00858

به گفته وی ؛ قرآن کریم 13 آیه در رابطه با واژه های قرض الحسنه دارد ، روایات زیادی نیز در این باب داریم، یکی از برکات این سنت حسنه این است که می توانیم در جامعه دستگیر افراد نیازمند شویم.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر گلستان اذعان داشت : اصل مشتری مداری تکریم و صیانت مشتریان یکی از اصلی ترین سیاست های این بانک است و پرسنل ما در جهت رضایتمندی آنان، صیانت مشتریان را به شدت در دستور کار خود قرار داده اند.

وی یکی از سیاست های کلان بانک مرکزی را حمایت از بانک های قرض الحسنه دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس این بانک در استان حدود 60 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 4 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده ایم و امسال نیز 10 هزار تسهیلات قرض الحسنه در استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد : شکل پرداخت تسهیلات ما شبیه به صندوق های خانوادگی است، جدول پرداخت تهسلیات ما متنوع است و به ازای هر سه ماه سپرده گذاری امتیاز 12 ماهه برای بازپرداخت ایجاد می شود.

این مقام مسئول سرمایه ثبتی این شرکت را در کشور معادل 15 هزار میلیارد اعلام کردذ و گفت : بیش از نیمی از مشتریان این بانک را بانوان گلستانی تشکیل می دهند .

تقوی با اشاره به اینکه 15 هزار فقره تسهیلات ازدواج در کشور توسط این بانک پرداخت شده است سهم استان گلستان را از ابتدای سال 1050 فقره وام ازدواج اعلام کرد.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.