1396-09-16 03:38
1084
0
47470
حجت الاسلام احمدی :

برخی می خواهند موضوع فتنه 88 را از حساسیت دور کنند / جامعه نیازمند تحلیل جدی و شناخت دقیق از فتنه و نفاق مدرن است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: برخی می خواهند با معادل سازی لفظ و لغت فتنه بعنوان رویداد و یک اتفاق آنرا از حساسیت و معنای عمیق خود دور کنند. 

به گزارش گلستان ما ؛ احمد رضا احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان  ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت  با اشاره به حضور عظیم و بیادماندنی مردم عزیز و ولایی کشور در روز نهم دیماه 1388 این حماسه بزرگ را نشان از آگاهی و بینش عمیق مردم کشورمان در مواجهه با تهدیدات و تقابل با تدبیر بمنظور خنثی سازی توطئه هایی دانست که توانست انقلاب اسلامی را باردیگر از نقشه های شوم دشمنان و عوامل داخلیشان به ساحل امن هدایت نماید .

 وی در ادامه با طرح این موضوع که فتنه اساس و ریشه دارد گفت: برخی می خواهند با معادل سازی لفظ و لغت فتنه بعنوان رویداد و یک اتفاق آنرا از حساسیت و معنای عمیق خود دور کنند چرا که فتنه معنایی متفاوت با آنچه یادشد دارد و لذا می بینیم که در ایجاد فتنه سال 88 عوامل خارجی و داخلی زیادی نقش داشت که می بایستی مورد واکاوی دقیق و موشکافانه بمنظور تبیین بهتر موضوع قرار گیرد . 

حجه الاسلام احمدی با بیان این مطلب که باید دقت داشت که فتنه در درون نفاق مستتر است گفت: امروزه نفاق و ابزارهای منافق بگونه ای متفاوت و مدرن ظهور و بروز می کند و تاریخ نشان داده که جامعه سنتی در مقابل نفاق سنتی از خود واکنش سریع نشان می دهد و آنچه مهم و متفاوت است در نفاق مدرن فضا بگونه ای آماده می شود که بخشی هایی از جامعه ناخواسته با فتنه همراهی دارد و به همین دلیل فتنه 88 حدود 8 ماه طول می کشد تا قضایا و دست اجانب رو می شود. و امروز با توجه به این که بخش هایی از جامعه به این آسیب مبتلا است؛ نیازمند تحلیل جدی و شناخت دقیق از فتنه مدرن و نفاق مدرن است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با توجه به ایام میلاد با سعادت پیامبر اعظم به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که آن حضرت فرمودند سه چیز چهره منافق را آشکار می کند ؛ 1- دروغگویی 2- عمل خلاف وعده 3- خیانت ، و به تحلیل علت العلل فتنه مبتنی به کلام پیامبر پرداخت و گفت: همگان شاهدند که فتنه گران در سال 88 چگونه با افترا و دروغ گویی صحت انتخابات را منکر شدند و تقلب در انتخابات را شایعه نمودند و همچنین با پیمان شکنی و عهد شکنی در ادامه دادن مسیر مستقیم انقلاب و معیارهای ولایتمداری خلاف وعده و پیمان عمل کردند و در حفظ امانت امام (ره) شهدا و ولایت خیانت نمودندو موجب شد که نظام به چالش مواجه شود که آثار آن تا به امروز باقی است  و خسارت هایی برای جامعه اسلامی مان به بارآورد. که حداقل آن اختلاف و افتراق بین مومنین است.

احمدی گفت: فرصت ایام نهم دیماه و روزهایی که به نام بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده زمان خوبی برای تبیین  ابعاد مختلف فتنه 88 و حماسه حضور مردم در یوم الله نهم دی است تا با روشنگری و بصیرت افزایی جوانان و اقشار مختلف مردم ، جامعه را از تهدید فتنه گران بیمه نماییم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.