1396-08-29 12:16
817
0
46789
در میزگرد واکاوی ابعاد قیام 5 آذر مطرح شد؛

سهم‎خواهی از انقلاب اسلامی یک مسئله انحرافی است/ افکار متضاد با انقلاب اسلامی نمی‎توانند نظام را اداره کنند/ حل مشکلات جامعه در گرو عمل به احکام اسلامی است

مسوول حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان گفت: مردم ما با غیرت دینی در حمایت از شعارهای اسلامی به میدان آمدند و از انقلاب اسلامی حمایت کردند، اینکه عده‎ای بخواهند از این انقلاب سهم‎خواهی کنند یک مسئله انحرافی است.

به گزارش گلستان ما، حجت‎الاسلام سیدمحسن طاهری عصر امروز در میزگرد تخصصی واکاوی ابعاد قیام پنج آذر گرگان اظهار کرد: ماهیت این انقلاب صددرصد اسلامی است و در آن شکی نیست، در جریان مبارزه با رژیم ستمشاهی اشخاص و گروه‎هایی با دیدگاه‎ها و مبانی مختلف حضور داشتند حتی برخی گرایشات کمونیستی و ضد دینی داشتند، انقلاب زمانی مردمی شد که روحانیت و در راس آن امام راحل پرچمدار انقلاب اسلامی شدند.

وی تصریح کرد: مردم وقتی که دیدند شعارهای اسلامی درمیان است به خاطر غیرت اسلامی به میدان آمدند و از این تفکر حمایت کردند، حال اینکه عده‌ای بخواهند از انقلاب اسلامی سهم‎خواهی کنند یک موضوع انحرافی است، اینکه عده‎ای می‎گویند در انقلاب اسلامی به برخی تفکرات میدان داده نمی‌شود این حرف از اساس اشکال دارد.

مسوول حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان تاکید کرد: نمی‎شود در نظامی که مبتنی بر قانون اساسی است افکار متضادی بخواهند این نظام را در اجرا مدیریت کنند، آنچه که در مقام اجرا در نظام اسلامی اتفاق می‌افتد باید بر اساس قانون اساسی باشد.

طاهری با بیان اینکه اسلامی بودن این انقلاب را کسی نمی‎تواند انکار کند، گفت: مبادا بگذاریم برخی از دسیسه‎گران که قصدشان به فراموشی سپردن آرمان‎های انقلاب اسلامی است دست به تحریف مبانی و وقایع تاریخی این انقلاب بزنند.

وی افزود: این انقلاب یک انقلاب اسلامی است اما اگر افرادی بخواهند درصدد تحریف انقلاب برآیند و به جای اینکه این انقلاب را به‌ عنوان اسلامی یاد کنند از آن به نام انقلاب ۵۷ نام بیاورند، اینها قابل قبول نیست، این افراد کافی است که نگاهی به جریانات انقلاب اسلامی داشته باشند و اسناد را بررسی کنند.

مسوول حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان بیان کرد: هنوز شاهدان زنده هستند که بخواهند این مسائل را گواهی دهند انقلاب اسلامی زمانی می‎تواند اسلامی باشد که روحانیت آگاه در رأس امور قرار بگیرد.

مردم شعارهای انقلاب اسلامی را مطالبه کنند

طاهری ابراز کرد: نقطه عطف آغاز حرکت‎های انقلاب اسلامی سخنرانی امام راحل در سال‎های 1342 و 1343 بوده است، شعارهای امام راحل کاملاً اسلامی و با محور استبداد ستیزی و استکبار ستیزی بوده است اگر اسلام به تمام معنای کلمه در مرحله عمل اجرا شود مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تحقق برخی شعارهای انقلاب اسلامی موفق نشدیم، گفت: آنجایی که عمدتاً برخی از افراد لیبرال مسلک را در راس امور قرار دادیم و برخی انقلابیون ما تحت تأثیر لیبرال‎ها قرار گرفتند ناموفق بودیم، هرگاه برخی جایگاه و مناصب را در اختیار کسانی گذاشتیم که اعتقادی به اسلام ناب نداشتند لطمه خوردیم و برخی زبان‎شان دراز شد.

مسوول حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان با بیان اینکه مردم شعارهای انقلاب اسلامی را مطالبه کنند، ادامه داد: عده‌ای دم برآوردند که چرا روحانیت یا حوزه‌های علمیه نمی‌توانند مشکلات فرهنگی و اقتصادی را حل کنند، اگر حقیقتا شعارهای انقلاب اسلامی و آنچه که مردم و امام مطرح کردند فراموش نشود و مسوولان به دنبال اجرای آن باشند مشکلات موجود در جامعه خواهد شد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.