1396-08-28 15:06
727
0
46737
حجت الاسلام مهدوی راد :

بیش از 100 ملک وقفی در بافت قدیم گرگان رو به خرابی است / لزوم وقف در حوزه سلامت جدی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با بیان لزوم وقف در حوزه سلامت گفت :برای احیاء و بازسازی بخشی از بافت تاریخی گرگان 2 میلیارد ریال تسهیلات به تصویب رسیده است .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مهدوی راد روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: شهرستان گرگان با داشتن یک ششم رقبه کشور، بیشترین سهم را در این بخش دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه وقف گسترده است و محدودیتی ندارد، عنوان کرد: در بحث مدارس، ایتام، قرآن و بقاع متبرکه، حوزه های علمیه و سلامت در شهرستان کمتر موقوفات داریم که فرهنگ سازی توسعه وقف در این حوزه ضروری است.

به گفته وی؛ در سال جدید سهمیه شهرستان گرگان 22 مورد وقف بود که در شش ماه نخست سال جاری نیکوکاران این تعداد وقف داشته اند و در 2 ماه اخیر نیز دو مورد وقف انجام و یک مورد دیگر در آستانه ثبت است.

مهدوی راد گفت: تعداد زیادی موقوفه نیز در شهرستان وجود دارد که پیگیر احصاء آنها هستیم و امسال بیش از 100مورد در این بخش شناسایی شده است.

وی در این بخش از مردم خواستار کمک برای شناسایی موقوفات و بکارگیری آن در جهت نیات واقفان شد وافزود: بخشی از موقوفات نیز با اجاره سالانه در اختیار مردم است که تاکنون 2500مورد از این رقبه ها به روز رسانی شده است.

رییس اوقاف گرگان همچنین مهمترین دغدغه را وصول مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی بیان کرد و گفت: بیشترین مطالبات در حوزه حقوقی و مربوط به برخی دستگاه ها از آن جمله استانداری، فرودگاه، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، سپاه و بخش های دیگر است.

به گفته وی؛ جمع کل مبالغ مطالبات چندین میلیارد تومان است.

وی به مطالبات از اشخاص حقیقی نیز اشاره کرد و گفت: برای آسان سازی بازپرداخت ها از سوی مردم، تسهیلاتی از قبیل پرداخت کمتر و تقسیط در نظر گرفته می شود.

مهدوی راد همچنین یادآور شد که تاکنون 1700 رقبه شهرستان تثبیت مالکیت شده و اسناد آن در اختیار اداره قرار گرفته است.

وی در خصوص سرمایه گذاری و ساخت و ساز و عمران موقوفات، بیان داشت: امسال 6 موقوفه به سرمایه گذاران واگذار شد که بیشتر در حوزه مسکونی و خدماتی است.

به گفته وی؛ در این پیوند یک باغ 21 هکتاری در روستای فوجرد به سرمایه گذار واگذار و یک باغ 21 هکتاری دیگر نیز در روستای شاهکوه آماده واگذاری است.

وی همچنین به بیش از 100 ملک وقفی در بافت قدیم گرگان که رو به خرابی است، اشاره کرد و گفت: برای احیاء و بازسازی بخشی از آن 2 میلیارد ریال تسهیلات به تصویب رسیده که پس ازاختصاص در سال جاری اقدام به احیاء و بازسازی 10 ملک در بافت قدیم گرگان می شود./ایرنا

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.