1396-08-28 13:32
2971
0
46722
چرا با مفسدین اقتصادی برخورد نمی شود؟

مهدی جهانگیری چگونه توانسته به ثروت هنگفت در اين كشور دست پيدا كند؟

مهدي جهانگيري، برادر اسحاق جهانگيري كيست؟ وي چگونه توانسته به ثروت هنگفت در اين كشور دست پيدا كند؟ روابط وي با مشايي و بقايي در دولت قبل و بستن قرارداد كلان ساخت هتل‌هاي ٥ ستاره چگونه به دست آمده است؟

به گزارش گلستان ما ؛ مهدي جهانگيري، برادر معاون اول رييس‌جمهور، رييس گروه مالي گردشگري و نايب‌رييس اتاق بازرگاني تهران بازداشت شد. اين خبري بود كه از سوي سايت «تابناك» منتشر و پس از ساعاتي نيز توسط برادرش اسحاق جهانگيري مورد تاييد قرار گرفت.

آن‌گونه كه در اين خبر آمده است : برخي از اين اتهامات متوجه حضور او در بانك گردشگري است كه مهدي جهانگيري عنوان بنيانگذار آن را با خود به يدك مي‌كشد.

شركت سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران مشهور به سمگا نيز كه بخشي از حوزه تحت مديريت جهانگيري است و تيرماه ١٣٨٨ با سرمايه ٢٠ ميليارد توماني به ثبت رسيده و ظرف مدت كوتاهي توانسته شش شركت اقماري بزرگ تاسيس كند، يكي از اين موارد است.

او همچنين رييس هيات‌مديره مجتمع فولاد صنعت بناب، عضو هيات رييسه فدراسيون هندبال، رييس هيات‌مديره شركت نگين گردشگري، رييس هيات‌مديره شركت هلدينگ صنايع و معادن ماهان و... است و آنگونه كه تاكنون مطرح شده و هيچگاه هم از سوي او تكذيب نشده، حكايت از سوابق همكاري جهانگيري با طيف مشايي در دولت احمدي‌نژاد و همچنين با دولت كنوني دارد.  اما مهدي جهانگيري كه به نام رييس گروه مالي گردشگري، به عنوان كارآفرين برتر اين صنعت مورد تقدير قرار گرفته و تنديس شايستگي نيز به او اهدا شده بود.

780841 937

سايت جهان‌نيوز نوشت :

 «مهدي جهانگيري، برادر اسحاق جهانگيري كيست؟ وي چگونه توانسته به ثروت هنگفت در اين كشور دست پيدا كند؟

برادر كوچك معاون اول دولت و رييس گروه مالي گردشگري كه ده‌ها شركت و بانك زيرنظر آن است، اين دارايي‌ها را از چه راهي به دست آورده است؟

روابط وي با مشايي و بقايي در دولت قبل و بستن قرارداد كلان ساخت هتل‌هاي ٥ ستاره چگونه به دست آمده است؟»

 اينها سوالاتي بودکه در افکار عمومی وجود دارد. جهان نیوز در این باره نوشت:

«براي روشن شدن ثروت مهدي جهانگيري كافي است سري به پايگاه گروه مالي گردشگري زد. نگاهي به گروه مالي گردشگري نشان مي‌دهد كه اين گروه متشكل از ده‌ها شركت ريز و درشت از جمله بانك گردشگري، شركت اقتصادي نگين گردشگري ايرانيان، شركت گسترش صنايع و معادن ماهان، شركت گروه سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران، گروه مهندسي صنعت نفت و گاز لاوان، مجتمع فولاد صنعت بناب، بيمه آرمان و... است.

گروهي كه در ساير بازارهاي مالي و سرمايه‌اي دستي بر آتش دارد و بسياري از پروژه‌هاي هتل‌سازي، پروژه‌هاي نفتي و گازي، ساختمان‌سازي، اقامتگاه‌هاي بين راهي و تفريحگاه‌ها را در سراسر كشور در حال اجرا دارد يا برنده اصلي مزايده‌هاي دولتي در اجراي چنين پروژه‌هايي است.»

 محمدباقر قاليباف كه به عنوان شاخص‌ترين چهره‌ مناظرات در مخالفت با كانديداهاي مورد حمايت اصلاح‌طلبان ظاهر شده بود، در آخرين مناظره، در برابر مواضع جهانگيري در خصوص سهام بانك سرمايه متعلق به شهرداري كه به يكي از مفسدان اقتصادي واگذار شده بود، اين‌گونه زمين بازي را عوض كرد:

«آقاي جهانگيري در اظهارات خود نكاتي را عنوان كردند كه دروغ آشكار است. اين است كه مي‌گويم چهاردرصدي‌ها خيلي پررو هستند، آقاي جهانگيري اگر بانكي تخلف كرده، با آن برخورد كنيد؛ شما در دولت مسوول هستيد به خصوص با تخلفات بانك گردشگري برادر خودتان.»

424980 972

روزنامه کیهان نیز با انتشار خبر بازداشت جهانگیری گفته که برادر معاون اول رئیس جمهور بهار 96 پاداشی 200 میلیون تومانی دریافت کرده است.

این روزنامه نوشت: فروردین ماه 1393 خبری در رسانه‌ها منتشر شد که بر اساس آن اعضای هیئت مدیره بانک گردشگری در آخرین جلسه مجمع عمومی خود، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به اعضای مجمع پاداش داده اند!

در صورت جلسه مجمع عمومی شرکت بانک گردشگری که در تاریخ ۱۹ فروردین ماه این سال برگزار شد، آمده بود: مقرر گردید دو میلیارد ریال به عنوان پاداش به اعضای هیئت مدیره پرداخت شود.

همچنین در این صورتجلسه که به امضای محمدصادق طاهری به عنوان رئیس‌هیئت مدیره و همچنین آقایان مهدی جهانگیری و علی زیرک نژاد به عنوان ناظر نیز رسیده، مقرر گردیده ماهانه ده میلیون ریال به اعضای هیئت‌مدیره به عنوان حق حضور در جلسه پرداخت شود.

گفتنی است مهدی جهانگیری معاون سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت نهم بود که به دلیل ایجاد حاشیه ها به دستور مراجع اخراج شد و بعد از آن با حمایت اسفندیار رحیم مشایی شرکت سمگا تاسیس کرد. ظرف چند ماه 6 شرکت بزرگ با سرمایه 600 میلیارد تومانی تاسیس می کند. وی بعدها با حمایت برادر خود که معاون رئیس جمهور بود توانست رئیس اتاق بازرگانی ایران و مرد اول ایران در حوزه گردشگری شود .

چند تذکر به آقای جهانگیری از زبان مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد :

«حالا اسم فساد زیاد آورده می‌شود. حرف زدن راجع به فساد که فایده‌ای ندارد؛ با «دزد دزد» گفتن، دزد از دزدی دست برنمی دارد؛ باید رفت، وارد شد.

مسئولان کشور، روزنامه که نیستند که راجع به فساد حرف میزنند. بله، روزنامه راجع به فساد ممکن است حرف بزند، من و شما که مسئول هستیم باید اقدام کنیم؛ حرف دیگر چیست؟ وارد بشوید؛ [ اگر] بلدیم اقدام کنیم، جلوی فساد را به‌معنای واقعی کلمه بگیریم.»

«نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟

با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.