1393-07-29 10:36
1616
0
4627

ترکان: رابطه اقتصادی با همسایگان ما را در برابر شوکهای بین المللی مصون می کند / عرضه و تقاضا خدمات فنی و مهندسی تعادل ندارد

مشاور رئیس‎جمهور گفت: رابطه با همسایگان ما را توانا می کند و می توانند ما را در برابر شوک های بین المللی مصون نماید و این توسعه روابط نیازمند پایگاه های است که مناطق آزاد می توانند این نقش را بازی نمایند.

به گزارش گلستان ما ، اکبر ترکان مشاور اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه همایش بزرگ خدمات فنی و مهندسی استان گلستان با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی 308 هزار عضو دارد و از این میان148 هزار عضو آن پروانه اشتغال دارند ،اظهارکرد: ما از این ظرفیت برای عرضه توان مهندسی در کشور می توانیم استفاده نمائیم البته تقضای بازار کار کمتر از این است و ما بایستی برای جبران آن کار کنیم.

وی ادامه داد: وزارت راه در صدد است تا صندوق های زمین و ساختمان را در سراسر کشور برای جذب سرمایه های کوچک است تا بتواند خود به عنوان ظرفیت جدید به عرضه کشور اضافه نماید.

ترکان در ادامه افزود: مبنا را در توسعه صادرات فنی و مهندسی باید بر راستگویی ، امانت داری و وفای به عهد قرار دهیم .

وی با اشاره به اینکه همه شرکت ها به تنهایی نمی توانند وارد بازار شوند چون توان رقابت را در بازار های جهانی ندارند ، تصریح کرد: باید شرکت های صادراتی در استان ها ایجاد شود که پیشرو در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی باشد و کار بازاریابی و شرکت در مناقصات را انجام دهد.

مشاور رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه گلستان در ایجاد شرکت های پیشرو پیشتاز است ، خاطرنشان کرد: شرکتهای پیشرو باید در بازار هدف کشور های همسایه پایگاه ایجاد نمایند که مستقیما با کارفرما در ارتباط باشند.

به گفته وی ، در حال حاضرمیزان صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورحدود 5 میلیارد دلار است که این میزان با توجه به ظرفیت های موجود بسیار کوچک است .

ترکان با بیان اینکه در حال حاضر در بازار خدمات فنی و مهندسی بین عرضه و تقاضا یک عدم تعادل وجود دارد، گفت: ما در اقتصاد مقاومتی به دنبال این هستیم از شوک های بیرونی کشور کمترین آسیب را ببیند و از آثار قدرت های جهانی هم کمترین خسارت را دریافت کنیم .

وی در ادامه تاکیدکرد: رابطه با همسایگان ما را توانا می کند و می توانند ما را در برابر شوک های بین المللی مصون نماید و این توسعه روابط نیازمند پایگاه های است و مناطق آزاد می توانند این نقش را بازی نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.