1393-07-28 10:00
3211
4
4586
نریمانی از جوانان حامی اعتدال :

روحانی در گرگان گفته بود جوانان کلید مشکلات کشورند / کنسرت ها و تئاترهای غربی خانواده ها را می پاشاند / بازنشسته ها به جوانان اعتقادی ندارند !

طبیعتا مسئولی که حدود 60 سال سن دارد و در حدود 50 میلیارد تومان سرمایه دارد ، دغدغه جوانی را که برای ازدواج درگیر مسائل مالی است را نمی داند و نمی تواند و نباید برای این جوانان تصمیم گیری کند .

به گزارش گلستان ما ؛ سید نعیم نریمانی یکی از حامیان جوان اعتدال در گلستان است که همواره افراطی گری درهر دو جناح کشور را نقد کرده و به دنبال یک مشی اعتدالی اعتقادی بر مبنای اسلام در سایه حمایت از ولایت فقیه است .

این فعال فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی در تازه ترین مقاله خود به حضور بازنشستگان در عرصه های کشوری انتقاد کرده و از حضور کمرنگ جوانان در دولت گلایه می کند . با هم این یادداشت را می خوانیم .

یکی از مهمترین اهداف توجه به جوانان در تمامی عرصه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی ، رساندن جوان به یک رشد عمیق معنوی و اعتقادی در سایه توجه به ولایت می باشد که این هدف غایی مذهب شیعه جعفری در برخورد با جوانان بوده و این اصل همواره مورد توجه ائمه هدی علیه السلام می باشد و می تواند امروزه راهگشای بسایر از مسائل و مشکلات ما در حوزه های مختلف باشد.

اما لازم است بدانیم توجه به جوانان یک شعار نیست بلکه با توجه به روایات و احادیث یک عمل عبادی و شرعی به حساب آمده که از وظایف دولت اسلامی و بزرگان کشور می باشد به عنوان نمونه امیر مومنان علی (ع) پول تزویج یک جوان را پرداخت می نمود و او را به این کار فرا می خواند .

 نمونه های از این دست در تاریخ بزرگان ما وجود دارد که امام راحل (ره) ما نیز قبل و بعد از انقلاب اسلامی همواره بر جوانان تاکید داشتند تا جایی که مدیریت جنگ تحمیلی و فرماندهی سپاه را به جوانان واگذار کرده بودند . البته جوانان آن روز هم اعتماد امام راحل (ره) را بخوبی پاسخ دادند و حماسه هایی کم نظیر در تاریخ این مرز و بوم خلق کردند .

اما گویا عده ای جملات مذکور رهبری فرزانه و حکیم حضرت آیت الله خامنه ای را درباره جوانان و رسیدگی به امورات آنها را سبک می شمارند و نمی دانند که بحث جوانان یکی از مهمترین دغدغه های رهبری می باشد که در سخنرانی ها ، پیام ها و دیدارهای معظم له همواره مشهود است .

به عنوان نمونه حضرت آقا جوان را محور تحرک جامعه معرفی نموده و می فرمایند : جوان در هر جامعه و کشوری محور حرکت است . اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی باشد جوانان جلوتر از دیگران در صحنه اند . اگر حرکت سازندگی و فرهنگی باشد باز جوانان جلوتر از دیگرانند و دست آنها کارآمدتر از دست دیگران است .

حتی در حرکت انبیا الهی هم از جمله حرکت صدر اسلام محور حرکت و مرکز تلاش و تحرک جوانان بودند . این اهمیت جوانان از دیدگاه بزرگان دینی ما بود .

اما امروز واقعیتها در مسائل اجرایی عوض شده و جوانان به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف برخی از سیاستمداران تبدیل شده اند . به عنوان مثال جناب دکتر حسن روحانی رئیس جمهور که برایشان احترام زیادی قائلم در حضور خودم در شهر گرگان در راستای سفرهای انتخاباتی جوانان را کلید حل مشکلات کشور معرفی کرده بود اما امروزه می بینیم که بازنشسته های سیاسی مجالی را برای جوانان برای حضور در عرصه های سیاسی فرهنگی و اجتماعی قائل نیستند .

در این میان حتی هدف والای مکتب ما یعنی توجه به رشد معنوی و اعتقاد جوانان نیز راکد مانده گهگاهی تعریف های غلطی از روشنفکری برای جوانان  عرضه شده که با باورهای ملی و مذهبی ما تضاد آشکاری دارد .

به عنوان نمونه اگر یک جوانان مومن و انقلابی و ولایت مدار به بی حجابی و بدحجابی در مراسمی اعتراض کند یا نقدی به این گونه مسائل داشته باشد او را متهم به تحجر و هزار ویک تهمت دیگر می کنند .

من از همینجا اعلام می کنم که بی حجابی از دیدگاه اسلام نه تنها روشنفکری نیست بلکه با عنایت به محتوای کلام بزرگان عین تاریک بینی است زیرا از آزادی روح و روان جوانان جلوگیری کرده و عوض اینکه یک جوان به تعالی بیندیشد به اینگونه مسائل پرداخته و به مرور وارد منجلابی خطرناک می شود .

از جمله مشکلات و مسائل پیرامون جوانان که امروزه باید مد نظر مسئولان اجرایی قرار بگیرد بحث اشتغال ، مسکن و هزینه های تحصیل در دانشگاه می باشد و این مسائل را باید با کمک خود جوانان حل کرد .

طبیعتا مسئولی که حدود 60 سال سن دارد و در حدود 50 میلیارد تومان سرمایه دارد ، دغدغه جوانی را که برای ازدواج درگیر مسائل مالی است را نمی داند و نمی تواند و نباید برای این جوانان تصمیم گیری کند .

دغدغه دیگر ما جوانان بحث رویارویی با شبیخون فرهنگی است که دامان بسیاری از خانواده ها را گرفته و آنها را دچار مشکلات کرده است و لازم به ذکر است رهبری عزیز سالها قبل مسئولان اجرایی را به مقابله با این معضل دعوت می کرد و حتی برای مواجهه با این پدیده راهکارهایی هم داد که متاسفانه به این موضوع آنطور که باید وشاید پرداخته نشد .

در عوض می بینیم که خلاف دغدغه های مقام معظم رهبری کنسرت های مشترک بین دختر و پسر برگزار می کنند و تئاترهایی را برای بنیان خانواده ها که مانند سمی مهلک می باشد ترویج می کنند .

در پایان به عنوان یک جوان از سایر دوستان جوانم می خواهم که خود را در مقام سربازی برای امام زمان ارواحنا له الفدا و نایب برحقش مقام معظم رهبری دانسته و قدر و ارزش خودرا بیش از پیش بدانند و همه هم و غم شان را به رشد معنوی و اعتقادی اختصاص دهند .

از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی خواستارم رسیدگی بیشتر و جدی تری به حوزه جوانان داشته باشد تا بتوانیم در آینده جوانان ایران را در بالاترین جایگاه های فرهنگی اقتصادی و معنوی ببینیم .

سید نعیم نریمانی   

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

بنيامين

يادداشت جالبي بود و من هم موافق هستم.اين بازنشسته ها به جوانان اجازه ي تشكيل زندگي و كار را نميدهند.و دولت هم بر خلاف شعارش در اين زمينه عمل كرده است.من خودم حتي به مدرسه غير انتفاعي مراجعه كردم از شدت حضور بازنشسته هيچ فضايي واسه نسل جوان وجود نداره.كارهاي ديگه هم همينه ،طرف بازنشسته هست دنبال كاري ميگرده كه هم وقتش پر بشه و هم در آمدي داشته باشه و در نتيجه با 200 يا 300هزار تومن هم ميرن سركار و در نتيجه ميزنن توي سرحقوق قانون كار و اينطوري ميشه كه اكثر كارفرمايان هم بجاي استفاده از جوانان بيكار،از بازنشسته ها استفاده ميكنند و اين بزرگترين ظلم است.به اميد تخقق شعارهاي تدبير و اميد

0
0
پاسخ
1393-07-28 10:45
آشنا

دمت گرم سید جون.....هرآنچه از دل برآید...جوانان نگران نباشند هنوز انتخابات مجلس مونده.ما جوانان به نماینده ای رای میدیم که موارد بالا رو اجرایی کنه و دلسوز جوانان باشه.و فرقی نمیکنه که اصلاح طلب باشه یا اصولگرا.هرچقدر از احساسات جوانان سواستفاده شده دیگه کافیه.رای باید به کسی داد که دغدغه جوانان بیکار و ازدواج نکرده رو داشته باشه نه اینکه باز مجدد بازنشسته ها دورش کنند و دنبال.........باشند.

0
0
پاسخ
1393-07-29 01:16
حسینی

حرف حساب جواب نداره.آقای نریمانی از اینکه دغدغه ی جوانلان رو دارید متشکرم

0
0
پاسخ
1393-08-01 05:02

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.