1393-07-27 06:29
3709
0
4562
یادداشت وارده :

ترکیه خائن منطقه است / از خانه دوم خواندن ایران توسط اردوغان در دیدار با رهبری تا توهین به ایشان !

ترکیه در سالهای اخیر هیچگاه برای ایران شریکی قابل اطمینان نبوده طوری که سال گذشته اردوغان به دیدار رهبری می رود و ایران را خانه دوم خود می خواند و امسال به ایشان به عنوان رهبر دینی توهین می کند .

به گزارش گلستان ما ؛ سالهاست ترکیه ،کشوری که مردمانی مسلمان اما حاکمانی لائیک دارد در عطش اروپایی شدن می سوزد و این میراث شوم را از آتاتورک به ارث برده است .

البته در این راه ، اتحادیه اروپا ، آمریکا و دولتهای غربی هر چه بگویند چشم و گوش بسته اطاعت و مانند حیوانی دست آموز اوامر دد منشانه دول غربی را اجرا می کنند . حوادث سوریه و حمایت آشکار ترکیه از دیوصفتان و جلادان داعش در همین راستا ارزیابی می شود .

بی شک همگان می دانند که امروز در منطقه خاورمیانه این ترکیه و عربستان سعودی هستند که آتش بیاران معرکه شدند و با حمایت تسلیحاتی و مالی از گروه آدمکش داعش زمینه ساز ورود نیروهای غربی به منطقه شده اند و البته هر کدام توافقی پشنت پرده با غرب دارند که احتمالا ترکیه به فکر پیوستن به اتحادیه اروپا و عربستان حکم ژاندارمی منطقه را دریافت خواهد کرد.

از عربستان سعودی که حکومتی مستبد دارد و پادشاه آن حتی به چهار دخترش هم رحم نکرده و آنها را 13 سال زندانی کرده و یک سیستم فاسد حکومتی دارد انتظاری زیادی نمی رود برای غرب دم تکان دهد اما از ترکیه کشوری که مردمانی مسلمان و انقلابیونی روشنفکر و ساختارهای حکومتی مدرن طی سالهای اخیر داشته حداقل این انتظار می رفت که سیاسیون آن بدانند در کجای نقشه دشمن بازی می کنند .

زمانی که سه سال پیش غرب از طریق تروریستها به سوریه حمله کرد و آن موقع نامی از داعش بصورت سازمان یافته نبود همین ترکیه و عربستان دولت اسد را محکوم به دیکتاتوری کرده و از تروریستها حمایت کردند اما سوریه مقاومت کرد و اجازه تسخیر سوریه را به تروریستها نداد .

در ادامه آمریکا ، اسراییل و انگلیس داعش را بوجود آوردند و با حمایت مالی عربستان آنها را روانه عراق و شام کرده و جنایات بسیاری را خلق کردند که دل عالم را لرزانده است و در این راستا باز این دولت ترکیه بود که تماما در خدمت منافع غربی ها بود و از داعش حمایت کرد .

زمانی که جنایات داعش آستین خود بانیان آن را گرفت ائتلاف ضد داعش بوجود آمد که این هم دسیسه ای ساختگی بود و اینجا هم ترکیه نقش اول را ایفا کرد و با ارسال نیرو به منطقه پرواز ممنوع سوریه قصد تصرف ان منطقه را داشت و تاسیسات سوریه را بمباران می کرد .

در میان دولتهای منطقه استکبار ستیزی و مبارزه با ظالمان که جزو توصیه های متعالی دین اسلام است توسط مردم مسلمان این کشور ها یک ارزش به شمار می رود و کشورهایی مانند عراق ، ایران، افغانستان ، پاکستان ، هند ، مصر ، سوریه ، لبنان ، فلسطین ، یمن ، اردن و ... بر آن تاکید می کنند اما وجود خائنی بنام ترکیه در خاورمیانه باعث شده تا آمریکا و غرب خیلی راحت در این منطقه جولان دهند .

سفارش ما به اردوغان اینست که از تاریخ عبرت بگیرد و بداند راهی که می رود به چاه ختم می شود و آمریکا این گرگ تشنه به نابودی اسلام و مار هفت خط و خال هیچ گاه به کشورهایی چون ترکیه نگاه انسان دوستانه ای نخواهد داشت . ترکیه پس از هزینه‌های سنگین در بحران‌های لیبی، مصر، تونس، سوریه و عراق هیچ چیز بدست نیاورد از آن طرف روابط نسبتاً عادی ترکیه با بعضی از متحدین عرب غرب دچار خدشه شده و این ترکیه را به درون سرزمین خود حبس نموده است. امروز ترکیه در بین همسایگان خود یک متحد استراتژیک ندارد جدای از آنکه روابط عراق، سوریه، قبرس، یونان، ارمنستان و بلغارستان با ترکیه خصمانه است. 

اردوغان که به ظاهر سنگ مبارزه با تروریست را به سینه میزند همچنان به تکفیری ها و داعش کمک شایانی میکند . به گونه ای که با بستن مرز خود و استقرار تانک های خود در مرز کوبانی , مردم عین العرب را در محاصره کامل گرفتار کرده تا هرچه زودتر این منطقه حساس به دست تکفیری ها فتح شود  تا در جنگ علیه عراق و سوریه سهم بیشتری داشته باشد .

این در حالی است منطقه ای را در سوریه پرواز ممنوع اعلام کرده و به این ترتیب ناحیه امنی را برای شورشیان سوری  فراهم کند تا شهر کوبانی که اینک به نماد مقاومت در بین مردم کرد شهرت یافته است سقوط کند. 

 استفان دمیستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه اخطار کرد که اگر گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) شهر عین العرب (به زبان کردی کوبانی) را به تصرف خود در آورد، ۱۲۰۰۰ کرد سوری به دام خواهند افتاد و "به احتمال قوی قتل عام خواهد شد."

ترکیه در سالهای اخیر هیچگاه برای ایران شریکی قابل اطمینان نبوده طوری که سال گذشته اردوغان به دیدار رهبری می رود و ایران را خانه دوم خود می داند و امسال به ایشان به عنوان رهبر دینی توهین می کند یا اینکه بسیاری از شهدای ما در غرب کشور در سالهای اخیر در اثر بی مبالاتی دولت ترکیه است که سلاح در اختیار تروریستها قرار می دهد و بهتر است مسئولان سیاست خارجی ما نسبت به ادامه همکاری با دولت ترکیه تجدید نظری داشته باشند .

محسن کریم نژاد

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.