1396-07-30 05:45
5309
1
45583
شتاب تغییرات در دانشگاه های آزاد استان :

معاون اصلاح طلب دانشگاه آزاد گرگان برکنار شد / انتصاب رئیس دانشگاه آزاد مینودشت

بنظر می رسد نسیم تغییرات در مدیریتهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان شروع شده و ممکن است در ادامه نیز مدیرانی که همسو با دانشگاه آزاد اسلامی نباشند برکنار شوند .

به گزارش گلستان ما ؛ بعد از انتصاب دکتر علی اکبر ولایتی به سمت رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی و در پی آن انتصاب فرهاد رهبر به عنوان رئیس این دانشگاه شیب تغییرات این دانشگاه به سمت اسلامی شدن ، کاهش شهریه ها و کیفیت بخشی به جای مدرک گرایی رفته است ، رویه ای که در سالهای قبل و زمان ریاست مرحوم هاشمی رفسنجانی بر این دانشگاه بوجود آمد و تا آخر عمر ایشان ادامه داشت .

دکتر علی اکبر ولایتی همواره به لزوم هویت بخشی به دانشگاه آزاد و دفاع از تمامیت اسلام و انقلاب اسلامی و آرمانهای امام راحل و آنچه این ملت برای بدست آوردن آن خونها داده اند ،  در این دانشگاه تاکید دارد و بارها از حضور برخی اساتید زاویه دار با جمهوری اسلامی در این دانشگاه انتقاد کرده است .

حال روند تغییرات در دانشگاه آزاد شروع شده و استان گلستان هم از نسیم تغییرات و در ادامه از طوفان تغییرات در امان نخواهد بود .

انتصاب رئیس دانشگاه آزاد مینودشت

12 مهرماه سال جاری بود که دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد طی حکمی خانم دکتر آذر اسکندری را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد مینودشت منصوب کرد . دکتر رهبر در حکمش آورده است :

خواهر گرامی سرکار خانم دکتر آذر اسکندری چراتی

با اهدای سلام و تحیات

بنا به پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و با توجه به مراتب تعهد و سوابق اجرایی ارزنده سرکارعالی به موجب این حکم به عنوان «سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت» منصوب می‌شوید.

امید است با رعایت تقوای الهی و بهره‌گیری شایسته از توانمندی‌های سرمایه‌های انسانی دانشگاه، تمامی توان و کوشش خود را مصروف حفظ مصالح و شئونات دانشگاه نمایید.

اسکندری چراتی عضو هیات علمی تمام وقت و استادیار گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزاد شهر، ۳ سال معاون دانشجویی ،۴ سال مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه، دو دوره عضو و رئیس شورای اسلامی شهر آزادشهر و دبیر هم‌اندیشی استادان و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه را در کارنامه خود دارد.

خسرو مزرعی برکنار شد

خسرو مزرعی در 25 مرداد 94 بعد از ادغام معاونت دانشجویی و دفتر فرهنگ به عنوان اولین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گرگان منصوب شد .

مزرعی متولد سال 1345 روستای نوده ملک گرگان بوده که همه مقاطع تحصیلی لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری خود را در رشته علوم سیاسی گذرانده است ، پایان نامه فوق لیساس وی که در سال 81 ارائه شد با عنوان "بررسی علل و عوامل بروز ناآرامی ها و بحران های دوره اول ریاست جمهوری خاتمی" بوده است و پایان نامه دکتری وی نیز با عنوان "سیاست های دولت در زمینه توسعه اجتماعی استان گلستلان طی سال های 1384-1376 ( با تأکید بر قومیت ترکمن و سیستانی)" در سال 88 ارائه گردید .

خسرو مزرعی دارای رویه اصلاح طلب بوده که به اذعان دانشجویان بسیجی و برخی دانشجویان که فعالیتهای ارزشی و انقلابی انجام می دادند کمترین همکاری را با این طیف داشته است و جریان ارزشی همواره از اقدامات این معاون گلایه داشت .

اما برکناری خسرو مزرعی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان که یکی از مراکز بزرگ دانشگاهی استان به شمار می رود هم اقدام انقلابی و مهم به شمار می رود .

بنظر می رسد تغییر معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گرگان در پی درخواست های متعدد صورت گرفته و رئیس دانشگاه آزاد گرگان که رئیس دانشگاه های آزاد استان نیز می باشد اگر در مقابل این تغییر مقاومت می کرد احتمالا باید منتظر جابجایی خودش هم می بود .

اما حضور یک روحانی اصولگرا بنام دکتر سید رضا موسوی که عضو هیئت علمی دانشگاه نیز هست ، در مسند معاون فرهنگی و دانشجویی می تواند رویه قبل این معاونت را کاملا تغییر داده و فضای دانشگاه آزاد گرگان برای نیل به سمت ارزشها و اقدامات فرهنگی موازی با انقلاب اسلامی مساعدتر می گردد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

احمدی

با سلام برکناری دکتر م یکی از انقلابی ترین اقدامات رییس دانشگاه ازاد بود - م با روحیه رادیکالی و فتنه گری واقعا در حد و قواره معاونت ف این نهاد مهم اموزش عالی استان نبود سابقه سیاسی و علمی ایشان بسیار ضعیف و هنجارشکنانه بوده و برکناری وی بسیار کار صحیحی بود

0
0
پاسخ
1396-08-01 07:00

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.