1396-07-29 11:11
580
0
45561
رئیس سابق بسیج هنرمندان کشور:

نمایشگاه‌های کتاب استانی فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است

رئیس سابق سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: نمایشگاه کتاب استانی فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

به گزارش گلستان ما؛غلامرضا منتظری در حاشیه بازدید از نمایشگاه سراسری کتاب گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، سرمایه‌گذاری روی چشم‌هاست، چشم‌ها باید ببیند تا دل‌ها به اراده و اندیشه انتخاب کند.

وی افزود:نمایشگاه کتاب استان امکان دیدن و انتخاب احسن را برای مردم فراهم می‌کند. مزیت بعدی نمایشگاه‌ها این است که زمینه دسترسی آسان شهروندان به کتاب را فراهم می‌کند. معمولا افراد برای تهیه کتاب‌های موردع لاقه باید رنج سفر را بر خود هموار کنند.

رئیس سابق سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه تنوع در نمایشگاه حس و رغبت خرید را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب، سفره فرهنگی معنوی است و بر روی این سفره غذاهای متعدد فرهنگی، علمی، معنوی و غیره چیده شده و این فرصت به افراد داده می‌شود تا بر مبنای اشت‌های خود از این غذاها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها امکان آشنایی بی‌واسطه مردم با تازه‌های نشر را در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند، تأکید کرد: نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی است تا به دور از هیاهو و مسائل بیرونی، جامعه در فضای فرهنگی تنفس کند.

رئیس سابق سازمان بسیج هنرمندان کشور پیشنهاد داد: با بضاعتی که در گلستان وجود دارد می‌توان 2 نمایشگاه کتاب ولو در مقیاس کوچک در سال برگزار کرد. یک مورد که با حمایت وزارت ارشاد برگزار می‌شود و می‌توان نمایشگاه دیگری با مشارکت و همت ناشران استانی برپا کرد.

منتظری با بیان اینکه وظیفه نمایشگاه‌های سراسری کتاب صرفا پاسخ دادن به نیازهای تخصصی نیست، ادامه داد: همکاری ناشران و دانشگاه‌ها زمینه‌ساز برپایی نمایشگاه‌های تخصصی خوبی می‌شود. زیرا برخی از بازدیدکنندگان در انتظار هستند تا کتاب‌های تخصصی خود را نمایشگاه‌های کتاب تهیه کنند، اما این نمایشگاه‌ها باید هم پاسخگوی نیاز عمومی و هم تخصصی باشند./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.