1396-07-28 14:08
550
0
45531
گزارش از نمازجمعه شهرستان های استان گلستان ؛

امریکا تنها چیزی که درک نکرده حقوق بشر است / خلیج فارس قبل از کشف قاره آمریکا به همین نام شناخته می‎شد / رئیس جمهور آمریکا مصداق آشکار شیطان بزرگ است

ائمه جمعه استان گلستان در سخنرانی های خود به اظهارات ترامپ واکنش نشان دادند و این سخنان را به شدت محکوم نمودند .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه بندرترکمن، با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان جوان مبنی بر اینکه «ما توانستیم سلطه‌ آمریکا را قطع کنیم و علاوه‎بر این، با وجود خصومت‌ورزی آمریکا قدرتمند شویم و پیشرفت کنیم، همه‌ این پیشرفت‌ها در دوران تحریم اتفاق افتاده...» اظهار کرد: تحریم‎ها موجب پیشرفت است همانطور که تحریم سه ساله شعب ابی‎طالب موجب استقامت، پیشرفت و گسترش اسلام شده بود.

وی تصریح کرد: همانطور که معظم‎له تأکید کردند اروپا باید از ورود به مسائل دفاعی ما پرهیز کند، اما متأسفانه اتحادیه اروپا در نشستی که در بروکسل برگزار کرده رهبران آلمان، انگلیس و فرانسه خواستار افزایش فشار بر ایران در خصوص موضوعاتی همچون موشکی و فعالیت‎های کشورمان در منطقه شدند.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی‎اعتمادی آمریکا، بیان کرد: موضع اخیر رئیس جمهور و مسؤولان آمریکا علیه ایران گواه بی‎اعتمادی آمریکا است، در حقیقت همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تأکید کردند به وعده‎های هیچ یک از دولت‎های آمریکا نمی‎شود اعتماد کرد.

*هرگاه مسؤولان به فرامین ولایت بی‎توجهی کردند کتک خوردند

منصوری با بیان اینکه هرگاه مسؤولان کشورمان از فرامین ولایت تبعیت نکردند و به آن بی‎توجهی کردند کتک خوردند، یادآور شد: متأسفانه «دونالد ترامپ» گستاخانه علیه ایران موضع گرفت و ملت ایران را تروریست خواند، این در حالی است که آمریکایی‎ها از طرفی با دولت ایران طرح دوستی می‎بندند و از سویی دیگر ملت ایران را تروریست می‎نامند.

وی متذکر شد: اگر ما شعار «مرگ بر آمریکا» را سر می‎دهیم مخاطب ما تفکر و دولت آمریکاست نه مردم آمریکا، اما رئیس جمهور آمریکا ملت ایران را تروریست می‎خواند و متأسفانه دولتمردان ما به این مسائل توجهی ندارند.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به تحریم سپاه پاسداران و به کار بردن خلیج عربی به‎جای خلیج فارس توسط «ترامپ»، تصریح کرد: وقتی آمریکا 11 میلیارد دلار از پادشاه عربستان‎سعودی می‎گیرد دور از انتظار نیست که چنین سخنان گستاخانه‎ای را مطرح کند و خلیج فارس را خلیج عربی بنامد.

منصوری ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در حالی خلیج فارس را خلیج عربی می‎نامد که در نوشته‎ای که از «ملک عبدالعزیز» بنیانگذار دولت آل‎سعود در سال 1248 قمری باقی مانده در آن خلیج فارس نوشته شده است، از طرفی خلیج فارس روی مدالی که آمریکا به کهنه‎سربازان خود اعطاء می‎کند حک شده و یا روی سنگ قبر سربازان آمریکایی کشته‎شده در خلیج فارس نوشته شده این سرباز فداکار در جنگ خلیج فارس کشته شده است.

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا، گفت: «ترامپ» بداند خلیج فارس پیش از کشف قاره آمریکا وجود داشته و نامش خلیج فارس بوده است.

*اگر مسؤولان به فرامین رهبری توجه بیشتری داشتند امروز ایران موفق‎تر بود/ استاندار گلستان دیدگاه اقتصادی خوبی دارد

 امام جمعه بندرترکمن تأکید کرد: در حالی که روزی مسؤولان ما بیان می‎کردند با امضای برجام همه تحریم‎ها برداشته می‎شود و مشکل آب خوردن مردم ایران حل می‎شود متأسفانه امروز می‎بینیم به این مسائل توجه نشده است.

منصوری با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برجام نباید به وسیله‎ای برای فشار تبدیل شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسؤولان ما کمی نسبت به این مسائل بی‎دقت هستند که امید است توجه بیشتری به فرامین مقام معظم رهبری داشته باشند.

وی تأکید کرد: به طور قطع اگر مسؤولان به سخنان ولایت توجه بیشتری داشتند امروز ایران موفق‎تر بود و در عرصه‎های گوناگون حرف‎های بیشتری برای گفتن داشت، حال امروز هم اگر مسؤولان به این مسائل توجه کنند خوب است و جلوی ضرر گرفته می‎شود.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به حضور استاندار گلستان در شهرستان بندرترکمن در 27 مهرماه‎جاری، اظهار داشت: استاندار گلستان نخستین بازدید خود را به بندرترکمن اختصاص دادند که از دیدگاه اقتصادی مطلوب استاندار گلستان در موضوعات مختلف از جمله «جزیره آشوراده» خوشحال هستیم و امیدواریم با این دیدگاه مشکلات جزیره آشوراده برطرف و اشتغالزایی ایجاد شود./فارس

امام جمعه بندرگز:

برخی از کربلا درس مذاکره آموختند و از اربعین حسینی درس کاسبی و درآمد/ رئیس جمهور آمریکا مصداق آشکار شیطان بزرگ است

حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه بندرگز، با اشاره به اظهارات گستاخانه «ترامپ» اظهار کرد: همانطور که هفته گذشته بیان شد ترامپ برجام را حفظ کرد اما جرأت نداشت سپاه را جزو گروه تروریستی قرار دهد بلکه تنها شبیه گاوچران بی‎کله و بی‎سواد عربده کشید.

وی تصریح کرد: نباید به خاطر اظهارات ترامپ درباره نام بردن خلیج عربی به‎جای خلیج فارس تعجب و اظهار تنفر کرد چراکه ذات او همین است اما باید از آمریکاپرستان، کدخداپرستان و لیبرال‎های وطنی متنفر بود.

* وزیر خارجه آمریکا تصور می‎کند ملت ایران براى استقبال از جانیان بى‌سروپایى همچون ترامپ صف کشیده‎اند

امام جمعه بندرگز با تأکید بر اینکه ما باید صراحتاً بیان کنیم که اگر برجام در راستای منافع جمهوری اسلامی باشد به آن پایبند خواهیم ماند و اگر منافع ما را پایمال کند از آن خارج می‌شویم، اذعان کرد: سیاست‎های آمریکا تغییر نمی‎کند فقط چهره‎ها عوض میشود «ترامپ» روی آشکار این شیطان بزرگ آمریکا است.

حسینی با بیان اینکه ترامپ ضمن اهانت به ملت مقتدر و انقلابى ایران، گستاخانه می‌گوید که ما نیز در کنارشان خواهیم بود، بیان کرد: ایران به فضل الهى از ‌لحاظ تاریخ و فرهنگ آنقدر ریشه‌دارتر و باثبات‌تر از آمریکا است که نیازى به همراهى و مساعدت ایشان ندارد و به طور قطع جمله «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» سخن همه آحاد ملت ایران است.

وی با تأکید بر اینکه مشکل رژیم سلطه‌طلب آمریکا با ایران، موضوع هسته‌اى و برجام نیست بلکه آنها با انقلاب اسلامى، نفوذ آن در منطقه و سد پولادین ملت سلحشور و مستقل ایران مشکل دارند، مطرح کرد:  وزیر امور خارجه آمریکا بیان مى‌کند که ما به‌دنبال تغییر رژیم در ایران هستیم، او با تصور و خیال بیهوده‎ای که دارد فکر می‎کند ملت ایران براى استقبال از جانیان بى‌سروپایى همچون ترامپ و همفکرانش در آمریکا صف کشیده‎اند.

امام جمعه بندرگز با اشاره به ایجاد شور و موج انقلابی در ابراز انزجار از سخنان سخیف و به‌دور از ادب و منطق ترامپ، ابراز کرد: به فضل الهى پس از اظهارات گستاخانه ترام و تحریم و تهدید آنها شاهد شور و موجى انقلابى در اقشار مختلف ملت ایران بودیم، در واقع باید گفت ترامپ در مقطعى که مسؤولان و آحاد ملت بزرگ ما نیاز به وحدت و یکپارچگى بیشتر داشتند، خدمت بزرگى به ما کرد.

*علت بی‎اعتنایی وزارت امور خارجه کشورمان به دغدغه‎های دینی مردم چیست؟

حسینی با طرح این پرسش که آیا روابط خارجی ما اسلامی است، متذکر شد: به نظر می‎رسد برخی از کربلا درس مذاکره گرفتند و از اربعین حسینی درس کاسبی و درآمد.

وی با تأکید بر اینکه چرا نباید ویزای کربلا برداشته شود، افزود: چگونه سفر به ارمنستان، ترکمنستان و صربستان بدون ویزا انجام می‎شود اما سفر به کربلا و نجف و پیاده‎روی اربعین 40 دلار هزینه دارد، علت سستی و بی‎اعتنایی وزارت امور خارجه کشورمان به دغدغه‎های دینی مردم چیست؟

امام جمعه بندرگز با تبریک هفته تربیت بدنی به جامعه ورزشی، مسؤولان و کارکنان اداره ورزش و جوانان ، اظهار داشت: تودیع و معارفه استاندار استان سیاست‎زده گلستان نیز در روزهای اخیر برگزار شد که تکمیل پروژه‎ها به‎ویژه پروژه‎های عمرانی، فرهنگی و ورزشی باید در اولویت اقدامات استاندار گلستان باشد.

حسینی نجات خلیج گرگان، ایجاد کمربندی، عدم ساماندهی بازار هفتگی، عدم رسیدگی به میدان ورودی بندرگز به‌عنوان پیشانی استان را از جمله انتظارات مردم بندرگز از استاندار گلستان برشمرد./فارس

امام جمعه کردکوی:

اظهارات دیوانه‌وار ترامپ علیه ایران ناشی از عصبانیت آمریکا است

حجت‌الاسلام موسی شاعری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه کردکوی، با اشاره به اهمیت کار خیر، اظهار کرد: مردم نسبت به انجام کار خیر را اهتمام ورزند و هیچ کار خیر را کوچک نشمارند حتی اگر در اندازه سلام کردن باشد.
وی با بیان اینکه برخی در اقتصاد، اخلاق، فرهنگ مردم اختلال ایجاد می‌کنند و آبروبر هستند، گفت: ریاکاری، فریب کاری، سرقت، دروغ و ... بیماری‌هایی هستند که برای مردم و جامعه عوارض ایجاد می‌کند.
امام جمعه کردکوی با تاکید بر اینکه همه ما باید در کار خیر جدی باشیم، افزود: انسان باید سعی کند کلام، رفتار و تمام اعمالش خوب باشد و در راه خیر گام بردارد.
شاعری با بیان اینکه دنیا پر از حادثه است که این حوادث برای مسلمانان هم فراوان است،  با اشاره به آوارگی مسلمانان میانمار، بیان کرد: متاسفانه مسلمانان بی‌دفاع میانمار به دلیل ظلم و ستم بودائیان آواره شدند و در زیر آسمان کبود هیچ چیزی ندارند.
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیتی که برای مسلمانان میانمار ایجاد شده مقام معظم رهبری نیز به آنها کمک کردند و هزینه‌ای از سوی ایشان برای کمک به مردم میانمار واریز شد که لازم است مردم هم در حد توان برای کمک به مظلومان به ویژه مردم میانمار بشتابند.
امام جمعه کردکوی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان قطب دوم ایدئولوژی مطرح است، یادآور شد: در حالی که سال‌ها پیش عده‌ای معتقد بودند کار دین در ایران تمام شده و دین در عرصه خصوصی مردم هم معنا ندارد اما امروز با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دین در دولت و جامعه حاکم است تا جایی که دنیا اعتراف می‌کند خطری به نام جمهوری اسلامی ایران شکوفا شده است.
شاعری با اشاره به اظهارات گستاخانه رئیس جمهور آمریکا، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا حرف برای گفتن دارد و از آنجایی که آمریکا طاقت دیدن این واقعیت‌ها را ندارد علیه جمهوری اسلامی این چنین موضع می‌گیرند.
وی با بیان اینکه بداخلاقی‌ها و اظهارات دیوانه‌وار ترامپ درباره سپاه پاسداران، خلیج فارس و ... ناشی از عصبانیت آمریکا است، اذعان کرد: 38 سال است که آمریکا را تحمل می‌کنیم، آمریکا کینه توز است و می‌خواهد ایران نباشد.
امام جمعه کردکوی با بیان اینکه آمریکا دیگر آمریکای سابق نیست و دیگر در دنیا حرف نخست را نمی‌زند، گفت:  در حالی که برجام یک قرارداد بین‌المللی است و علاوه بر آمریکا سایر کشورها نیز آن را امضاء کردند اما امروز آمریکا ادعا می‌کند آن را قبول ندارد حال آنکه ما برجام را قبول داریم و پای آن ایستاده‌ایم./فارس

امام جمعه موقت گرگان :

کمک به مردم مظلوم میانمار و یمن وظیفه شرعی و ملی همه است / امریکا تنها چیزی که درک نکرده حقوق بشر است

حجت ‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به سوم صفر سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) اظهارکرد: از نظر ایشان انسان کامل انسانی است که در دین خود فقید بوده و شناختکافی از آن داشته باشد همچنین در زندگی برای خود برنامه داشته باشد.

وی به اهمیت مطالعه و تدبر در قرآن کریم اشاره کرده و افزود: قرآن درمان بزرگترین دردهای جامعه است و همانا بزرگترین درد امروز جامعه انسانی در کفر ، بی‌دینی ، ظلم و بی‌عدالتی است.

حجت‌ الاسلام برقرار تاکید کرد: امریکا که دم از حقوق بشر می‌زدند تنها چیزی که درک نکرده حقوق بشر است و هیچ‌گاه آن را رعایت نکرده است .

به گفته وی ؛ تنها راه برون رفت جامعه بشری از درد و مشکلات ، قرآن است و اگر از قرآن فاصله بگیریم گناهان و اشتباهات را در زندگی مرتکب خواهیم شد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه قرآن برنامه حیات با شرافت و همراه با عزت است ، تصریح کرد: اکنون جنایتکاران در کشورهای اسلامی در حال کشتار مسلمانان هستند ، عربستان با حمایت امریکا و اسرائیل در حال ستم به مردم یمن است و به راحتی مردم مظلوم یمن را به شهادت می‌رساند.

وی با بیان اینکه شرایط مسلمین در یمن و میانمار بسیار سخت است ، اذعان داشت: مسلمانان باید با همه توان برای کمک به مسلمانان یمن و میانمار به میدان بیایند و نباید وسوسه‌های شیطانی ما را از انفاق کردن در راه خدا و کمک به مسلمانان غافل کند.

حجت‌الاسلام برقرار مهم‌ترین رسالت مسلمانان را کمک به ستمدیدگان جهان دانست وگفت: کمک به مردم مظلوم میانمار و یمن وظیفه شرعی و ملی همه است و باید به هر صورت ممکن به آنان کمک کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.