1396-07-28 07:58
810
0
45513
مسئول بسیج فرهنگیان گلستان:

بیان ارزش های دینی در قالب هنر موثرترین راه انتقال فرهنگ است/تدوین کتاب شاعران فرهنگی گلستان

مسئول بسیج فرهنگیان گلستان گفت: بیان ارزش های دین و جان فشانی های شهدا در قالب فرهنگ و هنر بیشترین ماندگاری و تاثیر را در ذهن نسل امروز دارد،

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "امیر ناظری" در مراسم اختتامیه نخستین سوگواره شعر عاشورایی که در حسینه غدیر سپاه نینوا گلستان برگزارشد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح با ابتکار سازمان بسیج فرهنگیان استان گلستان با محوریت عاشورا در اهل سنت مصادف با دهه اول محرم برگزار شد.

وی افزود: این فراخوان با ملاحظات عاشورا و دفاع مقدس، عاشورا و بیداری اسلامی، عاشورا رهبری و ولایت پذیری، عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت، عاشورا و فرهنگ بسیجی و عاشورا و شهادت طلبی بود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: 50 اثر از فرهنگیان استان به بخش داوری دبیرخانه  ارسال شد که 5 اثر برگزیده امروز معرفی شد.

به گفته ناظری؛  شناساندن دیدگاه اهل سنت نسبت به عاشورا و فرهنگ عاشورا،  بیان واقعی حماسه عاشورای حسینی و انتقال پیام قیام حضرت امام حسین(ع) از طریق هنر شعر از اهداف برگزاری  این سوگواره بود.

وی با اشاره به اینکه بیان ارزش های دین و جان فشانی های شهدا در قالب فرهنگ و هنر بیشترین ماندگاری و تاثیر را در ذهن نسل امروز دارد، بیان کرد: از کل آثار  رسیده به جشنواره کتابی تدوین خواهد شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: به دلیل استقبال خوبی که از این طرح صورت گرفت بناست در سال آینده این طرح را در دو بخش شعر و مقاله نویسی برای شاعران و نویسندگان شیعه و سنی گسترش دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.