1396-07-25 16:11
509
0
45403
مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی:

افزایش 40 درصدی اعتبار خرید کتاب در استان ها / فعالیت‌های فرهنگی و هنری از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از سیاست‌های حمایتی وزارتخانه، برخورداری فعالیت‌های فرهنگی و هنری از معافیت مالیاتی است.

به گزارش گلستان ما ؛ محمد مهدی احمدی در مراسم افتتاح یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب گلستان اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته‌های حمایتی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در نظر گرفته است.

وی افزود: یکی از اقدامات در حوزه فرهنگ و هنر معافیت مالی موسسات فرهنگی، هنری و سینمایی است که این معافیت برای کتابفروشی‌ها عملی شده است.

احمدی با اشاره خرید کتاب از نویسندگان اظهار داشت: اعتبار خرید کتاب از نویسندگان در استان‌های مختلف با 40 درصد افزایش به 4 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای احداث کتابفروشی افزود: کمک به شبکه توزیع کتاب در قالب کتابفروشی‌ها از دیگر حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این حوزه است.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاداسلامی اظهارداشت: براین اساس اگر منطقه‌ای نیاز به کتابفروشی داشته باشد تسهیلات هشت درصدی تا سقف 300 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می شود.

photo ۲۰۱۷ ۱۰ ۱۷ ۱۶ ۴۹ ۵۸

وی یکی از دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور خودباوری غلط در جامعه دانست و گفت: این یک باور غلط است که تصور می کنیم همه چیز را می‌دانیم و خود را بی‌نیاز از مطالعه منابع جدید و تازه می‌بینیم.

احمدی افزود: گسترش فضای مجازی نیز از دیگر دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور است اما این مسئله اعتبار کتاب را کاهش نداده است./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.