1396-07-25 08:03
634
0
45367
5 آبان همزمان با سراسر کشور ؛

پنجمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی در گلستان برگزار می شود / ثبت نام 140 داوطلب در سطح استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: پنجمین دوره انتخابات شورای هئیت‌های مذهبی شهرستان‌ها در استان گلستان همزمان با سراسر کشور در 5 آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان ما ، حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهارکرد: سال ‌ها تشکل‌های دینی و مذهبی به صورت پراکنده کار می‌کردند که نمی شد یک سرمایه اجتماعی یک پارچه را ایجاد کرد .

وی ادامه داد: برای ساماندهی و ایجاد یک پارچگی در مجموعه های هیات های مذهبی بنا شده براساس سیاست‌های کلان تبلیغات اسلامی کشور و نظام انتخابات شورای هیات های مذهبی برگزار شود .

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه مجموعه هئیت ‌های مذهبی نمایندگان خود را با رای مستقیم انتخاب می کنند ، گفت: با این انتخابات به ترتیب شورای هئیت مذهبی شهرستان، استان و شورای مرکزی شکل خواهد گرفت .

وی اذعان داشت : براساس قانون و ضوابط افرادی که نامزد می‌شوند باید هئیت‌ شان در سامانه طوبی به ثبت رسیده باشد اما برای رای دادن امسال ثبت در سامانه ضرورت ندارد.

حجت‌الاسلام ولی نژاد گفت: از این به بعد هئیت‌ های مذهبی را به رسمیت می‌ شناسیم که در سامانه طوبی ثبت شده باشند و از هئیت ‌های مذهبی خواست برای خدمات رسانی بهتر در این سامانه ثبت نام نمایند.

وی به وجود 2270 هئیت مذهبی اسمی در استان گلستان اشاره کرد و افزود : وجود این تعداد هئیت نشانه دینداری مردم استان و بیانگر سرمایگذاری مردم برای احیاء عاشورا و دین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در 10 روز اول محرم امسال مردم 10 میلیارد تومان هزینه کردند گفت: امسال 2 برنامه منسجم برای هیات های مذهبی در استان خراسان برنامه ریزی شده است که یکی ساماندهی حرکت هئیت‌ های پیاده به سمت مشهد و دیگری تجمع متمرکز هیئت های مذهبی استان در روز 29 صفر در صحن کوثر آستان قدس  است .

وی با اعلام رضایت از فعالیت هیات های مذهبی در استان گلستان ، عنوان کرد: سعی شده در مراسم های هیات ها نماز جماعت نهادیه شود و روحانی محور بودن هیات های مذهبی مورد تاکید است و برای مداحان هیئت ها نیز آموزش هایی برای افزایش کیفیت هیات ها برنامه ریزی شده است.

حجت‌الاسلام ولی نژاد تصریح کرد : برنامه‌های ایام عاشورا براساس سنن و آدابی به خوبی برگزار شده ، برادران و خواهران اهل سنت نیز در برگزاری مراسم های روز عاشورا فعال بودند و دستگاه‌های اجرایی نیز در این مسیر همکاری کردند.

وی تصریح کرد: تاکنون 140 نفر برای شورای هئیت های مذهبی شهرستان ‌ها در سطح استان ثبت ‌نام کردند که البته فرصت ثبت نام تا پایان هفته باقی است .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.