1393-07-26 17:14
3738
3
4477

نماینده ای که روستاها را به شهر تبدیل می کند !

اخیرا برخی از نمایندگان برای بدست آوردن حمایت روستاییان در هر محفل و مجلسی دم از حمایت از روستاییان می زنند.

به گزارش گلستان ما، در همایش ارتقای ایمنی موتورسواران شهرستان کلاله از جمله سخنرانان این همایش دکترعبدالکریم رجبی بود و وی برخلاف پرداختن به مباحث مربوط به این همایش، به برخی مسائل اقتصادی پرداخت، مسائلی به نظر می رسید که بیشتر جنبه تبلیغاتی و بدست آوردن حمایت دهیاران داشت.

وی در سخنرانی خود با اشاره به روز روستا، روی سخن خود را بسوی دهیاران سوق داد و نوید هایی درخصوص جذب اعتبارات توسط دهیاران را داد.

جای شکی نیست که روستا نیز به نوبه خود نیاز به آبادانی دارد، اما نباید فراموش کرد که جوانان روستا علاوه بر زیبا سازی و عمران روستای خود نیاز به شغل نیز دارند و در این زمینه با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و برای بدست آوردن شغلی ساده مجبور به ترک خانواده و روستا به شهرهای بزرگ هستند.

باید گفت که در کنار بسیاری از تغییر مدیریت های متعصبانه در کلاله که با اهداف از پیش تعیین شده ، طرح ریزی شده بود و موجب بی اعتمادی مردم نسبت به هم شد ، در زمان رجبی نماینده این شهرستان بسیاری از پروژه های اشتغال زایی این شهرستان از دست رفت.

 برخی از فرصت های اشتغالزایی که در زمان نماینده شهرستان کلاله از دست رفت و یا در حال از دست رفتن است را در گزارشی در این سایت منتشر کردیم و بار دیگر نیز جهت یادآوری به برخی از آنها می پردازیم.

تعطیلی چندین باره فرودگاه مسافربری کلاله

فرودگاه کلاله از جمله پروژه های عمرانی و اقتصادی این شهرستان بود که موجب پیشرفت هایی در زمینه اقتصادی و عمرانی در این شهر می شد اما این فرودگاه به دلایل مختلف با تعطیلی چندین باره روبرو شد و مدت ها است این فرودگاه تعطیل می باشد.

با برقراری پروازهای این فرودگاه به تبع آن چندین نفر چه مستقیم و چه غیر مستقیم دارای شغل می شدند و همچنین پول بیشتری وارد این شهرستان می شد و رشد اقتصادی کلاله افزایش می یافت و از نظر عمرانی نیز پیشرفت های زیادی صورت می گرفت.

دکتر رجبی به عنوان نماینده این شهرستان توانایی این را دارد که با مسئولین هواپیمایی و حتی وزیر راه و شهرسازی بصورت قاطعانه به رایزنی بپردازد تا بتواند فرصت از دست رفته این شهرستان را به این مردم بازگرداند، اما تاکنون این نماینده به برگزاری چند جلسه و چندین تذکر اکتفا کرده است و بیشتر مصاحبه های وی در زمینه های اقتصادی و ملی است.

شکست پروژه ساخت بزرگترین کارخانه زیتون در کلاله

دومین فرصت اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان کلاله با شکست پروژه ساخت بزرگترین کارخانه زیتون در کلاله رقم خورد ، پروژه ای که با دخالت شرکت گاز مبنی بر اینکه زمین ساخت این پروژه بر روی خط انتقال لوله گاز قرار دارد ، با شکست روبرو شد.

عدم استعلامات لازم از سوی مسئولین ذیربط در شهرک صنعتی کلاله باعث از ذست رفتن این فرصت برای مردم شهرستان کلاله شد و پروژه ساخت این کارخانه به شهر مینودشت انتقال یافت(گویا مسئولین مینودشت برای چنین امری آماده بودند و طی چند روز تمامی اقدامات لازم برای واگذاری زمین ساخت این پروژه را انجام دادند) و این کارخانه به بهترین مکان انتقال یافت.

گفتنی است محمد خشباف مدیر عامل شرکت آرشیا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران محلی با عنوان " آیا مدعیان ساخت کارخانه زیتون در کلاله به وعده خود عمل می کنند ؟ " گفت : " 24 ساعت بعد از حل مشکل مکان کارخانه،ساخت کارخانه در کلاله از سرگرفته می شود" ،این وعده ای بود که محمد خشباف به مردم شهر کلاله داد و افزود: پیگیری این موضوع به رجبی نماینده شهرستان کلاله واگذار شده است و وی نوید پیگیری این موضوع را به ما داده است.

دکتر رجبی از آذر ماه سال 92 در حال پیگیری این موضوع می باشد و تا کنون خبری از برگشت این فرصت اقتصادی و اشتغالزایی به شهرستان کلاله نیست(آیا پیگیری این موضوعات برای نماینده ای که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می باشد ،امری دشوار و زمانبر است؟) در صورتی که درحال حاضر بیش از 1 هزار و 250 هکتار از اراضی کلاله به کشت زیتون اختصاص یافته و سالانه به طور متوسط 400 تن زیتون در این شهرستان تولید می شود ؛با تنها یک غفلت، نزدیک به 200 تا 300 فرصت شغلی از دست جوانان این شهرستان رفت چرا که بروز چنین مشکلی در این سطح ، موجب دلسردی سرمایه گذاران می شود و امکان برگشت این پروژه به شهرستان کلاله کم است مگر آنکه هیات مدیره این شرکت تصمیمات جدی تری اتخاذ کنند.

گم شدن پروژه ساخت کارخانه تراکتور در شهرک صنعتی کلاله!

از بین فرصت ها، نامعلوم بودن ساخت یا عدم ساخت کارخانه تراکتور سازی در شهرک صنعتی کلاله نیز باعث ایجاد برخی ابهامات در بین مردم و مسئولین این شهرستان شده است تا جایی که برخی این کارخانه را به شهرستان کلاله نسبت داده اند و برخی به شهرستان گالیکش در صورتی که سرمایه گذاران این پروژه کلاله ای هستند !

این طور که به نظر می رسد مردم شهرستان کلاله در خصوص این پروژه اشتغالزایی که باعث اشتغال 400 نفر بصورت مستقیم می شد، خبرهای جدیدی خواهند شنید و آنهم این است که این پروژه نیز با شکست روبرو شده و یا اینکه ساخت این پروژه به شهری دیگر انتقال یافته است که این سایت از مکان دقیق انتقال این کارخانه اطلاع کامل دارد و در صورت اجرایی شدن پروژه در شهر مدنظر اخبار آن نیز منتشر می شود.

با وجود چنین معضلاتی ، هنوز هم  نماینده شهرستان کلاله در حال آباد سازی روستاها است در صورتی که با از دست این فرصت های شغلی ،بسیاری از جوانان کلاله برای بدست آوردن همان شغل به اجبار به شهرهای بزرگ می روند.

و درپایان باید گفت: باید کاری کنیم که بماند ، نه کاری کنیم بمانیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

یک شهروند

با سلام، تصور نمی کنم همه این کارهایی که گفتید مربوط به یک نماینده باشه، پس مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی چه کاره هستند؟ بنده نه در حوزه انتخابیه آقای رجبی زندگی می کنیم و نه هیچ قرابتی با ایشان دارم، اگر نماینده ای در حوزه کاری خودش که کمیسیون اقتصادی مجلس است صحبت کند، از نظر شما اشکالی دارد؟به نظر می رسد پس از چندین مطلبی که درخصوص برخی انتصابات در کلاله زده اید، بدجوری دلتان می خواهد سر هر موضوع کوچکی به رجبی گیر دهید؟ کمی منصف باشید استعلام اینکه زمینی روی خط انتقال گاز قرار دارد یا خیر با یک نماینده است؟ دوستان شما باید نگاه علمی تری نسبت به وظایف هر کدام از مسئولان داشته باشید. کار نماینده نظارت و قانونگذاری است، نه عملیات اجرایی و ساخت و ساز! این موضوع تنها مربوط به آقای رجبی نیست بلکه برای همه نمایندگان صادق است. پیشنهاد می کنم کمی از غرض ورزی هایتان کم کنید و واقعیت را دریابید، کارخانه تراکتورسازی را شخص و سازمان دیگری باید پیگیری می کرد، کارخانه زیتون را هم همینطور.

0
0
پاسخ
1393-07-27 04:42
دوم

به گفته رئیس جمهور دخالت نمایندگان در انتصابات و همچنین انتصاب فرمانداران ممنوع است ولی آقای مدنظر سایت با لابی گری گزینه های مختلف فرمانداری را کنار زد چرا که با گزینه های پیشنهادی وی در خصوص معاونت فرمانداری و بخشداری که افرادی خاص و از دوستان وی بودند، مخالفت کردند چطور این کارها از وظایف ایشان محسوب می شود ولی موارد یاد شده سایت از وظایف نماینده مردم نیست!ا طرز بیان شما معلومه که شما با وی نسبتی ندارید داد میزنه!در زمینه اقتصادی نیز وی شاهکار کرد و از 25 میلیارد شهم کلاله با جمعیت نزدیک به 120 هزار نفر 2 میلارد شد ولی سهم مراوه 14 میلیارد تومان!اینم جواب حوزه اقتصاد شما

0
0
پاسخ
1393-07-27 06:25
یک دوست

در جواب آقا یا خانم با عنوان دوم؛بنده اهل غرب استان هستم و هیچ قرابتی هم با هیچ یک از نمایندگان ندارم. درخصوص وظایف نماینده اگر دخالتی در انتصابات داشته که بنده اطلاعی ندارم ، کار شایسته ای نبود اما در خصوص سهم اعتبارات کلاله باید به عرض شما برسانم هیئت دولت براساس شاخص های مناطق محروم که مربوط به دهه 60 است، میزان برخورداری یا عدم برخورداری شهرستان ها را از خدمات و امکانات و زیرساخت ها مشخص کرده و سهم شهرستان ها را با توجه به این موارد تعیین نموده است. با این تفاسیر مردم بندرگز هم باید بگویند چرا سهم کلاله چند میلیارد از این اعتبارات است اما سهم شهرستان آن ها 700 میلیون!!!!!!!!

0
0
پاسخ
1393-07-28 09:14

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.