1396-07-01 10:39
1392
0
44316
فرمانده سپاه ناحیه گرگان خبرداد:

برگزاری 385 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در گرگان / دفاع مقدس تبلور آموزه های محرم است

فرمانده سپاه ناحیه گرگان از تدارک 385 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ سرهنگ دوم سیدعلی مهاجر، فرمانده سپاه ناحیه گرگان در نشست خبری به مناسبت سی و هفتمین سال گشت هفته دفاع مقدس، به تقارن این هفته با ماه محرم اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس تبلور آموزه های محرم بود، ما اگر در دفاع مقدس پیروزی بدست آوردیم مطئمنا برگرفته از سیره، راه و روش آقا امام حسین(ع) بوده است.

وی تأکیدکرد: رزمندگان ما همچون آقا امام حسین(ع) و بانوان ما همچون بی بی زینب(س) پیروزی و ثبات شکوهمندانه هشت فصل عشق و دلدادگی را رقم زدند.

سرهنگ مهاجر در ادامه به تشریح برنامه های سپاه ناحیه گرگان در هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود: 385 برنامه با شعار محوری «من انقلابی ام» جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس طراحی و تدوین شده است.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح و بسیج در مرکز استان، برگزاری 11 یادواره های شهدا چهار مراسم آبروی محله با حضور در منزل شهدا را از جمله برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس برشمرد.

برگزاری همایش «ام وهب ها» با حضور همسر شهید احمد متوسلیان در گرگان

وی از دیگر برنامه های شاخص سپاه ناحیه گرگان به برگزاری 25 نشست و همایش محوری بویژه همایش «ام وهب ها» با سخنرانی خانم دکتر مجتهدزاده، همسر شهید جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و رئیس کمیته زنان بنیاد حفظ آثار کشور اشاره کرد.

سرهنگ مهاجر نواختن زنگ مقاومت در مدارس شهرستان توسط مسئولان و خانواده معزز شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و قهرمانی، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم و افتتاح عرصه های اقتصاد مقاومتی و چهار پایگاه علمی را نیز از برنامه های این هفته خواند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان برنامه سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را از دیگر برنامه های هفته دفاع خواند و گفت: 28 تیم برای سرکشی از 310 خانواده در نظر گرفته شده اند که در طول هفته جهت گرامیداشت مقام شامخ رزمندگان و خانواده های معظم ایشان این عمل را انجام خواهند داد.

وی از دیگر برنامه های این هفته به برنامه عمومی «لبیک یا حسین» ساعت 16 اول مهر ماه در میدان عباسعلی گرگان و افتتاح 4 پایگاه بسیج علمی با ویژگی ارزیابی پروژه های بسیج شهرستان اشاره کرد.

سرهنگ مهاجر همچنین اعلام کرد: برای اولین بار غبارروبی و عطرافشانی مزار شهداء را با عنوان مزار تا مزار خواهیم داشتن که ساعت 16 عصر پنج شنبه، ششم مهر ماه، از تپه نورالشهدا آغاز و با رژه خودرویی نیروهای مسلح در ساعت 16:30 ادامه داشته و ساعت 17 با حضور در گلزار شهدای آستانه قدس امامزاده عبدالله ادامه می یابد.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان کیفی سازی برنامه ها با فحوای محرم و تمرکز اکثر مراسمات در مساجد را از ویژگی های برنامه های سال جاری هفته دفاع مقدس خواند و برنامه نوجوانان عاشورایی بسیجی در قالب برنامه «احلی من العسل» و دسته روی نیروهای مسلح در برنامه نوجوانان عاشورایی بسیجی در قالب احلی من العسل در هشتم محرم، دسته روی نیروهای مسلح در زو جمعه سی و یکم شهریور را از جمله دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

مهاجر در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 190 خانواده شهدا را به سفر مشهد مقدس اعزام کردیم که این برنامه در طول سال ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.