1396-06-30 07:52
1147
0
44315
سردار صادقی :

تبعیت از ولایت تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند / امروز برای پیشرفت باید از ادبیات دفاع مقدس استفاده کنیم

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت : اگر امروز نیز می خواهیم در مسیر پیشرفت و توسعه گام ها رو به جلو برداریم باید از ادبیات و دستاوردهای دفاع مقدس استفاده کنیم .

به گزارش گلستان ما ؛ سردار رحمت الله صادقی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که توسط دستگاه قضایی استان در گلزار شهدا امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد، اظهارکرد: از فرصت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با محرم باید استفاده لازم را برد و همه ما می دانیم که موفقیت های دفاع مقدس محصول فرهنگ عاشورایی است.

وی با بیان اینکه در دو الی سه قرن با توجه به وابستگی به ابرقدرت ها هر زمان که حمله نظامی به کشور ما صورت گرفت بخشی از سرزمین ما جدا شد ، گفت : این با وجودی بود که یکی از قراردادها این بود که اگر حمله نظامی در کشور ما شد قطعا باید مورد حمایت قرار بگیریم .

فرمانده سپاه نینوا گلستان تصریح کرد : به لحاظ تاریخی آغاز جنگ را 31 شهریور 59 می دانیم ولی درگیری های مسلحانه در جنوب و غرب کشور ماه چند ماه قبل تر شروع شده بود و چندین ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی به سرکردگی امریکا دنبال تجهیز گروه های معاند نظام بود.

وی افزود : پیروزی انقلاب اسلامی "نه" بزرگی به ابرقدرت های شرق و غرب بود چون اراده کرد که مستقل بایستد و بر اساس فرهنگ عاشورایی حاکمیت خود را برپا کند.

سردار صادقی افزود : در 19 ماه پس از پیروزی انقلاب تا آغاز رسمی جنگ هم باید حاکمیت نظام جمهوری را تثبیت می کردیم هم باید با معاندین غرب، جنوب و شمال می جنگیدیم .

وی در ادامه اذعان داشت : ارتش که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاملا در دست مستشاران نظامی امریکا بود و شالوده فرماندهی و لژستیک و مدیریت سازماندهی جنگ افزار کاملا بر اساس یک نظام مستشاری امریکایی مدیریت می شد و سپاه تازه تاسیس بود و هنوز نقش مردم در حوزه های سیاسی، اجتماعی به خوبی تعریف نشده بود که در چنین شرایطی جنگ بر ما تحمیل شد.

سردار صادقی با بیان اینکه در شش ماه اول نگاه به جنگ یک نگاه کلاسیک بود ، افزود: اعتقاد بنی صدر بر این بود چون زمان نداریم باید زمین بدهیم تا زمان بخریم و بر همین اساس 16 هزار کیلومتر مربع زمین دادیم تا زمان بگیریم لذا این نگاه سبب شد این تجاوز با قدرت انجام شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : نیروهای متدین و انقلابی ارتش و سپاه و مردم هرکاری کردند که بنی صدر نیروهای مردمی و سپاه و ارتش را ورود دهد نشد و این عبرت بزرگ تاریخی برای جنگ های ما است .

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تاکید کرد : وقتی بنی صدر خلع شد نگاه امام به جنگ وارد گشت که کاملا متفاوت با نگاه قبل بود ، امام(ره) در دفاع مقدس فرهنگ دینی و قرآنی و نقش مردم به جهاد همه جانبه را نهادینه کرد و جنگ از حالت کلاسیک خارج شد.

وی افزود: جوانان غیور سپاه و ارتش و بسیج با اتکا به داشته های خودی عملیات های متعدد نظامی را تنظیم کردند و توانستند 16 هزار کیلومتر زمین از دست داده را دوباره به دست آوردیم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ، تاکید کرد: امام خمینی رحمه الله علیه ، با نهادینه کردن نقش مردم در فرهنگ دینی ، تهدید بزرگ جنگ را به فرصت تبدیل کرد .

وی افزود : همین ادبیات دینی و مبتنی بر مشارکت مردم در دفاع مقدس بود که جوانان غیور ما با اتکا به آن و توانمندی های بومی خود ، در جنگی که هشت سال به کشور ما تحمیل شد ، پیروز شدند.

سردار صادقی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس ، مردم یکی از محورهای اصلی دفاع ، پشتیبانی و نیروسازی در جبهه ها بودند و همین امر سبب شکل گیری و تربیت ارتش و سپاده مقتدر در کشور شد .

صادقی افزود: این تجربه ی گرانقدر نشان داد اگر مردم ، تبعیت از ولایت داشته باشند تهدیدها به فرصت تبدیل می شود .

فرمانده سپاه نینوای گلستان افزود : اگر امروز نیز می خواهیم در مسیر پیشرفت و توسعه گام ها رو به جلو برداریم باید از ادبیات و دستاوردهای دفاع مقدس استفاده کنیم .

صادقی با بیان اینکه ما هر بخشی که مشکل داریم باید مردم را وارد عرصه کنیم تا حل شود ، افزود : رهبر معظم انقلاب امروز با تکیه بر همین تجربه بارها از دولت مردان خواسته اند ، برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی ، مردم را وارد میدان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهان شمولی فرهنگ مبتنی بر مشارکت مردم و فرهنگ بسیجی گفت : این فرهنگ با خون شهدا آبیاری شد و چون اخلاص و معنویت آن بر محوریت امام حسین علیه السلام بود در جغرافیای ما نماند و توانست در حل بحران های منطقه نیز نقش ایفا کند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تاکید کرد : تفکر و فرهنگ بسیجی در قالب نیروهای حشد الشعبی در عراق و  علویون در سوریه امروز در برابر داعشی که ساخته و پرداخته ی آمریکاست ، ایستاده است .

صادقی با اشاره به این که مستشاری ایران هم بر اساس فرهنگ دینی مبتنی بر مشارکت مردم است افزود : در فرهنگ دینی و جهادی ما ، باید در همه عرصه ها حتی عرصه های دفاع از سرزمین نقش و محور اصلی با مردم باشد تا پیروزی که خداوند وعده داده است محقق شود.

گفتنی است ؛ مزار قاضی شهید ابراهیم کریمی هم امروز با حضور کارکنان دستگاه قضایی در گرگان عطرافشانی شد ، گلستان 4 هزار شهید والا مقام دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.