1396-06-30 05:33
607
0
44305
آیت الله نورمفیدی :

داشتن خلوص سیاسی حتی اگر خلوص الهی نباشد، ضروری است / من نه از کشاورزی و نه از اقتصاد استان، راضی نیستم

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که اگر خلوص در راه خدا باشد خیلی عالی است، تصریح کرد: داشتن خلوص سیاسی حتی اگر خلوص الهی نباشد، ضروری است.

به گزارش گلستان ما ؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار اعضای حزب کارگزاران سازندگی استان اظهار کرد: اعتقادم بر این است که از طریق احزاب و تشکل ها
می‎توانیم به توسعه و رشد دست یابیم.

وی افزود: اگر احزاب نباشند، در شرایط خاصی که مردم باید در صحنه اجتماعی حضور پیدا کنند، افراد بی شناسنامه وارد عرصه سیاسی و اجتماعی کشور می شوند و با کارهایی که انجام می دهند آراء مردم را جذب می کنند و از نظر من این یک خطر است.

امام جمعه گرگان با بیان این که یکی از نکات مثبت احزاب وجود مبانی فکری در زمینه های مختلف بخصوص مسائل اقتصادی است، گفت: احزاب در بخش های مختلف نیرو و کادر سازی می کنند و اینطور نیست که فردی مانند قارچ رشد یابد بلکه در فرایندی که برای احزاب وجود دارد مرحله به مرحله بالا می آیند و قوی ترین نیروها مطرح می شوند

وی با تاکید بر این که کشور به وجود احزاب نیاز دارد، گفت: چیزی که می تواند احزاب را پابرجا نگه دارد خلوص نیت است.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که اگر خلوص در راه خدا باشد خیلی عالی است، تصریح کرد: داشتن خلوص سیاسی حتی اگر خلوص الهی نباشد، ضروری است.

وی ادامه داد: خلوص سیاسی به این معنی است که وقتی در یک تشکل حاضر می شوید به جای اهداف شخصی به منافع حزبی و ملی توجه شود و آن را مقدم بدارید.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرنگار رهبری تاکید کرد: اگر یک تشکل می خواهد بماند باید حتما خلوص داشته باشد در غیر این صورت از هم می پاشد.

وی بالاترین خلوص را کار برای رضای خدا دانست و تصریح کرد: کار برای رضا خدا هم انسان را پاک می کند و هم باعث پیشرفت جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: امیرالمومنین (ع) درباب عدالت فرمود «اگر تمام افلاک هفت گانه را در اختیار من بگذارند و از من بخواهند دانه جویی را از دهان موری به ظلم بیرون بکشم من این کار را نخواهم کرد» و این خلوص بین او و خدا است.

وی ادامه داد: اگر انجام امور خلوص داشته باشیم انسان را بالا می برد همانطور که در عبادات اگر نیت خالص داشته باشیم بالا می رویم.

امام جمعه گرگان در توصیه به حاضران جلسه گفت: به همه توصیه می کنم توسعه کشور و استان و خدمت به مردم برای رضای خدا را مورد نظر قرار دهید زیرا استان ما مشکلات بسیاری دارد و من نه از کشاورزی و نه از اقتصاد استان، راضی نیستم.

وی افزود: محور توسعه استان ما کشاورزی است ولی داریم خاک را از بین می بریم.

 امام جمعه گرگان با بیان این که 20 سال است که در نماز جمعه تذکر می دهم زمین های کشاورزی را آتش نزنید، گفت: علاوه بر آتش سوزی های که به واسطه سوزاندن کاه در اطراف ایجاد می شود، داریم خاک را هم نابود می کنیم زیرا آتش آهن را آب می کند حال با خاک چه می کند.

وی با انتقاد از این که نحوه مصرف آب هم در بخش کشاورزی درست نیست، گفت: استان ما جایی برای شالی کاری نیست و این کارها ضد توسعه است و این در حالی است که به من خبر دادند بسیاری از زمین ها شالی کاری شده و به دلیل این که آب های چاه های استان خشک شده، شالی ها نابود شده است.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.