1393-07-24 11:10
2298
3
4383
گفتگوی اختصاصی گلستان ما؛

انتقاد شدید نوروزی از بازگشت به کار بازنشسته ها/کاهش نرخ بیکاری در کشور صحت ندارد/ مجلس و دولت باید در جهت اشتغال زایی تلاش کنند

دبیر مجمع نمایندگان گلستان با انتقاد شدید از بازگشت به کار بازنشسته ها ، تاکید کرد: چرا در جایی که جوانان فارغ التحصیل و زبده وجود دارد و به حقوق های حداقلی قانع هستند ، بازنشستگانی که حقوق های بالایی دارند آن هم با این تعداد زیاد را برگشت به کار کنیم.

به گزارش گلستان ما؛ رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با گلستان ما با اشاره به مشکلات بیکاری در جامعه، اظهارکرد: نرخ بیکاری در کشور نتنها کاهش نداشته است بلکه افزایش نیز داشته و اعتقاد دارم بانکها در این خصوص همکاری های لازم را انجام نمی دهند و کارگروه اشتغال نیز به درستی شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: بعد از هدف مندی یارانه ها در حوزه صنعت و کشاورزی و خدمات آسیب دیده ایم و همچنین تحریم ها در مسیر اشتغال زایی مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

اقتصاد مولد نداریم که بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم

نوروزی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر اقتصاد مولد نداریم که بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم ، افزود: اعتقاد دارم هم مجلس و هم دولت باید در جهت اشتغال زایی و فراهم کردن شرایط اشتغال تلاش کنند و فضای کسب و کار در کشور باید ایجاد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش عالی در کشور باید با نیاز جامعه تطبیق داده شود و آموزش و پرورش هم دانش آموزان را به مهارت آموزی تشویق نماید.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر گرایش دانش آموزان به رشته های نظری بیشتر از گرایش آنها به رشته های فنی و کارو دانش است ، خاطر نشان کرد: امروز یکی از مهمترین دغدغه  های موجود اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاه است که فضای کار مناسب و ظرفیت به کارگیری این فارغ التحصیلان وجود ندارد که بخواهند در جامعه و در فضای کسب و کار نقش آفرینی نمایند.

وی با تاکید بر اینکه باید از فضای مدرک گرایی خارج شویم، افزود: در حال حاضر باید شرایطی در جامعه فراهم کنیم که فضای کار و تلاش به همراه دانش و تجربه حکم فراما شود همچنین در واحد های درسی دانشگاه ها تجدید نظرهایی باید انجام شود.

کاهش نرخ بیکاری در کشور صحت ندارد

نوروزی در ادامه گفت: کاهش نرخ بیکاری و آمار آن در کشور صحت ندارد و با جرعت می توان گفت همان گونه که ما در گذشته در خصوص اشتغال مشکل داشتیم الان هم داریم ، ما در گلستان رتبه بالای بیکاری را داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلستان به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح است اما مشکلات فراوانی را در بخش کشاورزی دارد، تصریح کرد: 28 کارخانه پنبه استان تعطیل شده و از 157 هزار هکتاری که در استان پنبه کشت می شد و بخش اعظمی از نیروی کار استان را درگیر می کرد در حال حاضر حدود 11 هزار هکتار باقی مانده است.

وی ادامه داد: 23 ناحیه صنعتی موجود با 15 درصد ظرفیت فعالیت می کنند ما چطور می گوئیم در کشور اشتغال زایی شده است.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه پتروشیمی استان در سال 85  کلنگ زنی شده و در حال حاضر علیرغم تلاش های انجام شده حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، پروژه گردشگری جزیره آشوراده از زمان آقای هاشمی مطرح بود ولی هنوز قدمی برداشته نشده است.

وی در ادامه به رتبه پائین استان در صنعت اشاره کرد و تصریح کرد : دولت ابلاغ کرده است که ادارات و سازمانهای دولتی هیچ جذب جدیدی نداشته باشند ، چگونه نیرو وارد شده است، کدام بنگاه تولیدی و صنعتی نیروی جدید جذب کرده است .

نوروزی به پتانسیل های بالای گردشگری استان اشاره کرد و گفت : با این همه سهم ما از گردشگری حدود 0.5 درصد است چطور می توانیم بگویم اشتغال ایجاد کرده ایم.

انتقاد شدید از بازگشت به کار بازنشستگان

وی با انتقاد شدید از بازگشت به کار بازنشسته ها ، تاکید کرد: چرا در جایی که جوانان فارغ التحصیل و زبده وجود دارد و به حقوق های حداقلی قانع هستند ، بازنشستگانی که حقوق های بالایی دارند آن هم با این تعداد زیاد را برگشت به کار کنیم.

دبیرمجمع نمایندگان استان گلستان در ادامه افزود: فضایی در کشور ایجاد نشده که جوانان وارد عرصه کار شوند که نرخ بیکاری کشور پائین بیاید.

وی با اشاره به طرح سوال خود از وزیر کار ، خاطر نشان کرد : وضعیت کشور در اشتغال زایی بسیار بغرنج است و کارگروه اشتغال زایی که خود رئیس جمهور ریاست آن را برعهده دارد و دبیر آن نیز وزارت کار است جلسات بی حالی را برگزار می کند و مصوبات آنچنانی که باید داشته باشد را ندارد.

نوروزی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر روی مشکلات معیشتی مردم افزود : مردم حماسه سیاسی را در خرداد ماه سال گذشته شکل دادند اما حماسه اقتصادی در کشور اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: اگر موضوع اشتغال جوانان حل شود بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات وابسته به بیکاری جوانان در جامعه حل خواهد شد .

دولت و مجلس باید اقدامی اساسی برای حل مشکل اشتغال انجام دهند

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در مسئله اشتغال زایی کوتاهی صورت گرفته است ، افزود: هم دولت و هم مجلس باید تمام تلاش خود را انجام دهند و فکری اساسی در غالب طرح و لوایح ارائه نمایند تا مشکلات اشتغال زایی برداشته شود و فضای اشتغال را در جامعه ایجاد نمایند.

وی با بیان اینکه دولت ظرفیت حضور این همه نیروی کار را در بدنه خود ندارد ، افزود : قانون اساسی ما را موظف به ایجاد فضای اشتغال کرده است و باید بستری ایجاد کنیم که افراد بتوانند برای خود اشتغال زایی کنند.

نوروزی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت باید آمارهایی که داده می شود را بررسی و راستی آزمایی کند چون به اعتقاد من بسیاری از این آمار ها صحت ندارد و غیر واقعی است و باید بررسی شود طرح های اشتغال زا چه تاثیر و رندی را طی کرده است و تا چه میزان در اشتغال زایی موفق بوده است.

وی با انتقاد از روش سرمایه گذاری بانکها ، تاکید کرد: به جای اینکه سرمایه گذاری ها در داخل کشور و در شهرکهای صنعتی انجام شود، سرمایه گذاری ها در خارج از کشور انجام شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ، افزود :امروز فشار های اقتصادی روی اقشار کم در آمد و آسیب پذیر است و باید همانطور که مقام معظم رهبری از مجلس و دولت مطالبه کرده است باید تلاش و کار جهادی شود تا مشکلات مردم مرتفع گردد.

وی با اشاره به اینکه ما باید از ظرفیت های موجود بهترین استفاده را انجام دهیم ، گفت: دولت با عنوان تدبیر و امید آمده است و مردم هم امیدوار به رفع مشکلاتشان توسط دولت هستند.

موفقیت دولت در واقع موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است

نوروزی درادامه تاکید کرد: موفقیت دولت در واقع موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و موفقیت مردم سالاری است.

وی درادامه گفت: به جای روزمرگی باید آسیب های موجود در کشور شناسایی شود و با مدیریت و تلاش جهادی در صدد رفع مشکلات برآییم.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: امروز کشور نیاز به روحیه انقلابی دارد همانگونه که جهاد سازندگی و کمیته های انقلاب در جهت آبادانی این کشور تلاش می کردند امروز هم مسئولین باید با همان روحیه که اولویت اولشان خدمت گذاری به مردم بود فعالیت های خود را ادامه دهند .

وی در ادامه ازعملکرد دولت در بخش بهداشت و درمان تشکرکرد و گفت: همانگونه که حضرت آقا گفتند و زارت بهداشت مردم را نسبت به نظام علاقمند کرد بقیه ارکان دولت هم باید تلاش کنند و اینگونه به حرکت خود ادامه دهند.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان خاطرنشان کرد: ما نباید با آمار دادن کار را پیش ببریم ، باید مشخص باشد از چه نقطه ای کار را شروع کرده ایم و تا کجا کار ها پیشرفت داشته است و مبنا را باید آمار بانک مرکزی و مرکز آمار قرار دهیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

بصیر

خداروشکر میکنیم استان ما چنین نماینده ای داره که فارق از مسایل سیاسی حرف دل مردم و میزنه لااقل..خداوند حفظش کنه...

0
0
پاسخ
1393-07-24 18:43
ایوب

زنده باد حاج رحمت

0
0
پاسخ
1393-07-25 12:02
علی

خدا وکیلی آقای نوروزی حرف دل جوانان رو میزنه.کاش سایر نمایندگان استان هم اینگونه باشند.خدا قوت آقای نوروزی

0
0
پاسخ
1393-07-27 01:06

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.