1396-06-14 13:29
925
0
43660
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

نظام بانکی کشور پاسخگوی محرومان نیست/ ایجاد صندوق قرض‌الحسنه با محوریت مساجد

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بسیج و امداد دونهاد شبیه به هم هستند: کار بسیج بیش از خدمت به مردم و رسیدگی به نیازهای مستضعفین است.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ مهندس پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه بسیج و کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد نیز مانند بسیج است، افزود: کمیته امداد و بسیج هر دو نهاد امدادگر هستند و در تمام نقاط ایران گسترده هستند.

وی با تأکید براینکه بدون روحیه بسیجی امداد ما به نتیجه نمی رسد، اظهار داشت: بسیج نیز آمیخته با امدادگری است؛ ما در امداد باید روحیه فرهنگ و انقلابیگری داشته باشیم و بسیج نیز عینا دارای همین روحیه است.

فتاح با اشاره به اینکه همیشه در حوادث اولین نهادی که به داد مردم رسیده بسیج است، ادامه داد: تفاهمنامه میان سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش از این، اجرایش را عملیاتی کرده که این بواسطه روحیه جهادی این دونهاد است و امروز صرفا امضا می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه همدلی این دونهاد بویژه در اردوهای جهادی بسیار زیاد است، تصریح کرد: کارهای مشترک زیادی در ساخت هزاران خانه و جهیزیه ها و ده ها هزار نوشت افزار میان بسیج و امداد انجام شده است و سال گذشته با همکاری بسیج ١٠ هزار مددجوی امداد با هدف آشنایی بیش از پیش با فرهنگ دفاع مقدس به راهیان نور رفتند.

این مقام مسئول یادآور شد: آماده همکاری عمیق تر با بسیج هستیم تا تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری را در خصوص رسیدگی به معیشت مردم محقق کنیم و باید همه مسئولین کشور به این دغدغه رهبری معظم انقلاب، جامعه عمل بپوشانند.

فتاح خاطر نشان کرد: خودکفایی، اصلی ترین مأموریت ما است که بتوانیم به افراد نیازمند، آموزش دهیم و با وام و سایر تسهیلات حمایتشان کنیم تا خودکفا شده و از کمیته امداد بی نیاز شوند.

رئیس کمیته امداد در پایان بیان کرد: در هم تنیدگی بسیج و کمیته امداد یک وجه مشترک دیگر هم دارد و آن اینکه بسیاری از امدادگرهای ما بسیجی هستند. کارهایی که بسیج میکند خودش تامین منابع میکند و در اکثر موارد؛ خود بسیج آورده دارد و به کمک امداد امده است.

بسیج به کمک امداد آمده است/بدون روحیه بسیجی؛ امداد به نتیجه نمی‍‌‎رسد

بسیج به کمک امداد آمده است/بدون روحیه بسیجی؛ امداد به نتیجه نمی‍‌‎رسد

نظام بانکی کشور پاسخگوی محرومان نیست/ ایجاد صندوق قرض‌الحسنه با محوریت مساجد

در ادامه رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: متأسفانه در بسیاری از مسائل، نظام بانکی کشور پاسخگوی محرومان نیست، به همین دلیل بسیج به دنبال این است که اشتغال و مهارت‌زایی کرده و صندوق‌های قرض‌الحسنه را با محوریت مساجد راه‌اندازی کند.

وی افزود: بسیج همیشه کنار کمیته امداد است تا به محرومان و نیازمندان خدمت‌رسانی مناسب داشته باشد.

سردار غیب پرور ادامه داد: یکی از اقدامات مشترک، ایجاد مهارت در میان محرومان است و امروز راهی را که آغاز کرده‌ایم، متناسب با هدف، جغرافیای هدف را درنظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: متأسفانه درگذشته اردوهای جهادی را بدون توجه به جغرافیای هدف، اعزام می‌کردیم اما در طرح جدید، گروه‌های جهادی به مدت سه تا پنج سال در یک منطقه خاص مستقر می‌شوند تا خدمات بهتری ارائه دهند.

غیب‌پرور گفت: احداث 10 هزار واحد مسکن را برای نیازمندان امضا کرده‌ایم و به اشتغالزایی 7 هزار نفر کمک خواهیم کرد و چند برابر این آمار را به صورت غیرمستقیم کمک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در سراسر کشور با محوریت مساجد دنبال می‌شود، به طور یکه 7600 مسجد به عنوان هدف مشخص شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: نظام بانکی کشور در بسیاری جاها پاسخگوی محرومین نیست، به همین دلیل بسیج باید پای کار بیاید و در حوزه اشتغال و ایجاد مهارت اقدام کند.

وی افزود: قرار است در ۳۲۰ نقطه از محلات شهرهای بزرگ، که بیشترین آسیب اجتماعی را در خود دارند خدمات ویژه در قالب خدمات مددکاری و ... ارائه دهیم که به این ترتیب، بسیج در حوزه آسیبها توجه و رسیدگی بیشتری خواهد داشت.

محورهای همکاری توافقنامه کمیته امداد و سازمان بسیج مستضعفین در 26 محور تعیین شده است که مشارکت در احداث 10 هزار واحد مسکونی، ایجاد طرح اشتغالزایی برای 7 هزار نفر، ارائه خدمات سلامت به 500 هزار نفر، ایجاد گروه‌های جهادی، کمک به بازاریابی و فروش محصولات، همکاری برای آزادی زندانیان نیازمند، تهیه لوازم ضروری زندگی و مشارکت در جذب حامیان ایتام نمونه‌هایی از این موارد همکاری است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.