1396-06-12 11:14
1387
0
43577
سردار صادقی در جمع نخبگان علمی استان:

گلستان از نداشتن آمایش سرزمینی خیلی آسیب دیده / اراده سپاه تسهیل گری در جریان نخبگی و خلاقیت است / جرات تحقیق در جوانان ایجاد شود

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان به لحاظ نداشتن سند آمایش سرزمینی آسیب می بیند گفت :کارگروه بومی سازی علوم مبتنی بر شرایط استان تشکیل شود و در بحث هایی چون کشاورزی و دریا ورود کند .

به گزارش گلستان ما ؛ سردار رحمت الله صادقی صبح امروز یکشنبه 12 شهریور در مراسم تجلیل از نخبگان علمی بسیج استان گلستان اظهار کرد : اراده سپاه به تسهیل گری جریان نخبگی ، طراحی ، ابتکار و خلاقیت است و برای ایجاد این روند داخلی استانی با محوریت مجموعه سپاه و بسیج لازم است یک جلسه ای برای هفته بعد با حضور روسای کارگروهها  گذاشته شود تا راجع به موضوعات بحث و بررسی شود .

سردار صادقی افزود : نگاه بنده راجع به موضوعات علمی و فناوری اصل تحقیق است ولو اینکه به نتیجه نرسد فلذا ما این حمایت را به شرط تملیک نداریم و همین که جوان بیاید و این جرات را علنی و مطرح کرده و ورود بکند، برایمان خیلی مهم است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در چرخه دستگاههای اجرایی و مشکلات زیر ساختی استان گلستان تصریح کرد : استان گلستان سند آمایش سرزمینی ندارد و از این موضوع به شدت آسیب می بیند و طرح های ملی ، منطقه ای و محلی ما مبتنی بر راهبردها و بخش های کشاورزی ، صنعت ، خدمات و علم و فناوری نیست و یک در همریختگی در حوره های تصمیم گیری تاکتیکی و عملیاتی و ساختاری ما وجود دارد .

فرمانده سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد : این مشکلات وجود دارد اما فی نفسه باید این مجموعه روی آنها تمرکز کرده ولو اینکه چرخه تولیدات کم هم باشد ولی باید کار کرد و این را هم بدانیم که بیشتر از این هم جای کار وجود دارد چون ما هنوز با مدیران استان و استاندار ننشستیم و اگر بتوانیم این موضوعات و اختراعات را به آنها نیز انتقال دهیم و از راه درستی ورود کنیم کارهای زیادی را می شود در سطح استان گلستان انجام داد .

صادقی اضافه کرد : موضوعات و مشکلات استان از قبل باید توسط کارگروه ها مشخص شود و بتوانیم موضوعات را پیش بینی کنیم و اگر داخل برنامه قرار نگیرند اجحاف خواهد شد لذا روسای کارگروه ها مدلی را تعریف کنند که ما بدانیم حداقل برای سال 97 چه می خواهیم و می خواهیم روی چه موضوعاتی کار کنیم و حداقل تئوری این مطالب را داشته باشیم.

وی یادآور شد : ما باید درک درستی از وضعیت استان داشته باشیم و جوری نباشد که ما را داخل عمل انجام شده بیندازند لذا یک چهارچوب عملیاتی تعریف شود و ما هم پشتیبانی می کنیم منتهی باید از قبل پیش بینی و راهکارها را هم داشته باشیم .

سردار صادقی گفت : کارگروه بومی سازی علوم مبتنی بر شرایط استان تشکیل شود و در بحث هایی چون کشاورزی ، دریا ، آب شیرین کن و سیستم های رطوبت هوا و .. ورود کند و اگر بتوانیم روی موضوعات خاص بومی تاکید کنیم راحت تر کار می کنیم .

وی در پایان نظرات نخبگان و مخترعین را قابل اعتبار دانست و افزود : از این که امروز در جمع شما بودم خیلی استفاده کردم و قطعا در ادامه نیزحامی شما خواهیم بود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.