1396-04-27 05:40
1910
0
41581
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان :

25 هزار شغل با اجرای بستۀ فراگیر اشتغال در استان ایجاد می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گنبدکاووس گفت: با اجرای بستۀ فراگیر اشتغال 971 هزار شغل در کشور ایجاد می شود، که سهم استان گلستان از این میزان اشتغالزایی 25 هزار نفر است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سعید مازندرانی افزود: 70هزار بیکار در گلستان ثبت شده است که  با توجه به اینکه سالیانه 10 تا 15 درصد بیکار جدید به آمار اضافه می شود سعی می کنیم 0/8 تا یک درصد کاهش بیکاری داشته باشیم.

مازندرانی برندسازی برخی قابلیت های منطقه از جمله صنایع دستی و زیورآلات ترکمن با توجه به استانداردهای تعیین شده را فرصتی برای ایجاد مشاغل مرتبط دانست که می تواند در یکی از شهرهای استان دایر شود.

وی با عنوان نرخ 6/13 درصدی بیکاری در بهار 96 در استان تصریح کرد: این نرخ در مدت مشابه سال گذشته، 8/13 درصد بوده که با توجه به تعداد فارغ التحصیلان و بانوانی که وارد بازار کار شده اند؛ علی رغم اقدامات خوبی که انجام شده است، کاهش این نرخ بیکاری چشمگیر نیست.

وی بر ضرورت هماهنگی در آموزش های لازم و بر اساس نیازسنجی های انجام شده تاکید کرد و  گفت: با این نگاه باید سند آموزشی  و مهارت آموزی جامعی ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان همچنین اظهار کرد: جمعیت فعال استان گلستان 39 درصد بود و امسال یک میلیون و 200 هزار نفر فارغ التحصیل و بانوی جویای کار وارد بازار کار در کشور خواهد شد که با توجه به شرایط استان گلستان این میزان شدت بیشتری دارد.

مازندرانی با تاکید بر ایجاد اشتغال در شور ادامه داد: طبق بستۀ فراگیر اشتغال تعداد 246 هزار شغل در بخش صنعت، 90 هزار شغل در بخش کشاورزی ایجاد می‌شود و امسال نیز 20 درصد از تسهیلات به بخش تعاون اختصاص داده می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به بند الف و ب تبصره 18 قانون بودجه اظهار کرد: قرار است از محل این قانون 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات همراه با یارانه به ایجاد و حمایت از شغل پایدار اختصاص داده شود.

وی سهم گلستان از این سهیلات را خوب خواند و ادامه داد: میزان پرداخت تسهیلات در روستاهای مناطق مرزی را بین صفر تا یک درصد عنوان کرد و گفت: این تسهیلات در دیگر روستاها از 6 تا 8 درصد خواهد بود.

14 روستای بدون بیکار در دستور کار اداره کار و تعاون گلستان

سعید مازندرانی گفت: امسال با حمایت صندوق صندوق کارآفرینی و امور روستایی استانداری مقرر شده است تا 14 روستای بدون بیکار در نظر گرفته شود که در صورت اجرای موقیت آمیز، در دیگر روستاها نیز اجرا خواهد شد.

وی با تاکید به نگاه ویژه بر توسعۀ درون زا تشریح کرد: در این راستا نباید به فرصت های شغلی، خدماتی و تولیدی بیرون چشم داشته باشیم و رویکرد اصلی ما کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد مردم است که در این راه بهتر است نگاه به توسعۀ درون زا باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.