1396-04-19 11:26
1166
0
41247
روزنامه ابتکار خبر داد:

اصلاح‌طلبان از روحانی سهم‌ بیشتری می‌خواهند

روزنامه ابتکار نوشت:‌ اصلاح‌طلبان این بار انتظار بیشتری از روحانی دارند و سهم‌خواهی بیشتری هم کرده‌اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از مشرق، درحالی که رایزنی‌ها برای انتخاب اعضای کابینه دولت آینده ادامه دارد یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب خبر داد که اصلاح‌طلبان از روحانی انتظار بیشتری داشته و درخواست سهم بیشتری هم کرده‌اند.

روزنامه زنجیره‌ای ابتکار با اشاره به اینکه حسن روحانی در تایید وزرای پیشنهادی‌اش در مجلس نیازمند اصلاح‌طلبان است، نوشت:‌ هر چند روحانی امیدوار است دولت دومش با دست‌انداز کمتری از سد مجلس عبور کند اما بدون شک وزن بالای ولایی‌ها در مجلس و مواضع نامشخص فراکسیون مستقلین مجلس سبب خواهد شد که کار روحانی در این مرحله هم چندان راحت نباشد.

این روزنامه با اشاره به فشار اصلاح‌طلبان خارج از مجلس به عارف می‌افزاید:‌ در این شرایط نگاه‌ها به سمت محمدرضا عارف است. محمدرضا عارف این بار آزمون دشوارتری دارد؛ از یک سو اصلاح‌طلبان خارج از پارلمان هستند که انتظار دارند فراکسیون امید مجلس همراه با تصمیمات برون پارلمانی با کابینه روحانی هماهنگی‌های لازم را اتخاذ کند. خاصه آنکه اصلاح‌طلبان این بار انتظار بیشتری از روحانی دارند و سهم‌خواهی بیشتری هم کرده‌اند. اصلاح‌طلبان انتظار دارند موضع‌گیری کلان این جریان درباره هر وزیر پیشنهادی در صحن مجلس هم انعکاس پیدا کند.

روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار در ادامه می‌نویسد: آنجایی که پیوند خوردن رای فراکسیون امید و مستقلین می‌تواند خواست اصلاح‌طلبان را به کرسی بنشاند. پیوندی که بدون شک نیازمند لابی‌های پشت پرده خاصه در سطح کلان آن و از سوی عارف است. دولتی‌ها نیز یک چشم امیدشان به عارف مجلس است، آنها گرچه تلاش کرده‌اند همزمان امیدی‌ها و مستقلین مجلس را همراه خود نگاه دارند تا در بزنگاه‌های پارلمانی دستشان در مقابل منتقدان ولایی‌شان خالی نماند اما در جریان رای اعتماد به کابینه بدون شک نیاز آنها به عارف بیش از گذشته خواهد شد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.