1396-04-06 14:20
1619
0
40727
آیا خلع ید صورت می گیرد ؟

سفر احتمالی یک هیئت بازرسی از کمیسیون اصل نود به گلستان / بازنگری در واگذاری های سایت میگو گمیشان

 11 تیرماه کمیسیون اصل نود جلسه فوق العاده دارد و با توجه به مسائل جدید گفته شده یک هیئت بازرسی از کمیسیون اصل نود به سایت میگو گمیشان سرکشی خواهد کرد و ا نزدیک واگذاری ها را مورد بازبینی مجدد قرار خواهد داد .

به گزارش گلستان ما ؛ چهارشنبه 30 فروردین ماه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با حضور مدیران ارشد دو استان گلستان و خراسان شمالی تشکیل جلسه داد تا به شکایت شرکت تعاونی ماهیان گرمابی حاشیه اترک رسیدگی کند .

شرکتی که با 1200 نفر اشتعالزایی و تولید ارزش افزوده 28 میلیارد تومان در سال از ارکان اصلی تولید ملی و اشتغال در استان به شمار می رفت که در اثر بدعهدی و عدم تعامل استان خراسان شمالی در واگذای حق آبه استان گلستان از رودخانه اترک دچار ورشکستگی شد.

کمیسیون اصل نود به مدیران ارشد گلستان ماموریت داد تا با بررسی بیشتر این موضوع ، خسارتهای وارده به این شرکت تعاونی را جبران نمایند که تاکنون علیرغم نامه پیرو برای پیگیری این موضوع هنوز مدیران گلستان و از جمله معاون اقتصادی استاندار گلستان(مخاطب اصلی این کمیسیون) جوابی به نامه های کمیسیون اصل نود مجلس نداده است .

کمیسیون اصل نود مجلس برای جبران خسارتهای این شرکت یشنهاد واگذاری بخش هایی از لاین دوم سایت 4 هزار هکتاری میگو گمیشان را پیشنهاد کرد و این موضوع نیز با موافقت سازمان شیلات ایران و مدیریت آبزی پروری آن قرار گرفت و طی نامه ای به قدس علوی مدیر کل شیلات استان گلستان و مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خواستار اولویت گذاری شرکت تعاونی ماهیان گرمابی حاشیه اترک در واگذاری های اراضی سایت گمیشان شدند .

اما مشکل اینجاست که باید از شرکتی زمین خلع ید شود تا از آن قسمتی که طبق تعهد فعالیتی در آن نشده به شرکت تعاونی ماهیان حاشیه اترک داده شود . گویا درگیری ها بر سر خلع ید بیش از 250 هکتار از اراضی لاین 2 که در اختیار شرکت مامسا هست می باشد .

طبق نظر شیلات استان این شرکت تاکنون 75 هکتار از تعهدات خود را عمل کرده که از نظر شیلات خلاف قرار داد است و باید خلع ید شود اما مدیران این شرکت معتقدند که در بخش هایی از قرارداد به این شرکت اجحاف شده است  و طی نامه ای بلند بالا به اداره شیلات اظهارات خود را بیان کرده اند .

همچنین سید عباس حسینی مدیر کل اسبق شیلات و فرماندار فعلی گرگان مشاور اصلی شرکت مامسا می باشد و گفته می شود بر سر این شرکت و سایر مسائل مشاوره ای شیلات و سایت میگو گمیشان روابط خوبی بین مدیر کل فعلی با وی وجود ندارد چه اینگه گفته می شود با پیگیری سید عباس حسینی تعدادی از بازنشسته های یک نهاد نظامی نیز توانسته اند در این سایت مزرعه تولید میگو بگیرند .

در همین حال کمیسیون خلع ید با محوریت رئیس سامان کشارزی استان حرف اول و آخر را می زند و مختار مهاجر کسی که پارتی بازی ، تبعیض و یکجانبه نگری در دیدگاه های او جای ندارد ،  قرار است بزودی در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد .

آنچه که مشخص است و از حال و هوای شیلات بر می آید آنها با خلع ید بخش هایی از لاین 2 از شرکت مامسا موافقند اما اولویت ها   مشخص نیست  .

در همین حال 11 تیرماه کمیسیون اصل نود جلسه فوق العاده ای در این خصوص دارد و با توجه به مسائل جدید گفته شده یک هیئت بازرسی از کمیسیون اصل نود به سایت میگو گمیشان سرکشی خواهد کرد و ا نزدیک واگذاری ها را مورد بازبینی مجدد قرار خواهد داد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.