1396-04-04 08:10
1304
1
40695
مومنی عنوان کرد:

رقابتی شدن اقتصاد و کاهش هزینه ها مزیت اقتصاد دیجیتال است

نشست اقتصاد دیجیتال و راهکارهای افزایش سهم آن در استان گلستان با هدف رفع چالش ها و موانع پیش روی فعالین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش اقتصادی برگزار شد.

به گزارش گلستان ما ؛ حسین مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: بحث اقتصاد دیجیتال از بخش های کمک کننده در جهت توسعه کشور است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با تاکید بر استفاده همگانی از سرویس ها، فن آوری های ارتباطی و اطلاعاتی گفت: توجه به شاخص های فناوری اطلاعات و رشد در حوزه ICT با رعایت ارزش های فرهنگی و اجتماعی امکان پذیر بوده و توسعه محتوای بومی که به ارزش های فرهنگی و هنجارهای اجتماعی در کشور کمک کند حائزاهمیت است.

وی در ادامه رقابتی شدن اقتصاد را از دیگر مزایای اقتصاد دیجیتال عنوان نمود و گفت: اقتصاد دیجیتال بر پایه فناوری‌های دیجیتال و وسایل الکترونیکی شکل و با گسترش فناوری اطلاعات در سایر کشورها و جوامع جای اقتصاد سنتی را گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کاهش هزینه‌ها را مهمترین مزیت این نوع از اقتصاد دانست و گفت: در حال حاضر با سیستم بانکداری الکترونیک بیشتر امور بانکی را می‌توان از طریق اینترنت و گوشی همراه انجام داد و نیاز به مراجعه مستقل، صرف وقت و هزینه نیست.

مومنی در انتها پروژه های ICT اجرا شده در کشور طی یک ساله گذشته را تشریح نمود و افزود: گسترش اینترنت در مناطق روستایی، تاسیس مراکز ICTروستایی، اجرای شبکه ملی مدارس، شبکه ملی علم و فن آوری کشور برای اتصال مدارس و دانشگاه ها،  ارائه سرویس های دولت الکترونیک و توسعه شبکه ملی اطلاعات از جمله طرح های اجرا شده در کشور است که زمینه ی لازم برای رشد و شکوفایی اقتصاد دیجیتال را شکوفا می کند.

خبرنگار : پویا مفرد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

منتقد

ایشان همچنین بفرمایند در زمان مدیریت شون چه کارهایی در جهت توسعه آی تی و کسب و کارهای دیجیتال در استان کردند به غیر برگزاری چند نشست و همایش برگزار شده ؟

0
0
پاسخ
1396-04-04 11:40

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.