1396-04-02 19:21
2872
1
40646
یادداشت گلستان ما در مورد حواشی امروز تهران ؛

روحانی بنی صدر نیست اما لازم است چند نکته را بداند

روحانی بنی صدر نیست و بنی صدر نمی شود اما او دیگر راه بازگشت ندارد ، شاید تا الان می توانست کاستی ها را به گردن دولت گذشته بیندازد اما در دوره دوم دیگر نمی تواند چون دولت گذشته خودش می باشد.

به گزارش گلستان ما ؛ مراسم راهپیمایی امروز روز قدس در تهران یک حاشیه جدی داشت و آن هم شعار دادن عده ای علیه روحانی رئیس جمهور بود ، وقتی روحانی می خواست سوار ماشین خود شود عده ای شعار"مرگ بر منافق" ، "مرگ بر دروغگو" ، "مرگ بر آخوند آمریکایی" و "روحانی -  بنی صدر پیوندتان مبارک" سردادند .

البته خاستگاه شعاردهندگان معلوم نیست و گمانه زنی ها از یک نوع تندوری راستگرایانه علیه تحرکات ، رفتارها و سخنان اخیر رئیس جمهور حکایت دارد و از طرف دیگر شاید هم یک مظلومیت مصنوعی از طرف اطرافیان رئیس جمهور برای رهایی از فشار عدم تحقق وعده ها و به نتیجه نرسیدن برجام باشد .

بنظر نگارنده این حرکت علیه رئیس جمهور مملکت به هیچ وجه درست نبود و برخورد با عاملان از هر گروه و دسته ای که باشند ، ضروری است و نباید جایگاه رئیس جمهور یک کشور مانند ایران در روزی مانند قدس که مسیر همه مشتها بر دهان اسراییل و استکبار است مخدوش شود .

اما اگر از منظر دیگری به این واقعه تلخ بنگریم این موضوع می تواند برای خود روحانی یک تلنگر و تذکر برای بازخوانی رفتارها و سخنان جنجال برانگیز روزهای اخیر و چهار ساله گذشته اش باشد .

متاسفانه بکاربردن برخی الفاظ تند در کلام رئیس جمهور و تشکیک در برخی مبانی دینی مانند آنچه اخیرا در باب ولایت علی بن ابیطالب و رهبری جامعه اسلامی از طرف ایشان گفته شده به همراه امضا اسنادی چون 2030 که با روح مسلمین متعارض است بخش هایی از جامعه از جمله علما و متدینین را مشوش کرده است .

رئیس جمهور در چهار ساله گذشته در زمینه رونق اقتصادی ، تولید ، اشتغال ، مهار گرانی و بیکاری و عبور از رکود توفیقی نداشته و از آن طرف آمریکا نیز با بازیچه قرار دادن برجام هر روز تحریم های جدید و البته سنگین تری را علیه ایران تصویب می کند .

روحانی بجای پرداختن به موضوعات فوق که از چالش های اصلی کشور هستند خود را درگیر مسائلی چون کنسرت ، ربنای شجریان ، ورود زنان به ورزشگاهها ، اردوهای مختلط دانشگاهی و اینگونه موارد نموده که این نوع رویکرد برای اکثریت جامعه قابل هضم نیست .

مردم دوست دارند رئیس جمهور بجای اصرار بر موارد فوق به مهار گرانی و تورم ، حل مشکل بیکاری و اشتغال ، رونق تولید ملی و اقتصاد و کود حاکم بر کشور فکر کند نه چیزهایی که مد نظر چند درصد جامعه هستند ولی متاسفانه با رسانه هایی که در دست دارند صدای آنها تا آن طرف آبها به گوش می رسد.

روحانی بنی صدر نیست و بنی صدر نمی شود اما او دیگر راه بازگشت ندارد ، شاید تا الان می توانست کاستی ها را به گردن دولت گذشته بیندازد اما در دوره دوم دیگر نمی تواند چون دولت گذشته خودش می باشد از این رو او تحت فشار زیادی است که چگونه دوره دوم خود را به انتها برساند .

از طرفی رئیس جمهور در سیاست خارجی شکست خورده و آمریکایی ها زیر قراردادشان زدند و از طرفی وزرای ناکارآمد و پیر و خسته توان و برنامه ای برای نجات کشور از وضعیت فعلی ندارند .

روحانی یک اشتباه بزرگ دیگر هم دارد و آن هم استفاده از اصلاح طلبانی است که بیشتر از خدمت به مردم ، خدمت به خود و جناحشان را مقدم می دارند و بیش از اینکه وقت بگذرد او باید فکری برای این جماعت سیاسی کار بکند که به جان دولت اعتدال افتاده اند .

اگر چه این شکل اعتراض هرگز درست نیست اما باید قبول کرد این افراد از مردم همین کشور هستند که به راه و روش روحانی انتقاد دارند و روحانی نیز درک کند که اینگونه اعتراضات قطعا در عملکرد او و دولتمردانش ریشه دارد لذا به دنبال خشکاندن این ریشه ها باشد و گرنه محکوم نمودن و یا دستگیری و مجازات عاملان این حرکت دردی را دوا نمی کند چون مشکلات همچنان وجود خواهند داشت .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

منصوری

سلامتحلیل بسیار درستی است. از نویسنده محترم کمال تشکر و قدردانی را دارم.با سپاسدکتر منصوری

0
0
پاسخ
1396-04-02 21:06

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.