1396-03-28 09:59
769
1
40395
دستگاه قضا با شایعه‌پراکنان برخورد کند؛

شایعه دستگیری افراد مشکوک در شب‌های ماه مبارک رمضان گالیکش تکذیب شد

یک منبع آگاه شایعه دستگیری افراد مشکوک در شهرستان گالیکش که قصد انجام اقدامات خرابکارانه را داشته‌اند تکذیب کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، طی روزهای اخیر در فضای مجازی خبر دستگیری افرادی که در شب‌های قدر قصد انجام اقدامات خرابکارانه در شهرستان گالیکش را داشتند منتشرشده بود.

یک منبع آگاه در این خصوص به نیلکوه گفت: خبر دستگیری افرادی که قصد انجام اقدامات خرابکارانه در شهرستان گالیکش را داشته‌اند صحت ندارد و تاکنون نیز چنین مطلبی به ما گزارش نشده است.

وی افزود: نباید به شایعات دامن زده شود و مردم به شایعات توجهی نداشته باشند و در صورت مشاهده رفتارهای مشکوک توسط افراد ناشناس با شماره 110 پلیس، 113 وزارت اطلاعات و 114 اطلاعات سپاه تماس حاصل کنند.

بر اساس ماده 18 قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به‌قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به‌وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با‌‌ همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا به‌عنوان نقل‌قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به‌طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس تا دو سال یا جزای نقدی تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

حال که افراد معلوم‌الحال اقدام به انتشار این خبر کذب با اهداف مختلفی که یک نمونه آن می‌تواند برای ایجاد وحشت و ترس در جامعه باشد کرده‌اند؛ انتظار است دستگاه‌های ذی‌ربط با قانون‌شکنان برخورد و اقدامات لازم قانونی را انجام دهد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.