1396-03-29 06:26
4582
0
40372
در تاریخ 7 حزیزان صورت می گیرد:

امکانات ویژه درمانگاه سپاه نینوا برای حجامت در روز 30 خرداد ماه

درمانگاه امام جعفر صادق سپاه نینوا گلستان به مناسبت 7 حزیزان یا 30 خرداد ماه امکانات ویژه ای برای حجامت به متقاضیان می دهد .

به گزارش گلستان ما ؛ چون حجامت یکی از ارکان بسیار مهم طب اسلامی ‌ـ ‌سنتی می باشد، در این فرصت به منظور ایجاد انگیزه، ساز و کار تأثیر حجامت و گوشه ای از فوائد حیرت انگیز و اثبات شده آن با بیانی ساده تقدیم می شود :

   الف) ساز و کار تأثیر حجامت :

بطور خلاصه می توان گفت حجامت با

 1) پا لایش خون از طریق خارج کردن فضولات و سموم خونکه بر اثر فعل و انفعالات اعضای مختلف بدن، سوخت و سوز مواد غذائی، آلودگیهای آب وهوائی و دَه ها عامل دیگر ایجاد می گردند.

 2) پاکسازی جداره رگها و عروقِ منتشره در سطح و اعماق بافتهای بدن از رسوبات.

 3) تولید خون تازه از طریق فعال کردن سامانه خونسازی بدن و تزریق آن به چرخه جریان خون بدن ؛ طی فرآیندی شگفت انگیز تمام اعضای بدن را تحت تأثیر قرار میدهد.

به عبارت دیگر حجامت با پالایش خون از فضولات و ترکیبات بیماریزا مثل چربی، قند و اورۀ اضافه و پاکسازی رسوبات چسبیده به جدارۀرگها، راه رسیدن خون تازه و تصفیه شده به بافتهای بدن را تسهیل میکند.

IMG 20170613 180224

ب) گوشه ای از فوائد حجامت :

با توجه به ساز و کار تأثیر حجامت پیشگیری از سکته های مغزی و قلبی، تقو یت سامانه دفاعی بدن و افزایش حافظه از مهمترین فوائد عمومی و اثبات شده حجامت است.

به عنوان نمونه بر اساس تحقیقات یک تیم آلمانی به سرپرستی دکتر یوکا سالونن  که گزارش آن در مجله اشپیگل شماره سپتامبر 1992 درج شده است، حجامت با کاهش میزان آهن سرم از سکته های قلبی و مغزی پیشگیری می‌کند.

•  بهترین فصل برای انجام حجامت، به ترتیب : بهار ـ پائیز ـ تابستان و زمستان است.

•  هفتم حزیران ماه رومی (تقریباً معادل ماه خرداد) بهترین روز انجام حجامت در سال است. تقویمهای نجومی ساده ترین راه جهت تطبیق ماههای رومی با ماههای شمسی است. که در سال 96 برابر با سه شنبه  30 خرداد ماه می باشد.

•  در روایات، بیشترین تأکید برای انجام حجامت روزهای هفدهم، نوزدهم، بیست و یکم و همچنین دوازدهم تا پانزدهم ماههای قمری است.

•  روز پنج شنبه بهترین روز انجام حجامت در طول هفته است.

•  بهترین ساعت انجام حجامت، ساعت دوم و سوم روز یعنی دو یا سه ساعت پس از طلوع آفتاب.

از امام رضا علیه السلام منقول است:

هفتم حزیران را دریابید.اگر در هفتم موفق نشدید در چهاردهم حزیران حجامت کنید) بحار الأنوار (ط – بيروت) ؛ ج‏۵۶ ؛ ص۱۴۳

لذا درمانگاه امام جعفر صادق (ع) سپاه نینوا در تاریخ 7 حزیران برابر با  30 خرداد از ساعت 7 صبح تا ساعت 24 به آدرس گرگان خیابان پاسداران جنب پارک شهر آماده انجام حجامت آقایان توسط آقای سید احمد روهنده با شماره تماس رزرو 09113735680 می باشد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.