1393-07-22 19:30
3527
12
3892
بررسی عملکرد یک ساله استاندار گلستان ؛

یک سال بنفش با وعده و روی کاغذ گذشت /از سیاه نمایی در سخنرانی ها تا پهن کردن فرش قرمز زیر پای دختر یانکی!

سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات در بخش های اقتصادی و عمرانی تا پهن کردن فرش قرمز زیر پای دختر یانکی را می توان جزو نقاط تاریک عملکرد یک ساله استاندار گلستان دانست .

به گزارش گلستان ما ؛ امروز 22 مهرماه اولین سالروز انتخاب دکتر حسن صادقلو به عنوان هفتمین استاندار گلستان است .

جمعه شب 12 مهر ماه 92 ، توافق شبانه 4 نماینده اصولگرای استان با آیت الله نور مفیدی ، بر روی نام دکتر حسن صادقلو به عنوان استاندار گلستان رقم خورد . این 4 نماینده اصولگرا با محوریت و هماهنگی صابری نماینده آزادشهر و رامیان ، به قول برخی سیاسیون محلی ، نرمش به ظاهر قهرمانانه ای از خود نشان دادند و حاضر شدند حسن صادقلو اصلاح طلب را بر راس امور استان بگمارند .

روز دوشنبه 22 مهر ماه 92 ، مراسم معارفه دکتر صادقلو به عنوان هفتمین استاندار گلستان با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد .

دکتر صادقلو در روز اول ورود خود به استان در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با بیان اینکه " که دیگر از سن و سال من شعار زنده باد و مرده باد گذشته و من به فکر توشه آخرتم هستم . " ، اذعان کرد : من به دنبال بسیج همه نیروها و ظرفیت های موجود در استان هستم ، " من آمده ام که جمع کنم نه جنگ . "

همچنین دکتر صادقلو در روز معارفه خود و در گزارش عملکرد 100 روزه خود در سیمای گلستان بر این موارد تاکید کرد : در حوزه انتصابات راهی جز ایمان به شاخص ها نداریم ، باید بگویم که من وامدار هیچ شخص یا گروهی نیستم ، نه شاکله بنده و نه سابقه بنده هیچ کدام نشانی از وامداری ندارند و اصلا من چنین رابطه ای را بر نمی تابم بلکه به دنبال یک رابطه مهربانانه و همکاری دوطرفه هستم ، شاخصه هایی که من در انتخاب و انتصاب افراد بکار خواهم بست شامل مردمداری و مردم مداری ، سابقه مدیریت مفید ، مهربانی با مردم ، پاکدست بودن ، اخلاق صحیح ، وجاهت قانونی و منطقه ای و در انتخاب فرمانداران به بومی بودن تاکید دارم ، اصولگرای معتدل و اصلاح طلب معتدل گزینه دلخواه ماست .

چهره ای که در بدو امر انتخاب و ورود به گرگان فضای رسانه ای استان را پر کرد و موجب خوشحالی مردم استان شد اما در ادامه تمسک ایشان به یک جریانات خاص و بعضا اشخاص موجب شد این همگرایی نسبی به واگرایی تبدیل شود .

و در ادامه کار انتصاب حلقه مشاوران و کارگزاران اجرایی استان از شرق استان و مشخصا رامیان و ... باعث شد تا بخش دیگری از افکار عمومی استان به خصوص غرب استان ریزش کنند و انتقادات زیادی را روانه مدیریت ارشد اجرایی استان داشته باشند که همه استان را به یک چشم نگاه نکرده است .

گویا جدال بخاطر سیطره و حس برتری جویی در استان باعث شد تا مناقشه بعدی میان استاندار و نمایندگان مجلس رقم بخورد تا جایی که که در نشست با حضور وزیر کشور ، نمایندگان بعد از دیدن غیر منتظره استاندار گلستان نشست را ترک کردند و نظری مهر نیز بارها عنوان کرده بود که استاندار را جابجا خواهد کرد و نماینده آزادشهر نیز انتقادات زیادی به دکتر صادقلو نمود .

اما از آن طرف ؛ حذف جریان رادیکال چپ از بدنه استانداری و راندن آنها به حاشیه ، شاید مهمترین کار صادقلو در سال اول بنفش بود . با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بارقه های امید در برخی ورشکستگان سیاسی و سالخورده های اصلاح طلب فزونی یافت تا آنجا که با اعتماد به نفس بالا علیرغم داشتن سوابق در فتنه 88 و مراجع قضایی و ... خود را کاندیدای پست های حساس در استانداری می کردند .

اما تدبیر صادقلو باعث شد که بسیاری از این افراد که گاها ادعای استانداری و در سطحی نازل تر معاونت های آن را داشتند کنار بروند و از طرفی بخشنامه های جدید وزارت کشور هم به کمک استاندار آمد تا راحت تر بتواند این جمع انحصار طلب را دفع کند و نهایتا با دادن چند پست مشاور به آنها قضیه را جمع و جور کرد .

البته فشار این گروه ها در این یک سال از روی صادقلو برداشته نشد و با انجام یک سری رایزنی ها توانستند پست هایی نظیر : مشاور فرهنگی استاندار ، مشاور جوان استاندار و مشاور امور خانواده و بانوان ، مشاور رسانه ای استاندار و ... را بگیرند که البته این سمت ها بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی است .

اگرچه ریشه و خاستگاه انتشار حرف و حدیث های گوناگون در خصوص استاندار و عملکرد وی به همین جریان در حاشیه مانده بر می گردد . حرفهایی از قبیل زمینه چینی برای مجلس ، سفارت در آفریقای جنوبی و برزیل ، استانداری یکساله و ... .

از طرفی می توان برخی رگه های اعتدال را در نیز در رویه های استاندار دید و انتصاب معاونین استاندار و بعضا مدیران دستگاههای اجرایی نشان می دهد که این توصیه رئیس جمهور مبنی بر استفاده از نیروهای فراجناحی تا حدودی لحاظ شده است .

در عرصه اجرا ، تمام فخر دکتر صادقلو شاید روی طرح اشتغالزایی 5000 نفر از فارغ التحصیلان گلستانی در بحث اشتغال دانش بنیان از طریق اجرای پروژه استانداری مجازی باشد که به مدیریت دکتر علی اکبر جلالی در حال پیگیری است و در حال حاضر زود است در مورد نتیجه ، پیشرفت و یا عقب گرد این طرح صحبت شود و ما نیز منتظریم تا مرور زمان ، خبرهای خوشی را در این زمینه به مردم استان و جوانان بدهد .

دکتر صادقلو در یک سال اخیر در سخنرانی های خود یک محور ثابت داشت و آن هم نشان دادن صحنه ای نامطلوب  از گذشته و عقبه استان و اینکه 1000 پروژه زخمی داریم و 30 سال طول می کشد تا این خرابی ها درست شود ، استان را با 65 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته ام ، 5000 نیروی مازاد کار داریم و ... که این طور سخنان معمولا برای فرافکنی و برون رفت از ضعف در حل مشکلات استانی تلقی می شود که مصرفی موقت داشت .

اما در طول یکسال اخیر بلایای طبیعی نیز سایه سنگین خود را از سر گلستان بر نداشتند و سیل های متناوب و آتش سوزی های گسترده در جنگل گلستان و جزیره آشوراده دل بسیاری از مردم را بدرد آورد و از طرفی هزینه های بسیار سنگینی را بر جای گذاشت .

در عرصه فرهنگی که از دغدغه های اصلی و همیشگی مقام معظم رهبری است ، اگرچه برنامه های فرهنگی مختلف ریز و درشتی برگزار شده ولی گویا شاهد نوعی رکود ، پسرفت و بازگشت به زمان اصلاحات هستیم که با پهن شدن فرش قرمز زیر پای دختر یانکی در گرگان و با اجرای آمیخته به ابتذال متعدد گروه های کنسرت و ... افق روشنی برای آن متصور نیست .

yanki

در عرصه اقتصاد و صنعت شاید بتوان تمام فشار استاندار را روی قوانلو مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان احساس کرد که چشم امید استاندار نیز در بخش صنعت به شمار می رود ، قوانلویی که شش ماه است مشغول بکار شده و در این مدت مانورهایی داشته که نشان می دهد می خواهد کاری برای استان انجام بدهد و چرخ های از کار افتاده و فعالیت 30 درصدی کارخانجات استان را افزایش دهد و البته باید به وی و استاندار در حوزه اقتصاد فرصت بیشتری داد .

البته نباید از تلاش های استاندار گلستان در جهت راه اندازی پتروشیمی و تکمیل راه آهن گرگان اینچه برون براحتی گذشت . همچنین درپروژه های زیرساختی استان درز مینه جاده و حمل و نقل ، آب و برق و گاز نیز حوادث خوبی را شاهد بودیم .

همچنین اکثر رویدادها و مسائل مهم و کلان استان بر روی کاغذ و در قابل سند رونمایی و تهیه شده و هنوز در عرصه اجرا چیز قابل لمسی دیده نشده که بتوان به عنوان دستاورد مهم دولت تدبیر و امید لحاظ کرد و فعلا باید به وعده های دولتمردان خوشبین باشیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد .

 

کامران  شبستانی

   

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مصطفی

سلاممهمترین و بهترین سنجش ، افکار عمومی است که در همین نظرسنجی سایت شما میزان مقبولیت استاندار مردمی قابل مشاهده است.چیزی که اصلا قابل انکار نیست.

0
0
پاسخ
1393-07-22 07:17
اوقچی

به شخصه و فعلا و با توجه به سخنان استاندار جدید با ایشان موافقم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

0
0
پاسخ
1393-07-22 07:20
ع . ش

[quote name="مصطفی"]سلاممهمترین و بهترین سنجش ، افکار عمومی است که در همین نظرسنجی سایت شما میزان مقبولیت استاندار مردمی قابل مشاهده است.چیزی که اصلا قابل انکار نیست.[/quote]برو بخواب آقا مصطفی .چند نفر نشستن هر روز چند صد تا رای به استاندار میدن تا در این نظرسنجی کم نیاورد .این را همه می دانند .

0
0
پاسخ
1393-07-22 07:56
مرام لو

دکتر صادقلو پشتش به آیت الله نورمفیدی گرم است و به هیچ کس باج نمی دهد .این استان تا کنون چنین استاندار مقتدر و توانمندی به خودش ندیده است . همه استانداران سابق یکطرف و دکتر به تنهایی یکطرف .عظمت و بزرگی استاندار را خیلی ها نمی توانند درک کنند .

0
0
پاسخ
1393-07-22 07:59
سیاه نمایی بس است

این تیکه سیا نمایی رو خیلی خوب اومدید .رئیس جمهور ، وزرا و استانداران تا قبل از دیدار با رهبری در هفته دولت به مدت یکسال فقط نون سیاه نمایی علیه عملکرد دولت دکتر احمدی نژاد را می خوردند .تا اینکه آقا نهیب زد اگر راست می گویید ضعف عملکرد گذشتگان را با اقدامات خوب و قوی خود نقد کنید .

0
0
پاسخ
1393-07-22 11:32
بوقچی

بنظر می رسد این دولت هم نتواند خواسته ها و مطالبات مردم را پاسخ بدهد ، همه می ایند برای دور و بری هایشان ، هنوز کسی به فکر پابرهنگان نیست . صادقلو هم تاکنون فقط خوب حرف زده و لی در عمل گرانی و بیکاری بیداد می کند.

0
0
پاسخ
1393-07-22 11:34
داوود

شما هم که حواستان نیست هموم به اصطلاح مشاوران کار هایی می کنند که معاونین نمی کنند و این اقدامات دیدن دارد.آنها از همان پست مشاور بهترین بهره برداری را در جهت اهدافشان می کنند.

0
0
پاسخ
1393-07-22 08:47
حسین

دکتر صادقلو قویترین استاندار تاریخ استان گلستان است.

0
0
پاسخ
1393-07-22 10:43
محمدی

البته از لحاظ وزنی و هیکلی از همه قوی تره !

0
0
پاسخ
1393-07-22 14:53
محمدی

از نظر هیکل بله. شیر سوزه

0
0
پاسخ
1393-07-22 11:24
گل

سلام، تا دیروز که همه قصه پست ها و کارهای بر باد رفته استان از طریق استانداران سابق مازندران و ... را می خوردید حال که به فضل خداوند استاندار بومی در جایگاه استاندار است و به نوعی قابلیت ها و توانمندی های استان را خیلی بهتر از دیگران میداند این حرف ها سنگین است. به جای اینکه دست بیعت با ایشان بدهید و یک یا علی بگویید به دنبال حاشیه سازی هستید. خداوند راهنمایتان باشد.

0
0
پاسخ
1393-07-23 01:20
یک دوست

همه به خوبی می دونن که گذاشتن نظر سنجی در شرایطی که عده ای تنها کارشان رصد فضای مجازی و جبهه گیری در مقابل انتقادات از استاندار است، به هیچ وجه قابل استناد نیست. این امر موجب می شود همان عده مانند تظر سنجی های گذشته هر 2 ساعت بتوانند به یک مطلب مثبت بدهند و ... . بنابراین این نظر سنجی اعتباری نخواهد داشت و تنها برای استاندار و رامیانی ها شاید مناسب باشد.بهتر است عده ای که به فکر نظر سنجی هستند نگاهی به اوضاع و احوال استان داشته باشند!!!

0
0
پاسخ
1393-07-23 03:55

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.