1396-02-02 16:26
1049
0
38144
فرمانده سپاه نینوا گلستان:

عرصه ی انقلاب اسلامی عرصه ی اقدام، جهاد، خون دادن، عرق ریختن و کار کردن است

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه عرصه ی انقلاب اسلامی عرصه ی اقدام، جهاد، خون دادن، عرق ریختن و کار کردن است، گفت: بسیج دانشجویی باید تمام وظیفه ی خود را در فرایند تحقق جامعه در پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی به کار ببندد.

به گزارش گلستان ما ؛ سردار رحمت الله صادقی در نشست صمیمی با بسیجیان دانشجو استان گلستان اظهار کرد: یکی از افتخارات بزرگ بسیج دانشجویی ، تاسیس آن به دست معمار کبیر انقلاب است.

وی با اشاره به راهبردهای حضرت امام (ره) و انتظارات مقام معظم رهبری، این تشکل انقلابی را مجاهد و مطالبه گر عنوان و افزود: این تشکل باید در جهت آرمان ها و اهداف پیش روی انقلاب اسلامی در حیات طیبه در لشکر مخلص خدا بدرخشد و به جهت اینکه مرکز سقل پیروزی انقلاب اسلامی حوزه و دانشگاه بوده است پیشرفت ها و توسعه ها با همین محور می باشد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه در تشکیل بسیج دانشجویی چه هدفی وجود دارد و مقام معظم رهبری چه انتظاراتی  دارند، گفت: وظیفه ما حفظ انقلاب اسلامی است  ولی به مفهوم راضی بودن وضع موجود نیست یعنی پاسدار و حافظ انقلاب اسلامی نباید در این تفکر باشد که  تنها باید حافظ  پیروزی به دست آمده باشد بلکه حفظ انقلاب به مفهوم رسیدن به آرمان های انقلاب، اهداف انقلاب و آرزوهای شهداست.

سردار صادقی با تاکید بر اینکه در حوزه تهدیدات سخت باید راهبرد دشمن را فهمید و متناسب با راهبرد دشمن طراحی مقابله با تهدیدات را انجام داد، بیان داشت: بخشی از توان دفاعی ما چه در حوزه سپاه و چه حوزه های دیگر به کمک ظرفیت های بسیجی ها به کارگیری شده است.

وی افزود: در حوزه تهدیدات نیمه سخت نیز موظفیم رصد و اشراف جامعه را در سطح استان به تمام معنا داشته باشم به جهت اینکه بدون رصد و بدون اشراف امنیت استان را نمی توان مدیریت کرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تهدیدات نرم درحوزه اقتصادی و فرهنگی را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان و گفت: سپاه با توجه به اینکه درگیری متقابلی با سازمانهای تهدید کننده نظامی در داخل و خارج دارد در سال 96 نیزاولویت را تهدیدات فرهنگی قرار داده است.

سردار صادقی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در عرصه ی اقتصادی نرخ درآمد سرانه ی استان گلستان در رتبه ی 30 می باشد، تصریح کرد: با توجه به دارا بودن بسیاری از منابع خدادادی و ظرفیت های موجودی که بین مردم این استان وجود دارد می توان گفت خصوصی ترین بخش اقتصاد را از قبیل زمین و ماشین آلات کشاورزی و علم کشاورزی و ... دارا هستیم.

وی افزود: به تبع این مشکل اقتصادی که در خردترین بخش اقتصادی جامعه ماست شاهدیم که در بخش های صنعت و صنایع تبدیلی و وابسته به بخش کشاورزی عاجزیم و این عجز سبب میشود که بخش اول و مهم کشاورزی را با سر پایین بیاورد به شکلی که اگر کشاورزی زمین خود را بفروشد و ماشینی بخرد و در آژانس کار کند برایش به صرفه تر است و یا اگر این پول  را در بانک بگذارد و سودش را بگیرد به صرفه تر می باشد لذا با این روش خود به خود با یکسری سیاست های شکسست خورده ای در بخش اقتصاد مواجه هستیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان بالارفتن آمار طلاق، افزایش نرخ اعتیاد، بزه کاری های اخلاقی و اجتماعی  و ... را از مشکلات بخش اقتصاد دانست و ابراز کرد: تهدیدات نرم دشمن در کنار این مشکلات را نمی توان نادیده گرفت . جریان هایی که به دنبال ازبین بردن هویت انقلاب اسلامی، ایرانی اسلامی و عزت و اقتدار ایرانی اسلامی هستند که اگراین پازل را رصد کنیم می بینیم که مو، لای درز برنامه و طراحی دشمن نمیرود و دقیق و حساب شده عمل می کنند.

سردار صادقی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند؛ ما انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندیم و نظام جمهوری اسلامی را مستقر کردیم، بیان داشت: وظیفه ی ما تحقق دولت اسلامی است نه به مفهوم  قوه ی مجریه بلکه قوای حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی و بعد ازآن جامعه اسلامی و بعد از آن تمدن اسلامی.

به گفته وی؛ فرصت ما اینست که در حوزه ی مردم سالاری دینی که یکی از شاخصه های تمدن ما همین نکته باشد شاخصه را حفظ کنیم لذا درهیچ جای دنیا بدین شکل که تصمیم گیری در یک روستا تا تصمیم گیری در یک دولت با مردم باشد وجود ندارد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه عرصه ی انقلاب اسلامی عرصه ی اقدام، جهاد، خون دادن، عرق ریختن و کار کردن است، اظهار داشت: بسیج دانشجویی باید تمام وظیفه ی خود را در فرایند تحقق جامعه و دولت و تمدن اسلامی به ریز در قالب یک طرح یا برنامه بیاورد و این تشکل، درپیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی هم قدرت مطالبه و هم قدرت تحقق داشته باشد.

سردار صادقی همه ی عناصر تحقق فرایند انقلاب اسلامی با مرکزیت دانشجویان عنوان و گفت: چه آن روزهایی که امنیت شهری مردم دچار مشکل بود و چه آن موقعی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بحث حفاظت و حراست در میان بود این دانشجویان بودند که با برنامه حرکت و امنیت را ایجاد کردند و به دنبال نشان دادن شیرینی پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

وی در ادامه مطلب اذعان کرد: درعرصه هایی که به وجود می آمد نیازی نبود سلسله مراتب از بالا به پایین به دانشجویان گفته شود عرصه ها کاملا اقتضایی و منطقه ای اما اراده ها اراده هایی بسیجی و مطالبه گر و اقدام کننده بود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در حوزه ی ریل گذاری هایی که توسط امام راحل و مقام معظم رهبری ریل گذاری شده، بیان داشت: دشمن به دلیل اینکه نتوانست در ساختار ما نفوذ کند در رفتار ما نفوذ میکند لذا خیلی تلاش کرده اند که در سه دهه اول ساختار نظام را از هم بپاشند و الان نیز اگر ظرفیت و رخنه ای را ببینند تردیدی نمی کنند.

سردار صادقی با بیان اینکه در تغییر رفتار، دشمنان به این نتیجه رسیده اند که صبر داشته باشند وعجله ای نکنند، گفت: به طور مثال در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی حاشیه نشین ها را می بینید، مردمی که به شام شب محتاج هستند و این همان تغییر رفتار است و زمانی که انقلاب اسلامی از اصل بیفتد و از اصول خود تهی شود دیگر انقلاب اسلامی نیست و لذا درعرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی خیلی ضعیف است.

وی پاشنه ی آشیل استکبار را مردم دانست و ابراز کرد: این بزرگترین فرصتی است که در اختیار جمهوری اسلامی می باشد و به همین دلیل همیشه در مقابل مجامع جهانی محکومیم لذا باید مواظب بود لوکوموتیو هایی که در ریل انقلاب قرار میدهیم آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری  و شهدا را دنبال کنند.

به گفته فرمانده سپاه نینوا گلستان؛ هدف انقلاب اسلامی جز آزادی ملت های مستضعف، مظلومین،  مقابله با شیطان بزرگ و ظلم و استکبار جهانی نبوده است.این تقابل با استکبار تا زمانی که یا ما از اصولمان دست بکشیم یا آنها از جریان استکباری خود دست بکشد ادامه خواهد داشت.

سردار صادقی در پایان خاطرنشان کرد: سپاه خود را برای این روزها آماده کرده و در حوزه ی راهبردی این فضاها را ایجاد میکنیم و از گفتن آنها تردیدی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.