1396-02-02 05:50
1782
0
38114
گزارش؛

انتخابات شورا و تکاپوی خدمت دقیقه نودی داوطلبان فرهنگی گلستان!!

کمتر از یک ماه به روز انتخابات پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و کاندیداهای فرهنگی همچون سایر کاندیداها برای دیده شدن به تکاپوی خدمت صادقانه!!در دقیقه نود افتاده اند.

 به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ نامزدهای انتخابات برای گام نهادن به این عرصه باید بتوانند خود را به مردم بشناسانند؛حال عده ای به سخنرانی در محافل، به تبلیغات چهره به چهره و مستقیم می پردازند و یا در ائتلاف ها و جلسات درون حزبی شرکت می کنند و عده ای نیز سبک قدیم البته نو شده تبلیغات در رسانه ها را در پیش گرفته اند.

این روزها بسیاری از داوطلبین از هیچ مکانی برای تبلیغات نمی گذرند، از جشن های مختلف و یا مراسمات رسمی، مردمی و .. .

حال داوطلبان فرهنگی دراستان که حدود نیمی از نامزدها را تشکیل می دهند، با توجه به نوع شغلی که در آن خدمت می کنند، شرکت در همایش های آموزشی، برنامه های تلویزیونی بعنوان کارشناس!!، جلسات با احزاب و شخصیت ها، جلسات مختلف با همکاران فرهنگی، کلاس های مختلف آموزش های خانواده و دانش آموزان، تبلیغات در مدارس توسط همکاران، جلسات انجمن های علمی ، فرهنگی و ادبی و حتی جشن تولد های همکاران!را در پیش گرفته اند.

به نظر می رسد؛ فضاهای غیر رسمی فضای مجازی نیز با فعالیت گسترده کانال ها و گروه های حمایتی بهترین مکان برای عرض اندام کاندیداها تبدیل شده است.

کانال و صفحه های شخصی با عناوین مختلف با محوریت تخصصی و کار خود در آموزش و پرورش ، استفاده از ظرفیت و امکانات این نهاد دولتی!! ، گروه های حمایتی دانش آموزی و فرهنگی، حتی کانال های مدارس برای تبلیغات رسمی و غیر رسمی در دستور کار برخی نامزدهای فرهنگی قرار گرفته است.
البته برخی نیز با شرط فعالیت های حمایتی گسترده از دولت روحانی رای هایی را در سبد آرا خود دربین اصلاح طلبان استان ذخیره کردند.

این در حالی است که حجت الاسلام "سید مصطفی حقی"، دادستان عمومی و انقلاب گرگان اعلام کرده بود فعالیت های تبلیغاتی انتخابات در فضای مجازی لحظه به لحظه رصد می شود. (لینک خبر)

از طرفی بسیاری از فرهنگیان در تکاپوی قرار گرفتن در لیست احزاب قرار دارند و بارایزنی های و دیدار های روزانه با برخی متنفذان تلاش می کنند اما با توجه به کثرت افراد، درصف لیست نهایی هستند.

حال به نظر می رسد، کاندیداهای فرهنگی دورخیز مناسبی برای تصاحب کرسی های شهر و روستای استان گلستان برداشته باشند این در حالی است که در برخی اظهار نظرهای کارشناسان به آنان توصیه شده است به فعالیت های علمی و آموزشی شان مبادرت کنند.

البته نمی توان از تخصص افراد در مبحث شورای شهر به سادگی گذشت و باید به فرهنگیان داوطلب توصیه کرد تنها کسانی می توانند در گردونه رقابت ها بمانند که تخصص لازم در زمینه های عمرانی، ، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی‏، آموزشی‏، فرهنگی شهری را دارا باشند،برای خدمت به مردم و برنامه های ارتقای شهری برنامه ارائه کنند نه چهره شدن برای رسیدن به پست های بالاتر.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در گفتگویی به داوطلبان توصیه کرد: افرادیکه کاندیدا می شوند باید از توانمندی، دانش و انگیزه لازم برخوردار باشند تا نیاز های شهر را تشخیص داده و اولویت بندی کنند.(مشروح این گفتگو)

علی ای حال؛ حضور فرهنگیان در رقابت های انتخابات شور خاصی را در مدارس بوجود آورده است تا قشر فرهنگی و دانش آموز همچنان در صدر اقشار در شور آفرینی انتخاباتی قرار داشته باشند.

27 روز تا انتخابات پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.