1396-02-01 06:09
1653
1
38099
معامله ای برای چند رای بیشتر !

دولتی‎ها بر سر تایید صلاحیت‎ها شوراها معامله نکنند ! / ای‎ کاش بررسی صلاحیت انتخابات شوراها هم با شورای نگهبان بود

دولت روحانی در همه سطوح مختلف آن هم ، نهایت ملاطفت با منت را بخرج داده و با ایجاد شرایط و بستر های خاص ، زمینه تایید صلاحیت حداکثری همه کاندیداها را فراهم نموده است تا دل هیچ کاندیدای شوراها و هوادارانش از دولت یازدهم که رئیسش شدیدا به رای در 29 اردیبهشت دارد ، آزرده نشود .

به گزارش گلستان ما؛ مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، شورای نگهبان در تمامی مراحل برگزاری 3 انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نقش مستقیم و موثر دارد .

اما قانون در هیچ یک از مراحل انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، نقشی برای شورای نگهبان قائل نشده است و همه مراحل برگزاری انتخابات شوراها را بر عهده هیئت اجرایی ( متشکل از معتمدین توسط وزارت کشور ) و هیئت نظارت ( متشکل از نمایندگان مجلس ) قرار داده است .

اینجاست که می بینیم هر کسی حتی با هر سابقه و رزومه منفی قضایی ، سیاسی ، اداری ، مالی ، اخلاقی و ... به خود جرأت و اجازه می دهد که بدون هیچ گونه ملاحظه و نگرانی کاندیدای انتخابات شوراها شود .

در پنجمین دوره انتخابات شوراها و تا کنون ، دروازه های ارزیابی هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت همراه و همسو با دولت یازدهم ، آنقدر باز و فراخ بود که اجازه عبور هر کاندیدایی با هر سابقه و وضعیتی را داده است .

دولت روحانی در همه سطوح مختلف آن هم ، نهایت ملاطفت با منت را بخرج داده و با ایجاد شرایط و بستر های خاص ، زمینه تایید صلاحیت حداکثری همه کاندیداها را فراهم نموده است تا دل هیچ کاندیدای شوراها و هوادارانش از دولت یازدهم که رئیسش شدیدا به رای در 29 اردیبهشت دارد ، آزرده نشود .

تا جایی که اخیرا ، همین تعداد بسیار اندک رد صلاحت شده ها در هیئت های اجرایی و نظارت هم به خود جرات جسارت داده اند که به رئیس جمهور و وزیر کشور اعتراض کنند و به طور تلویحی روحانی را تهدید کنند که اگر ما تایید نشویم ، روی رای ماها حساب نکن .

دولتی ها هم که با چالش شدید محبوبیت و مقبولیت مردمی مواجه هستند ، برای سبکتر نشدن سبد آراء روحانی دارد همه تلاش و فشار خود را برای تایید صلاحیت همین اندک افراد رد صلاحیت شده مساله دار جدی هم فراهم می آورد .

این قبیل اقدامات یعنی اینکه برخی از دولتی ها برای کسب چند رای بیشتر ؛ دارند بر سر مساله بسیار مهم تایید صلاحیت افراد ، معامله ای می کنند که بسیار زیان آور است و تبعات منفی گوناگونی به همراه دارد .

اینجاست که علاوه بر نخبگان و کارشناسان ، هر یک از آحاد مردم و شهروندان نیز به این نکته اذعان می کنند که ایکاش در انتخابات شوراها هم شورای نگهبان دخیل بود تا عده ای برای بقای چند روزه خود این گونه بی محابا دست به معامله بر سر مصالح اساسی نزنند .

امیدواریم که مجموعه دست اندرکاران دولت یازدهم در استان گلستان و شهر گرگان و هیئت محترم نظارت بر انتخابات شوراهای استان با هوشیاری و درایت ، تسلیم زیاده خواهی ها و بازی شوم و دو سر باخت بعضی ها نشوند و در مقابل چشمان مردم و مراجع قانونی ذیربط ، عملکرد صحیح و کارنامه ای نیک از خود بر جای بگذارند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

اسماعیل هزارجریبی

سلام طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شورای محترم نگهبان بر انتخابات مجلس نظارت داره و نمایندگان مجلس هم بر شورا ، پس غیر مستقیم دخالت داره ، حالا چون یک مرحله بینشون فاصله هست که نمیشه گفت برسی صلاحیت شورا ها هیچ ربطی به شورای نگه بان نداره،مگه غیر اینه که مردم نمایدگان مجلس خبرگان رو انتخاب میکنند و آنها برای تایید صلاحیت رهبری نظام تصمیم میگیرند، همانطور که مردم مستقیم نمیتونن فردی رو به عنوان رهبر انتخاب کنن چون عموما اگاهی لازم رو ندارن ، به خبرگان رای میدن .همین قضيه برای شورای محترم نگهبان برای انتخابات شورا صدق میکنه ، اونها اول صلاحيت نمايندگان رو تایید میکنن، و نمايندگان به انتخابات شورا نظارت دارند، ضمن اینکه مردم هم قبلا به نمايندگان رای دادن!!کجای این مطلب از نظر شما مشکل داره متوجه نشدم ، مگر با قانون اساسی میتوان مقابله کرد ؟

0
0
پاسخ
1396-02-01 12:08

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.