1396-02-03 06:59
3800
0
38042
گلستان ما بررسی می کند :

" اصلاح طلبان " و پنجمین دوره شورای شهر گرگان

اصلاح طلبان گرگانی در انتخابات پنجم شورا بیشترین ثبت نام را داشته اند ، در مطلب زیر نگاهی به وضعیت آنها می اندازیم .

به گزارش گلستان ما ؛ حدود دو هفته پیش مطلبی تحت عنوان اصولگرایان و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گرگان در این پایگاه خبری منتشر شد .

در این مجال قصد داریم اصلاح طلبانی که در پنجمین دوره شورای شهر گرگان کاندیدا شده اند را مورد بررسی قرار دهیم .

علی اکبر رایجی : رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس ، استاد دانشگاه و بازنشسته اداره کل اطلاعات استان گلستان ، اصالتا یانسری است اما جزو امیدهای اصلاح طلبان در این دوره به شمار می رود . در تلگرام او را حافظ کل قرآن کریم معرفی کرده اند ، روابط عمومی خوبی دارد و او را یکی از افرادی که پایگاه اجتماعی خوبی دارد ارزیابی کرده اند .

سیده فاطمه صمدی : از روزنامه نگاران قدیمی و از زنان اتحادیه انجمن های اسلامی است . صمدی بچه حیدرآباد گرگان و هم محلی سید سبحان حسینی و شوذب میرآییز رئیس ستاد روحانی در سال 92 به شمار می رود . او الان چند دوره است که به عرصه انتخابات وارد می شود اما با اقبال عمومی چندانی نشده است و برای همین فکر می کند جریان اصلاح طلب می تواند سکوی پرتابش باشد .

رقیه بیگم کاظمی سرخنکلاتی : او همسر مهدی اورسجی عضو شورای راهبردی گرگان و آق قلاست و در این دوره به عنوان یکی از امیدهای اصلاح طلبان برای راه یابی به پارلمان محلی است ، عکس هایی از او با خاتمی و برخی افراد جریان اصلاح طلب در تلگرام دیده می شود . اصلاح طلبان گرگان روی او به عنوان یکی از گزینه های زن شورا حساب باز می کنند .

امید شهریاری : او را می توان تلویحا کاندیدای بخش اصلاح طلب آموزش و پرورش استان در شورای شهر گرگان دانست . بر روی او سرمایه گذاری خوبی شده و جابجایی و دادن پست جدید به وی و حضور وی در برنامه های آموزشی صدا و سیمای گلستان که با انتقادات محافل مختلف روبرو شد جزو این کارها بود . شهریاری هم نماینده نسل جوان اصلاح طلب در لیست اصلاح طلبان خواهد بود .

مهدی حمزه ای محمد ابادی : از اصلاح طلبان روستای محمد اباد گرگان ، سیاسی ترین روستای شهرستان است . او قبلا مشاور دکتر لادن رئیس دانشگاه علی آباد کتول بود . با جوانان اتحادیه انجمن های اسلامی استان نیز مرتبط است و از حمایت فعالین تلگرامی تندرو چون گرگان فردا برخوردار است . حمزه ای با توجه به اینکه در بین گرگانی های اصیل جایگاهی ندارد بعید است به لیست اصلی اصلاح طلبان راه پیدا کند چه اینکه این راه را قبلا افرادی چون احسان مکتبی هم محلی وی پیموده و نتیجه نگرفته است .

محمد تقی بسطامی : رابط جوان استاندار گلستان و تحصیلکرده خارج از کشور ، در بدو کارش در استانداری با دعوت از دو تن از بازداشتی های فتنه 88 موجی از انتقادات را به سوی استانداری روانه کرد. در ادامه استخدام او با حمایت اصلاح طلبان در پارک علم و فناوری خبر ساز شد ، می گفتند رد صلاحیت می شود اما صلاحیتش تایید شد ، او هم گاها با چراغ سبز فعالین سبز و اصلاح طلب روبرو می شود .

نیکان آرخی : مشاور چند ماه آخر سید محمد قدس مفیدی رئیس شورای شهر گرگان و از بانوان اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گلستان است . جریان اصلاح طلب گرگان نیز بر روی او حساب ویژه ای باز کرده اند . اما صلاحیت او برای انتخابات پنجمین دوره شورای شهر گرگان تایید نشد .

رضا بارچیان : بازنشسته سپاه و مدیر چاپخانه گرگان ، از اصلاح طلبان سرسخت سالهای اخیر و منتقد جدی شهردار گرگان و مخالف برخی پیمانکاران رسانه ای در فضای تلگرامی استان است . بارچیان هم از جمله افرادی است که مورد حمایت گروههای مختلف اصلاح طلبی و گرگانی است .

مجید دهنو خلجی : مسئول روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و از افرادی که در دوره های قبلی هم شرکت کرده اما تاکنون نتوانسته رای لازم را کسب کند .

علی کلاتی : عضو چهار دوره شورای شهر گرگان که از ابتدای تاسیس شوراها تا الان بر این کرسی نشسته است . کلاتی منتسب به اتحادیه انجمن های اسلامی و آیت الله نورمفیدی است و جزو منتقدین جدی شهردار گرگان است .

یاسر محمد شفیع : از جوانان فعال اصلاح طلب و عضو اتحادیه انجمن های اسلامی است .

سپیده سپهری نودیجه : از بانوان اصلاح طلب ، استاد دانشگاه ، مجری مراسمات و دارای سابقه روزنامه نگاری است . اما صلاحیت او برای پنجمین دوره شورای شهر گرگان تایید نشده است .

حسن رضایی : یکی از جوانان فعال سیاسی اصلاح طلب گرگان که گفته شده یکی از فعالین فتنه 88 نیز بوده است . اما صلاحیت او هم برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گرگان تایید نشده است .

اسدالله کبیر : عضو فعلی شورای شهر گرگان که در قالب ائتلاف توسعه پایدار گرگان و با رای اصلاح طلبان و طرفداران بسکتبال توانست دوره گذشته به شورا راه یابد .

شعبان رستمی : قائم مقام حزب اراده ملت گلستان و از اصلاح طلبان طرفدار اعتدال و دولت روحانی ، او یکی از گزینه های اصلی اصلاح طلبان در انتخابات پیش روست و با توانمندی که دارد می تواند در مدیریت شهری نقش افرین باشد. او در سالهای اخیر مقالات متعددی در دفاع از اعتدال و روحانی نوشته و امید دارد از او حمایت شود .

مهدی فریدونفر : از فعالین اصلاح طلب که رای خوبی در مناطق بالای شهر و قلعه حسن دارد .

عبدالسلام مهیمنی : رئیس سابق شورای اصلاح طلبان گلستان ، مشاور رسانه ای استاندار و برادر هاشم مهیمنی استاندار سابق گلستان . اما صلاحیت او هم برای این دوره تایید نشده است .

احمد صالحی یانسری : از شیوخ اصلاح طلب نزدیک به آیت الله نورمفیدی که سابقه ریاست بر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی را دارد .

ماکان فروتن : از جوانان اصلاح طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی استان گلستان است .

صدیقه جهانشاهی : مسئول امور بانوان ستاد آیت الله نورمفیدی و از زنان فعال در جریان اصلاح طلب است .

احمد خواجه نژاد : مدیر موسسه میرداماد است و زیر نظر سید مجتبی نورمفیدی کار می کند . قبلا دستی در قلم داشت اما در حال حاضر بیشتر سرگرم فعالیتهای میرداماد و جریان اصلاح طلب است ، رای او بیشتر در شرق گرگان و منطقه اوزینه می باشد .

محمد تقی احسن : اصالتا بچه آلوکلا و از فعالین اصلاح طلب اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان است . دستی در قلم دارد و سالهاست پشت ترافیک سنگین مدیران سالخورده اصلاح طلب مانده اما در این دوره جزو افراد مد نظر مجموعه اصلاح طلبان است .

هاجر خاتون عامریان : جزو زنان اصلاح طلب که در سال گذشته از تربتی نژاد و هزارجریبی در انتخابات مجلس حمایت کرده است . او جزو جمعیت زنان نوانیدش خدمتگزار است که از پشتوانه رای خوبی در شهر گرگان برخوردار می باشد .

حسین ربیعی : برادر محمود ربیعی معاون اقتصادی استاندار و اسیر و رزمنده دفاع مقدس ، عضو سه دوره شورای شهر گرگان است که در زمره حامیان شهردار قرار دارد .

یاسر قندهاری : از بستگان نماینده فقید گرگان در حادثه یاک 40 و رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گرگان که بر روی او نیز حساب ویژه ای باز شده است و احتمالا جزو افرادی است که در لیست اصلاح طلبان بیاید .

سید حمیدرضا طباطبایی : از جوانان نزدیک به آیت الله نورمفیدی و رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان شهرستان گرگان ، نزدیک به حسین ربیعی و با توجه به سوابق انتظار می رود رای خوبی داشته باشد .

محمد تفویضی : از اصلاح طلبان معتدل و کارمند فرمانداری ، دستی به قلم دارد و هر از گاهی مطالبی می نویسد . اما بعید است با این حجم بالای کاندیداهای اصلاح طلب فضا برای ورود وی باز باشد و خیلی از افراد امثال او تا الان بیشتر نقش جاده صاف کن را بازی کرده اند .

امین زینعلی : از جونان فعال اصلاح طلب و مجموعه حامی توسعه پایدار گرگان است .

قربان شاهرخی : شهردار جلین که در پیام نوروزی خود در خصوص بیماری آیت الله نورمفیدی نوشت : امسال گرگان بهار ندارد ، بهار گرگان در بیمارستانی در تهران بستری است ... همه دعا کنیم .

چند نکته مهم :

البته افراد دیگری هم هستند که در طیف جریان اصلاح طلب قرار می گیرند اما یا زیاد مطرح نیستند و یا نخواسته اند با برند سیاسی اصلاح طلبی وارد میدان شوند .

از جمله چالش های اساسی این طیف ، مخالفت جدی با حسین صادقلو شهردار گرگان و پیگیری برای انتصاب یک شهردار دیگر است که با توجه به فضای حمایتی مردم گرگان از صادقلو این طیف کار سختی پیش رو دارد .

همچنین افرادی چون اکبر پریچهر ، عبدالرضا چراغعلی ، ابراهیم کریمی ، عبدالسلام مهیمنی و رضا بارچیان نقش مهمی در بستن لیست اصلاح طلبان گرگان در انتخابات شوراها دارند .

نکته پایانی اینکه ، این طیف به شدت سیاست زده است و در عرصه مدیریت شهری تاکنون ناموفق بوده بطوریکه بزرگان این جریان در در شورای اول تهران نتوانستند همدیگر را تحمل کنند و دوره اول تهران منحل شد چرا که اولویت اصلی آنها توسعه سیاسی است نه توسعه شهری .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.