1396-01-19 17:57
4151
0
37546
بزرگترين توليد كننده بنفشه آفريقايي در شمال كشور؛

بانوی كارآفرين گرگانی با توليد گل برای ده‎ها نفر از همشهريانش فرصت شغلی ايجاد كرد + تصاویر

راحله کمال غریبی با پرورش بیش از 200 رنگ از گل بنفشه آفریقایی تنوانست دهها فرصت شغلی ایجاد کند و محصولات رنگارنگ خود را به خارج از مرزهای کشور صادر کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گمیشان، راحله کمال غریبی بزرگترین تولید کننده بنفشه آفریقایی در شمال کشور توانست با تولید بیش از 200 رنگ از گل بنفشه آفریقایی برای دهها نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کند و محصولات با کیفیت خود را علاوه بر بازار داخلی در بازارهای خارج از کشور هم عرضه کند و در صادرات هم سهیم شود.

j4

سقف آرزوها و اهداف کمال غریبی به اینجا ختم نمی شود و او در حال گسترش کار خود است تا افراد بیشتری را در این سفره خوش عطر و رنگ و زیبای خود سهیم کند به همین خاطر گفتگویی دوستانه با او داشتیم که خواندن آن برای شما خالی از لطف نخواهد بود:

لطفا در ابتدا خود را برای کاربران ما معرفی کنید؟

راحلهکمال غریبی هستم ، 34 ساله و دارای مدرک کارشناسی حسابداری هستم و به مدت 6 سال است که به طور حرفه ای کار تولید پرورش گل بنفشه آفریقایی را شروع کردم و تا به امروز موفق شدم بیش از 200 رنگ از این گیاه را تولید کنم.

چطور شد وارد این کار شدید و این حرفه را تا این حد جدی دنبال کردید؟

مهمترین مساله علاقه مندی من به گل گیاه بود که من را به این سمت سوق داد به دلیل همین علاقه مندی یک فروشگاه گلفروشی داشتم و حدود 6 سال پیش بود که اولین بار گل بنفشه آفریقایی دیدم و به دلیل خصوصیات فوق العاده این گل مثل اینکه بر خلاف گلهای دیگر در تمام فصول سال گلدهی داره و تنوع بسیار بالایی داره ودر بیش ازبیست هزار رنگ تولید میشه باعث شد شدیدا به این گل علاقه مند شوم و کلا مسیر زندگی من تغییر کرد و گلفروشی را رها و به سمت تولید و عرضه این گل زیبا رفتم و در حال حاضر سه سال است که به طور حرفه ای کار را دنبال میکنم.

j1

 لطف ازروزهای شروع فعالیت و نحوه فراگیری از حرفه کمی توضیح دهید؟

در ابتدا کار را با پرورش گل بنفشه در یکی از اتاق خواب های منزل خودمان به صورت آزمایش آغاز کردم و همزمان کار تحقیق و مطالعه ازطریق اینترنت و مجلات و کتابهای مرتبط را شروع کردم و با روش آزمون و خطا کم کم مهارت لازم را یاد گرفتم و در حال حاضر با اجاره یک منزل ویلایی و پرورش گل در فضایی تقریبا 500 مترمربع کار را به صورت کاملا حرفه ای دنبال می کنم.

برای چند نفر توانستید فرصت شغلی ایجا کنید؟

در حال حاضر با 8 نفر که همگی خانم هستند در گلخانه مشغول کار هستیم و 25 نفر نیز به صورت غیر مستقیم با ما در حال کار هستند که البته این تعداد در حال افزایش است و به زودی در برنامه دارم که این تعداد را تا 15 نفر به صورت مستقیم افزایش دهم که به همان نسبت تعداد افرادی که به صورت غیر مستقیم با ما درحال کار هستند افزایش می یابد.

چه برنامه ای برای آینده شغلی خود دارید؟

زمینی به مساحت 8000 متر مربع در یک مکان خوش آب و هوا در شهر فاضل آباد خریداری کردیم و در حال ساخت گلخانه جدید در آن مکان هستیم که 1000 تر مربع آن برای ساخت گلخانه در نظر گرفته شده است و 7000 متر مابقی آن را برای ساخت مکانی تفریحی در نظر گرفته ایم تا خانواده ها در ایام فراغت و آخرهفته ها ضمن گذراندن اوقات خوش در مکانی فوق العاده زیبا از گلخانه دیدن کنند ودر همان مکان محصولات خود را عرضه می کنیم .

این را هم اضافه کنم هزینه ساخت این پروژه تماما از طریق پرورش و فروش گلهای بنفشه آفریقایی تامین می شود.

از بانوی کارآفرین گرگانی پرسیدیم آیا حاضر است حرفه خود را به دیگران هم آموزش دهد و درصورت حمایت مسیولین افراد بیشتری را نحت حمایت قرار دهد پاسخ داد؟

من معتقدم روزی رسان خداست و با کمال میل حاضرم دیگران را هم آموزش دهم و اینکه افراد دیگری در کنار من می توانند کسب درآمد کنند خدا را شکر میکنم و مایه خوشحالی و افتخار من است .

 از عبداللهی یکی از کارکنان گلخانه کمال غریبی در مورد شرایط کار در گلخانه سوال کردیم گفت:

اگر کسی خانم کمال غریبی را نشناسد و وارد گلخانه شود تشخیص نمی دهد چه کسی کارفرما است و چه کسی کارمند و همانند دیگر کارمندان خود از صبح در کنار بچه ها مشغول کار می شود.

اخلاق بسیار خوبی دارد و در قبال اشتباه بچه ها صبور است و حقوق و اضافه کار بچه را را مطابق اداره کار پرداخت و همه را بیمه کرده است و حتی هوای بانوان سرپرست خانوار را هم بیش از بقیه دارد ، من فکر می کنم دعای خیر بچه ها باعث پیشرفت مدام خانم کمال غریبی است .

ما به این بانوی کارآفرین گرگانی افتخار می کنیم و از صمیم قلب برای او آرزوی توفیق و پیشرفت داریم

به امیدی که روز به روز شاهد افراد کار آفرین و موفق بیشتری در اطرافمان باشیم .

j6

j7

qq2

j8

گلخانه تخصصی بنفشه آفریقایی ویومن

تلفن سفارشات وطرح سوال
09211716266
09901716865

آدرس اینستاگرام:
viooman

لینک عضویت در کانال خبری تلگرام:
@viooman

لینک ارسال پیام خصوصی در تلگرام
@vioman

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.