1395-12-18 18:56
1462
0
36315
سردار صادقی:

روحانیت متولی مقابله با جنگ نرم / حساسیت ما در جنگ نرم هم مانند جنگ سخت است

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان نقش روحانیت در جامعه امروزی گفت: امروزه روحانیت متولی مقابله با جنگ نرم است.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ سردار رحمت الله صادقی امروز در جمع بسیجیان اظهار کرد: جنگ نرم مانند جنگ سخت، سخت و دشوار است، در مقابله با این جنگ نیازمند اراده قوی هستیم، لذا پیروزی در این جنگ نیازمند همت و سعی و تلاش است.

صادقی افزود: جنگ نرم هم مثل دوران های دفاع مقدس نیازمند این است که با عرق ریختن ها و با رشادت ها و جهاد های خالصانه دشمن را به زانو در بیاوریم، روحانیت هم عهده دار این جنگ نرم است.

فرمانده سپاه نینوا متذکر شد: سپاه پاسداران به عنوان خادم مردم و روحانیت میخواهد این طرح شهید طهماسبی را در سطح جامعه راه اندازی کند تا به بسیاری از مشکلات عدیده ای که دشمن در جنگ نرم وارد کرده است را خنثی کند، طرحی که مجری آن روحانیت است.

وی مسجد را مرکز تعلیم و تربیت مردم دانست و گفت: این طرح را با مرکزیت تعلیم و تربیت مردم که مسجد باشد میخواهیم آغاز کنیم، فعالیت در مسجد بسیار موثر حساس است، همانطوری که حضرت آقا فرموده اند اگر می بینید روش کار در مساجد مثمر ثمر نیست روش کار را عوض کنید تا بتوانیم اثر گذار باشیم.

صادقی بیان کرد: ما باید عنصر هایی که میتواند در مقابل جنگ نرم به کار می آید را معرفت ببخشیم و روحانی را که محور اصلی هدایت مردم است را تقویت بخشیده و نیروهای مورد نیاز این تحقق را در حوزه های مختلف بررسی کنیم تا با قوت به میدان بیاییم.

وی در پایان با بیان اینکه روحانیت نقش مثمر ثمری در جامعه دارد تاکید کرد: ما انشاء الله در یک زمانبدنی کوتاه مدت بتوانیم این عنصر پر قدرت را با تقویت و امکانات بیشتر در سطح جامعه ارائه داده تا پیروز جنگ نرم باشیم.

 روحانیت در زمینه تبلیغ طوری عمل کند که هیچ چیزی نتواند مانع کار او بشود

حجة الاسلام والمسلمین نورالله ولی نژاد در جمع بسیجیان اظهار کرد: طرح شهید  طهماسبی در جامعه امروزی بسیار کار خوب و پسندیده ای است، خداوند کسانی که در این راه گام بر میدارند انشاء الله ثوابش را عطاء بفرماید.

حجة الاسلام با ابراز تاسف تصریح کرد: ما در بحث مسجد اساساً یک فاصله ای بین وضع موجود و وضعیت مطلوب داریم، اگر بخواهیم مسجد را تعریف کنیم باید مسجد را با تمام مفهوم شناخت آن، نه اینکه با آجر و دیوار آن بشناسیم، مسجدی مسجد است که در صدد رشد و شکوفایی مردم گام بردارد.

حجة الاسلام ولی نژاد ادامه داد: ملاک ما در ساخت و اداره مساجد و شیک بودن و نو بودن مساجد نیست، مسجدی آباد است که بهترین خروجی را در زمینه تعلیم و تربیت داشته باشد.

وی مکمل مساجد را روحانیت دانست و خاطر نشان کرد: یکی از مولفه های مهم و تعیین کننده در مساجد روحانی است، مسجد بدون روحانی یک چیز بی معنا و هیچ گونه موفقیتی نخواهد داشت.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان گلستان تصریح کرد: روحانی با امتش معنا می شود و مسجد با روحانیت، اگر روحانی بدون امت باشد هیچ معنا و تاثیر ندارد، پس روحانی یک وظیفه مهم تاثیر گذار در مساجد است.

این مقام مسول بیان کرد: روحانی بسیاری از وظایف تبلیغ را دارا است، روحانی به ما هو روحانی شخصیتی است که عهده دار و راهنمای مردم است، روحانی میتواند موفق باشد که هیچ چیزی نتواند جلوی فعالیتش را بگیرد.

مردم تشنه معارف الهی هستند

ولی نژاد با اشاره به عملکرد روحانیت متذکر شد: روحانی در مساجد باید طوری به مردم اصول و قواعد دین را معرفی کند که وقتی کسی از مسجد بیرون آمده دیگر تفکر قبلی در ذهن او باقی نماند، زندگی و سبک رفتارش الهی بشود.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان در پایان افزود: استان گلستان با توجه به ظرفیت ها موجود اهل سنت و شیعه برای تعلیم و تربیت مردم باید اهتمام بیشتری قائل بشوند، و در انتشار نشر و معارف الهی کمر همت ببندند، مردم تشنه معارف الهی هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.